Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 01 2013, 16:24 Předmět:
Jo, protože GM u Saaba uplatnil právo veta na new konstrukci. Typ 99 a pozdější měl bejt extra konstrukce nejen designově, ale i konstrukčně a GM jim vysloveně zakázal stavět new platformu - a nařídili jim použít opláckou odvozenou od Vectry. Saaby z posledních let jsou proto užší než byl původní koncept - to samý ale udělal například koncern VW s konceptem Roomstera, kterej byl celej postavenej na platformě oktávky - skutečně sériovej Room má přední část skeletu i nápravu až na pár zesílenejch míst identickou s prvogenerační fábulí, nejde do něj proto použít výkonnější technika než asi 100HP/75kW = omezení konkurence pro jiný MPV z produkce koncernu. Je to prostě "vnitrokoncernovej" boj o rozdělení trhů, kterej vyhrává jenom ten, kdo má větší zastání u vedení koncernu. A to ani škodofka v rámci VW, ani Saab v rámci GM neměly a nemají. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce,tudíž NENÍ postaveny na platforme A4,na ktere je postavena treba octavie.Předni čast byla převzata z fabie ale z DRUHE generace.Jinak fabie prvni generace používá motory od 37 kw do 96kw.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 01 2013, 18:41 Předmět:
Fordak napsal(a):
V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce,tudíž NENÍ postaveny na platforme A4,na ktere je postavena treba octavie.Předni čast byla převzata z fabie ale z DRUHE generace....
Koncept Roomstera na platformě A4 stál - podívej se na fotku z muzea Škody v Boleslavi a porovnej ji s kteroukoliv fotkou skutečnýho sériovýho Roomstera. Má vytažený blatníky do stran a mnohem víc plechu mezi mřížkou chladiče a světlama = je podstatně širší než sériovka.
A o tom převzetí dílů z něčeho někam jinam se podívej na data, od kdy do kdy se kterej typ vyráběl nebo doposud vyrábí:
- Fábule I od 12/1999 do 04/2007 (facelift 2004),
- Fábule II od 04/2007 doposud (facelift 2010),
- Roomster od 05/2006 doposud (facelift 2010 = zároveň s F II).
Tudíž Roomster přebral podstatnou část konstrukce přední nápravy od prvogenerační fábule, ale z důvodu vyšší spolehlivosti a větší váhy auta ji dostal zesílenou - a to samý zesílení se pak kvůli větší spolehlivosti a odstranění "dětský nemoci FI = klepání tyček stabilizátoru přední nápravy" uplatnilo i u fábule "dvojky". Tenhle fakt ale nic nezmění na tom, že Roomster má přední nápravu totožnou s FII (a zadní s OI bez pohonu 4x4).
Ten stribrny roomster je pouze studie,představená na autosalonu v roce 2003,seriove nikdy na platformě A4 nejezdil.Roky a mesice nejsou voditkem,vyroba se navzajem prolíná. Jak jsem jiz jednou uvadel,až po A sloupek je roomster fabia II.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 01 2013, 20:18 Předmět:
Jo, je to studie = koncept, ale postavenej je na platformu A4. Taky jsem to tak napsal - že to byl původní záměr konstruktérů.
Ale jestli je možný prolínání výroby skoro o rok, tak sežeru svůj klobouk - Room se vyrábí skoro o rok dýl než FII, i představení je stejně tak odsazený o rok od sebe (Roomster koncept vystaven ve Frankfurtu 2003, sériovka tamtéž 2006 - výroba od 05/2006, prodej od 06/2006, fábule II představení Frankfurt 03/2007, výroba od 04/2007) - ty si vážně myslíš, že by dneska nějakej koncern vyráběl nějakej model s "převzatýma" konstrukčníma prvkama dřív, než by vyjel se sériovkou "mateřskýho" modelu? To, že má Room předek z fábule je prostě jen vyjádření skutečnosti, že fábulí je na silnicích přibližně 20x tolik, než roomů a že i ND na fábule jsou častější artikl v prodejnách než ND na Rooma - i když jsou některý z nich identický. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zacni ten klobouk pomalu zvejkat
Zrovna tady je videt jak se snazi koncern vw setrit a uvazovat dopredu.
Uz v roce 2003 navrhli cumak auta,ktery pouzily v roce 2006 na roomstra a v roce 2007 na fabii II.Auta se nenavhuji a nevyrabi ze dne na den.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 01 2013, 22:30 Předmět:
Fordak napsal(a):
...
Uz v roce 2003 navrhli cumak auta,ktery pouzily v roce 2006 na roomstra a v roce 2007 na fabii II.
...
