Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Neznámé akumulátory, viz foto
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lintik



Založen: Sep 12, 2004
Příspěvky: 209
Bydliště: PRAHA SEX (6)

PříspěvekZaslal: pá listopad 15 2013, 22:57    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
Nie su to tie clanky ktore sa aktivuju vzduchom, takze ziadne mabijanie sa nekona. ?
no ty zátky jsou opravdu divný-vůbec bych se nedivil kdyby to byli články se vzduchovou depolarizaci
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Otkundes



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 1694

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2013, 11:04    Předmět: Citovat

Klasické zinkové články se vzduchovou depolarizací, měly svorkové napětí 1,45V a po odstranění zátek, se do otvorů nesmělo nic dolévat. Stačí tedy zkontrolovat napětí článků a nahlédnout pod zátku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mira_A



Založen: Apr 06, 2013
Příspěvky: 1005
Bydliště: RpR

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2013, 13:00    Předmět: Citovat

Otkundes napsal(a):
Klasické zinkové články se vzduchovou depolarizací, měly svorkové napětí 1,45V a po odstranění zátek, se do otvorů nesmělo nic dolévat. Stačí tedy zkontrolovat napětí článků a nahlédnout pod zátku.


Dnes se nic nedoporučuje opravovat. Všechno vyhodit ať mají výrobci žně.
http://www.kamir.cz/eshop/dokumentstore/2481/Bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD%20list%20-%20Alkalick%C3%A9%20baterie.pdf

Takže kdyby to byly ty Zn se vzduchovou depolarizací, dalo by se vyměnit KOH nebo doplnit.

Přesto si myslím , že na těch obalech článků musí někde něco být k určení co jsou zač , třeba je to ze spodní strany.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Otkundes



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 1694

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2013, 13:44    Předmět: Citovat

Do těch článků se nesmělo nic dolévat proto, aby mohl na suchý depolarizátor působit vzduch a článek mohl vůbec fungovat. Články měly zinkovou katodu, anodu uhlíkovou (obalenou depolarizátorem) a elektrolytem byl salmiak ve škrobovém mazu (asi jako hustý puding). Protože se jednalo o primární (nenabíjecí) článek, po vybití se vyhodil. Stejně jako nynější zinko-chloridové baterie - také je snad po vybití neopravujete? Nyní se používají obdobné konstrukce, elektrolytem je louh draselný a depolarizátor musí zůstat suchý, aby do něj mohl pronikat vzdušný kyslík.
Je přece na konstruktérovi a uživateli zařízení, jaký zdroj energie si zvolí. Kde vidíte ty žně výrobců?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MP80



Založen: Jan 24, 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 12:40    Předmět: Citovat

ahoj
MIG 21 mal striebro-zinkove aku. 2ks kapacita mam dojem 2x 28Ah
mali kratku zivotnost .
MIG 29 ma nikel -kadmiove 2x22Ah (par clankov mam doma)
MIL 17 ma olovene 2x 30Ah 24V
to same aj albatros L 39 .

kapacity si uz presne nepamatam-takze brat s rezervou.
Vsetky tieto aku. mali pomerne male rozmery .

tie uvedene na foto urcite niesu letecke.
mp
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5190
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 12:55    Předmět: Citovat

Co to je krátká životnost? Ta kapacita byla určitě podstatně vyšší, než 28 Ah. To by asi spouštění za letu nedopadlo dobře ani jednou, natož třeba dvakrát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mira_A



Založen: Apr 06, 2013
Příspěvky: 1005
Bydliště: RpR

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 14:57    Předmět: Citovat

fredis napsal(a):
Co to je krátká životnost? Ta kapacita byla určitě podstatně vyšší, než 28 Ah. To by asi spouštění za letu nedopadlo dobře ani jednou, natož třeba dvakrát.


