Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pulzná nabíjačka.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32264
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 17:29    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
...
K tým fundovaným otázkam!
To sú fundované otázky ludí, ktorí o elektrotechnike skoro nic nevedia a nevedia si dat ani suvislosti dokopy.
...
...
Dobíjacia sústava auta funguje perfektne. O tom svädší fakt, že pri minimalnych aj maximalnych otáčkach motora poťažmo alternátora a umelej záťaži 90A (maximálny dovolený prúd alternátora) udružuje nabíjacie napätie na hodnote 13,5V. Za bežnej prevádzky 14V. Jazdím denne asi 50km. Počet štartov cca5.
No o moc dobrým stavu dobíjení to teda zrovna nesvědčí - a o tvejch vědomostech taky ne. Fábule mají napětí naprosto běžně 14,5V za chodu motoru, takže bych začal tím, že bych se poohlídnul po stavu ložisek, regulátoru a uhlíků v alťasu. Protože TAM bude ten zakopanej Alík, ne v nějakým elektrolytu v akumulátoru. Až pak bych se začal zajímat o nějakou desulfataci - až se naučíš, jaký jsou například napěťový meze Pb akumulátoru atd. Když už chceš posílat jiný lidi do zadele proto, že se kvůli přesnější odpovědi na tvou otázku dotazujou na doplňující věci, zameť si nejdřív před svou hubou - budeš muset ještě hoodně chleba sbaštit, aby množství vědomostí mezi ušima tvojí hlavy opravňovalo tvou hubu k takovým výpadům.

EDIT - jo a zkontroluj si napnutí drážkovýho řemene k alťasu, to je taky dost častá příčina mizernýho dobíjení. Jenže ty ho radši budeš svádět na neochotu vysvětlovat ti něci, který bys měl sám už dávno znát, pokud tady hodláš někoho poučovat o Ohmově zákonu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne prosinec 01 2013, 17:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 17:36    Předmět: Citovat

Frekvence je 6kHz a spickovy proud je 30A. Ten ale nemam cim zmerit, nedisponuju osciloskopem. Charakteristika toho desulfatoru je nabijeci, nikoliv vybijeci. Posila to do aku nabijeci pulzy. Pry to funguje, ja to nejak nepozoruju. Dost mozna proto, ze asi nemam poradne sulfatovanou baterku co jde zachranit ale jen stary aku co uz proste stejne zdechly vekem.

Moto Aku Varta 12V 14Ah sem tim nezachranil, od roku 2009 je na 60% kapacite nominalu a neustale plynuje i kdyz jen tak stoji (vsechny clanky, a plynovala uz od novoty). Oproti tomu stanicni FIAMM UMTB 60Ah je po 8mi letech na 85% puvodni kapacity, zkusil sem desulfataci ale bez ucinku - proste opotrebeni vekem asi. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil
Zablokován


Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4297
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 19:03    Předmět: Citovat

Dik nakadach.

Ekkare! Zase pises a nevis o cem, hlavne ze vis jake napětí mívá běžne Fabie. Naco sem pisete voloviny?? proc??? Sak ket nevím tak nepíšu jaký to má smysl??
Ekkare nevís ocem píses, lebo snad vsecky motore po pade sociku maju napínání drážkového remene prostrednictvem napináku s pruzinou nevijimaje Fabie. Ze by ta pruzina praskla?? alebo napraskla?? Ak by aj tak by liezlo napätie palubnej siete dolu. Toto su tak trivialne veci o ktorich sa tu pise, ze až ma z toho bolí hlava! Jednoducho dobíjanie je v pohode!!! Ak by nebolo tak by altík pri medznej záťaži 90A nedával napätie 13,5V Do cca 60A dáva 14V. Potom to po stotinach volta s rastucou zatazou lezie dolu! podotíkam na volnobeh. Pri vyšších otáčkach do cca 80A drží 14V. A tých 14,5 je veľa. Aj na tom poondiatom regulatory je napísané 14V. Napätie palubky je jediny relevantny dôkaz o správnej funkcií dobíjania. Jedná sa totiž o napäťový zdroj. Samozrejme merane na svorkách akumulátora!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32264
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 19:51    Předmět: Citovat

Jo, vím to, protože motor a tím pádem i altík a regec stejnej jako je ve fábuli mám doma ve svým Roomsteru. Dobíjení mi dává 14,1V na volnoběh, 14,5V při 2500RPM na motoru. A na uvolnění řemene stačí, aby byl moc vytahanej - potom už napínák nestačí. Jenže na tyhle základní věci se nejčastějc zapomíná a to že je opomíjíš i ve svým dotazu minimálně působí dojmem, že ses na řemen ani nepodíval. I starej pes tady při položení nějakýho dotazu nejdřív vypíše všecky triviality, který na eleiminaci problému vyzkoušel - a neštětí se jak křeček, když mu někdo položí doplňující otázku. Když ti ale odpovědi tady na fóru vadí, tak se můžeš klidně přesunout jinam, třeba sem , tam budeš dozajista v nejlepších rukou...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil
Zablokován


Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4297
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 20:44    Předmět: Citovat

mysliš že že je napinak oprety na doraz a ze remen netaha?? Promin ale to neexistuje. inač ubezpečím ta že remen je dobre napnutý. ale nebavme sa o aute bavme sa ako desulfatovat PB aku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32264
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 20:49    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
... ubezpečím ta že remen je dobre napnutý. ale nebavme sa o aute bavme sa ako desulfatovat PB aku
Na to tady máš 6 půlek informací, stačí hledat - napsat DESULFATACE do vyhledávače je práce na pár vteřin snad i pro analfabeta ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund