To už dávno neplatí, že čím víc článků v sérii, tím větší riziko při odchodu jednoho z nich. Je jen potřeba, aby jediný článek či celá baterie měly odpovídající vysokou cenu a aplikace ochranných elektronických obvodů tak byla ekonomická. Baterka do mobilu, digitálu či akuvrtačky za pár šupů to určitě nebude. Potom není problém do baterie aplikovat hlídání jednotlivých článků. Baterka se při poruše buď prostě odepne a vadný článek tak s sebou nevezme ostatní nebo dokonce systém umí vadný článek odepnout a nahradit.
V nejjednodušším případě se aspoň výrazně se zvyšuje využití a současně životnost baterie, protože elektronika dovolí vybít nejslabší článek do maxima, potom vypne a článek se tak dalším vybíjením nepoškodí.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6190 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne listopad 10 2013, 22:18 Předmět:
Z toho vidíš, že je poměrně rizikové studovat elektrotechniku čtením populárně naučných článků na stavařském portálu, obzvlášť když je to v souvislosti s propagací OZE. Tam i fyzika přestává fungovat.
Ale je fakt , že až budou ty superkondíky levnější , tak možná na startování auta. I když taky borec měl kondíky. Ukazovalo mu to 14V , pokles při startování minimální a přesto mu to nenastartovalo. Měl tam nějaké 2700F /2.7V 6ks. Ale nějaký druhý to tam na videu předvádí s 3000F 6ks, ale o dost většími kondy a fungovalo mu to. Jako nouzovka při vysvícení světel by se to hodilo.
Tady u toho kamionu to má asi celkově baterie 3000F na těch 28V nebo kolik dá altík kamionu.
Jenže cena je nezanedbatelná. Dokud nebude stát článek 3000F třeba
100Kč , tak to nemá cenu řešit. Teď stojí jeden jediný článek okolo 3000F tři tisíce , takže není o čem uvažovat.
Akorát mě ještě zaujala možnost udělat ten kondenzátor ze starých CD ček. Nepíšou tam jakou dosáhli kapacitu. Komín starých už nefunkčních CD a DVD alespoń 20cm vysoký a skusit to.
Ne, je v tom 12 ks po 3000 F (píšou to tam). V seriovém řazení by to bylo 250 F/32,4 V.
Na obrázku
je ano v jednom bloku vyfocených 12kapacitorů + DC/DC konvertor. Kondy jsou řazeny pararelně.
Takže max. při vybití do 0V , 36W/h reálně však 20-30W/h dle účinnosti měniče.
To je něco okolo 1Ah (pro běžné osobní auto s 12V systémem by to byly 2Ah -běžně baterie 40Ah)
Ale ty bloky jsou tam čtyři 48ks , takže asi 4Ah.
Naposledy upravil Mira_A dne út listopad 12 2013, 12:48, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6190 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út listopad 12 2013, 13:54 Předmět:
Mira_A napsal(a):
Electronics Assembly
With DC-DC Converter and
Controller Electronics
To je u tebe ten měnič z napětí paralelně spojených kondů (36.000 F, 0,5...2,7V) na 12V/1800A?
Podle mne je to jenom spínaný proudový zdroj k nabíjení těch kondů (nabíjí se to 1/4-1/2 hodiny), a ty kondy jsou buďto všech 12 v serii (napětí 24V, 250F) nebo spíš je v serii 6 paralelních dvojic (napětí 12V, 1000F tj. 3,3 Ah při úplném vybití) a napájejí startér z kondů direkt bez jakékoli elektroniky.
Uvádějí 1800A po dobu 3s, tj. 1,5 Ah, čili počítají vybíjení cca jen z poloviny. On by ten startér při nulovém napětí taky asi moc netočil
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.