Neměly kapacitu 28Ah , ale měly napětí 28V (15 článků baterie)
Kapacitu měly podstatně vyšší než kdyby to byly olověné stejných rozměrů. Myslím , že 40Ah 1 baterie možná i více.
Zkouška po nabití se prováděla 100 respektive u nových zkoušečů 200A po dobu myslím 3 sekund.
Opravdu byly v Mig21 2ks , alespoň se to říkalo.
S tou životnostní to bylo jinak. Né že by měly krátkou životnost , ale Československá armáda byla důsledná a měnila baterie včas.
Akumulátory musely vydržet všechny možné polohy a to i vzůru nohama , což by normálnímu olověnému akumulátoru do auta dobře nedělalo. Laughing (hrozí vyskratování elektrod)
Mimo to se po každém letu musely natvrdo kontrolně vybít a znovu nabít.
Nabité články se při nabíjení musely přemosťovat , až na poslední dva články se přemosťování ukončilo.
Dělalo se to aniž by při tom 15 minutovém letu byly použity.
Z akumulátorů se nestartovalo. Na to byl speciální pojízdný agregát.
Třeba T815 s naftovým nebo benzinovým motorgenerátorem.
Ty baterie tam byly jen pro případ startování v případě nouze za letu pokud by vysadil motor ve vzduchu.
Baterie které přestože byly dobré a měly splněn limit cyklů byly vyřazeny.
Použivaly se pak na rollstopy.
Měly šroubovací plynovací ventily. Ty nevím , ale myslím , že se musely při letu vyměnit za záslepky. To proto , že když by letadlo letělo vysokou rychlostí střemhlav vzhůru nohama došlo by odstředivou silou k úniku elektrolytu. Proto jsem se ptal na ty záslepky??? uprostřed. Jestli to záslepky jsou nebo nějaké speciání typy plynovacích ventilů.

citace:
tie uvedene na foto urcite niesu letecke.
mp

Když se na tu fotku dívám , zdá se , že elektrolyt nahoře tvoří bubliny a dotýká se horního částečně průhledného plastu. To by svědčilo o akumulátorech pracujících v jakékoli poloze. Takové akumulátory jsou např. nezbytností u stíhacích letadel a vrtulníků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5190
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 16:05    Předmět: Citovat

Tak abych to upřesnil. Nikde jsem nepsal, že se z nich nahazovalo na zemi! Embarassed Na to byl EZOP T805. Psal jsem jasně o spouštění za letu. V MiGu 21 byly opravdu 2 baterie, ale ani náhodou se po každém letu nevyndavaly a tím pádem ani nenabíjely. Vyndavaly se až po ukončení letové akce při které letoun provedl třeba 4 starty a přistání. Potom se vyndaly a odvezly do baterkárny. Toto byla běžná praxe při létání na letišti Přerov. Ale vyndavat je po jednom skoku jsem neviděl ani na jiných letištích, ani na jiných letadlech ( MiG15, Su7 obě verze, Su 22M4). Pokud by byl během letu pilot nucen spouštět motor, tak to bylo o něčem jiném, ale to by se zase po přistání řešilo něco úplně jiného než vybíjet baterku Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mira_A



Založen: Apr 06, 2013
Příspěvky: 1005
Bydliště: RpR

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 17:50    Předmět: Citovat

fredis napsal(a):
Tak abych to upřesnil. Nikde jsem nepsal, že se z nich nahazovalo na zemi! Embarassed Na to byl EZOP T805. Psal jsem jasně o spouštění za letu. V MiGu 21 byly opravdu 2 baterie, ale ani náhodou se po každém letu nevyndavaly a tím pádem ani nenabíjely. Vyndavaly se až po ukončení letové akce při které letoun provedl třeba 4 starty a přistání. Potom se vyndaly a odvezly do baterkárny. Toto byla běžná praxe při létání na letišti Přerov. Ale vyndavat je po jednom skoku jsem neviděl ani na jiných letištích, ani na jiných letadlech ( MiG15, Su7 obě verze, Su 22M4). Pokud by byl během letu pilot nucen spouštět motor, tak to bylo o něčem jiném, ale to by se zase po přistání řešilo něco úplně jiného než vybíjet baterku Wink


Tak proč by na baterkárnu po každém létání šlo 50 baterek s kterými se dělalo výš popsáno v podstatě skoro denně 20h někdy i přes celou noc. Na baterkárně přes 60 boxů a ještě tři pojízdná auta každé 20 boxů.
Jak se říkalo studená válka - vždy připraven Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5190
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 18:32    Předmět: Citovat