Dyť to doslova sám píšeš, že NEJDŘÍV ty díly šly na Rooma... Fábule II žádnou předvýrobní studii jako měl Room neměla, ta prostě dostala co na ni zbylo. A že to pod tlakem cifršpiónský finanční cenzury z Vlkohradu byl zrovna čumák Rooma, zrovna v době rozhodování o novým designu fábule konstrukčně a designově přebouchanej z šířky vhodný pro přední platformu oktávky/golfa na předek fábule/pola, to je jen souhra historickejch náhod. Kdyby se v tý době dodělával design dnešního Rapida, dostala by fábule už tenkrát jeho čenich, na to vem jed... Ona ho teda napřesrok dostane stejně, protože na 2015 je naplánovanej roll-out FIII (zatímco Room asi definitivně skončí, přestože poslední rok ho linka v Kvasinách nestíhá vyrábět jakej je o ně zájem), ale to jsou už zase jiný příběhy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 20 2013, 12:24 Předmět:
"Kačena" čili "osmsetpětka" je lehkej náklaďák (má nosnost v terénu jen asi 1,5t, na silnici 2,5t), zatímco "bába", "vejtřas" neboli "véeska" je "střední náklaďák" = třítuna (na silnici až 5t). Rychlosti mají přibližně stejný, průchodnost terénem taky velice podobnou (světlost půl metru, stoupavost 100% atd). Obě dvě mají vzduchem chlazenej motor = tehdejší požadavek armády. Kačena má benzínovej motor, vidlicovej osmivál, konstrukčně shodnej s osobní T-603 (a pozdější 613 - liší se objem), pragovka má vznětovej = diesel konstrukčně upravenej z podélně "rozpůlenýho" motoru Tatra 111. Z toho všeho vyplynuly rozdíly - V3S má větší nosnost a používá lacinější palivo než T-805, takže se dřív a víc uplatnila v civilním sektoru jako skutečněj náklaďák - taky proto se jí vyrobilo tolik kusů a jezdí poměrně hustě dodnes, zatímco kačena už je dávno za zenitem a má ji opravdu jen málo kdo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6639 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá prosinec 20 2013, 19:42 Předmět:
Na vojně jsme měli kačeny tři. U radiovozů byli problémy se stíněním zapalovacích kabelů, ve vlhku se to různě hádalo, práskalo ap. V terénu véeska o hodně lepší, kačena se strašně naklání. S jednou jsem jel jako velitel vozu na nečekaný poplach a daleko jsme nedojeli 50? kiláků a podělala se spojka. Tak nás tam nechali, u jakési samoty. Druhý den se nás zželelo obyvatelům když viděli, jak sekerou sekáme starý chleba a začali nás živit. Čtvrtý den přijela pojízdná prodejna, kde jsme si prozíravě koupili jen pivo ap. Pátý a šestý den už nic nedali :-)) a tak jsme těžko dožili odtahu.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Kaceny jsem uz na vojne nezazil,zato vejtrasky v armade byli neskutecne sroty.Jeste ze nedoslo k zadnemu ostremu konfliktu.V zime nastartovala jedna z deseti,pri presunu na cviceni z Plzne do Obecnice pulka po ceste klekla.Zato benzinove zily a uraly chytali v mrazech perfektne a veskery presuny zvladali vzdy bez problemu.Rusaci vedeli,proc osazovat do jejich klimatickych podminek auta benzinovym motorem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 20 2013, 23:48 Předmět:
Ale prd a howno, slavnej soude - na co by si sami jinak vyráběli dýzlový Kamazy a dováželi k nim navíc od nás do nějtěžších podmínek v sibiřskejch povrchovejch dolech tatrovky 138, 148 a 815 (taky samozřejmě dýzly), kdyby na tyhle podmínky byl vhodnější benzínovej pohon? Proč tam teda nejezdili výhradně svýma Uralama a Krazama a bůhví jakejma ještě AZama? Ty vojenský křápy byly jednoduše vobšlehnutý US káry, dodaný do CCCP ve 40. letech minulýho století v rámci Lend and Lease Act (Zákon o půjčce a pronájmu) - to byly ty všelijaký Studebakery, Fordy, Packardy a jaký ještě všecky možný náklaďáky, který CCCP "vlasť" veeelice rychle vobšlehla a bez jakýkoliv licence dál vyráběla po svým... Prostě tyhle auta, požírající 70 oct. benzín po hektolitrech, pro ně byly a dodneška jsou daleko lacinější, protože nemuseli zaplatit ani kopějku za jejich vývoj - a vůbec jim nevadilo a dodneška nevadí, že jsou konstrukčně 60 a víc roků starý... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.