Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18209 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po listopad 11 2013, 0:57 Předmět: Lion baterka TomTom
Mám asi 6 let TT ONE XL. V něm je hranatá Lionka 3,7V /1,3Ah. Je to Maxwel ňáký číslo. Vždycky mě připadala, že je nějaká slabá, nebo že se přes USB v autě málo nabíjí, vydržela jen asi 10 minut.
Dnes jsem ji vymontoval a zjistil, že má naprázdno 4,14V. Tak jsem ji připojil na procesorovku nabíječku a při 4,16 se mi vypnulo nabíjení. Při vybíjení jsem z ní dostal 300mAh, měla 3,72V, pak jsem vybíjení vypnul. Zítra budu pokračovat. Vypadá to, že zase úplně špatná není.
Jak to vlastně je s nabíjením Lionek? Nabíjí se 0,1C nebo větším proudem? Nabíječka vypla při 4,16V. Kam se může dostat při vybíjení aby ji to nic neudělalo? 3,2V jako Lipol? Někde jsem četl, že záleží na výrobci, někteří až do 2,5V
A obecně, kolik roků přibližně Lionky vydrží "chemicky" v Tom Tom navigaci?
V autě asi dostávají dost na pr.. l, v zimě mráz, v létě vedro....
Díky
Jirka
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7900 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 11 2013, 9:30 Předmět:
Li-iOn a Li-Pol baterie se dají nabíjet vcelku bezpečně i 1C. Jen je dobré hlídat teplotu. Já na Cadexu dávám 0.5C- i nabíjení, i vybíjení.
3.7V není ještě u těchto baterií vybití, spíš 3.4V.
K té záruce- je poskytována klasická záruka 24 měsíců. S dodatkem že se toto nevztahuje na běžné opotřebení. Analogicky to vysvětluji třeba na příkladu pneumatik- ty taky jdou v pohodě sjet rychleji než za dvě sezóny.
Stejně tak baterie třeba v chytrém telefonu, který je intenzivně využíván, může v pohodě ztratit parametry po 6 měsících (je třeba si uvědomit že už v tu dobu může mít za sebou cca 180 cyklů). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12176 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po listopad 11 2013, 12:11 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Stejně tak baterie třeba v chytrém telefonu, který je intenzivně využíván, může v pohodě ztratit parametry po 6 měsících (je třeba si uvědomit že už v tu dobu může mít za sebou cca 180 cyklů).
a němělo by to vydržet alespoň 1000 cyklů ?
Na starších článcích to bývávalo napsáno . . .
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18209 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po listopad 11 2013, 12:28 Předmět:
Zajímavé... Tak jsem vybil Lionku na 3,2V, míň jsem ji nechtěl dát. Sice některý mají podle webu i vypínací napětí 2,5V ale i tak nakroutila 892mAh.
To je asi dost dobrý, po cca 6 letech v autě, kde je od -20 do +70 celsiů! Uvidím jak dlouho TT půjde po nabití na procesorový nabíječce. Třeba je problém v řízení nabíjení.
Novou Lipolku jsem našel za 380 kaček na Battexu. Má větší kapacitu a záruku 2 roky.
Jirka
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7900 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 11 2013, 12:43 Předmět:
ok1hga- však ano, v ideálním případě bude mít životnost 1000 cyklů. Ale to neznamená, že ještě při 999 cyklu bude mít 100% kapacity a vnitřní odpor pod 100mΩ.
Zase je to analogie s těmi pneumatikami- ty taky většinou nebývají naráz špatné, ale jak se snižuje hloubka dezénu, tak se zhoršuje záběr na mokru a sněhu a zvyšuje se brzdná dráha.
Stejně tak u baterek klesá kapacita a zvyšuje se vnitřní odpor.
Kdysi byl jakýsi úzus, že pokud má baterie do půl roku kapacitu vyšší jak 80% a vn. odpor menší jak 180 mΩ, je považována za dobrou. Pokud se tyto parametry zhoršily až po půl roce, bralo se to jako běžné opotřebení. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.