Po létání ano, po jednom letu ani náhodou. Je v tom trošku rozdíl Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MP80



Založen: Jan 24, 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 19:14    Předmět: Citovat

ahoj
napisal som ze kapacitu si uz presne nevybavujem.
Sluzil som v ltpz 31lz sliac rok 1999-2000 a to priamo na zaloznych zdrojoch.Takze nieco malo o tom viem a nieco si uz presne nevybavujem -ako napr kapacitu striebro- zinkovych aku.Je to mozne ze kapacita bola 40Ah-samozrejme napatie 28V (clanky mali velkost tak 7x7x15cm) .Viem ze sme dostali zbrusu nove striebo-zinkove pre 21ky a museli sa vyradit ani nie do roka -nepresli opakovane skuskou kapacity-preto ta poznamka o malej zivotnosti. Tak ako na mig 29 tak aj na 21ku chodili vzdy dva aku na jedno lietadlo.
Niekde bude kniha, kde je moj podpis pod asi 800ks akumulatorov z celej zakladne v tom roku(cca 11mes). Na letecke aku sme museli vzdy spravit test kapacity -uplne nabit -vybit na min pripustne napatie (zaznamenala sa dana kapacita)-a znovu nabitie. Moj partak mal priblizne tolko zapisov.
Nikdy som nemal ziadnu" mimoriadku" pre vadne akumulatory odovzdane do sluzby.
Na zemi sa nikdy nestarovalo cez aku ,nato sluzil zdroj SUEZ (Pv3S -nadstavba motor tatra 148 a 60alebo 90kw generator, napatia 28,5 v 115V)
Znova pisem ze aku. z hore uvedenej foky sotva budu letecke -ak by som mal z tych clankov vyskladat 28V bateriu tak bude vazit min 100kg
mp
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mira_A



Založen: Apr 06, 2013
Příspěvky: 1005
Bydliště: RpR

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 19:51    Předmět: Citovat

MP80 to ty jsi ještě do plenek , když já byl 3 měsíce na spec kurzu + měsíce na batrošu. Very Happy Pak jsem šel za trest na lepší. Laughing
Vlastně máš pravdu , že ono se to ještě jednou nabíjelo, teď si uvědomuju. Takže ty harakiri vybití , konrolní nabití , kontrolní vybití a nabití , pak se není divit , že to mělo takovou životnost.
Startovací auta tam byly na letišti 4. Takže to měli i ageregát ještě na V3S i tu Tatru 148 Laughing až po novou 815 Laughing

Já pamatuju ještě nám ukazovali vysloužilou ruskou PANS10 , ale již jsme měli novější PANS20.
Sovětský nabíječ. Laughing Přepínání kontroly napětí článků bylo řešeno tak dvaceticetnimetrovým lamelovým kotoučem . kterým točil elektromotor Laughing (novější provedení nabíječů mělo myslím relátka)

Na každou baterku se dával při nabíjení snímač ke kterému vedlo asi 15 nebo 16 měřících vodičů a dva silové nabíjecí. Když nějaký článek dosáhl nabíjecího napětí tak to začalo zběsile řvát a musel se přemostit.

Pokud jde o váhu baterií. Vždyť ony taky nebyly nijak lehké. Na ten obsah kapaliny ty baterie váží přece stejně. To z nás chceš dělat trotly?
Vždyť jsou různé měniče a né všechno potřebuje takové napětí jak MIG21.
A kdyby byly ještě u těch Migů ty baterky pararelně tak to vyjde na stejno. Protože ty články jsou tak dvakrát větší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7992
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 21:04    Předmět: Citovat

Takže to bude asi olovo, jednak je to naplněný kyselinou a při nabíjení to mělo kousek přes 2V.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2801
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 21:32    Předmět: Citovat

Já snad půjdu vykopat zbytky MIGu 17, co tady spadl za vsí v 60.létech, abych se podíval, jaké baterky tam byly...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út listopad 19 2013, 23:35    Předmět: Citovat

Jak se dělalo to přemostění nabitého článku, když to začlo řvát. Pod pojmem přemostění si představuji vodivé propojení. Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund