Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dva DC motory srovnání rychlostí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: čt leden 09 2014, 18:25    Předmět: Citovat

Tak konečně mám nějaké poznatky z jízd - synovce to konečně začalo bavit a už jezdí.
1. Je opravdu dobré že jsou dva motory dnes se stala nehoda přetrhl se čep v jednom z motoru a ten druhy to ještě chvíli táhl sám po najetí do kopce se zpomalil a přepálila se 10A pojistka takže jeden motor sám by je do kopce neuvezl
2. zdá se že nízké napětí má za následek nedostatečné vybíjení aku.
když se baterie vybije na tolik že už jízda je výrazně pomalá tak ji dám na nabíječku v klidu baterie hlásí že má napětí kolem 12,3 V a dobiju do ní kolem 6Ah a kapacitu má mít 12ah napadlo mě že to může být tím že když je auto nastartované tak do motoru jde jedna konstantní napětí a hlavně je vyšší myslím kolem 13,5 až 14V nejsem si jist konkrétním číslem. Můj lajcký nápad šlo by udělat nějaký měnič napětí abych jej dal na baterii a k motorům teklo třeba 14V ? Mohlo by to vyřešit problém s ne-úplně vybytou baterii a výrazném poklesu rychlosti při poloviční kapacitě baterie. Nebo to co si myslím je úplná blbost ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12638

PříspěvekZaslal: čt leden 09 2014, 21:28    Předmět: Citovat

Pravda je v té poslední větě. Wink
Otáčky motoru závisí nikoliv na kapacitě akumulátoru, ale na jeho svorkovém napětí. Svorkové napětí akumulátoru se ale snižuje o úbytek na jeho vnitřním odporu. Čím větší je vnitřní odpor akumulátoru, tím větší je úbytek napětí při daném zatěžovacím proudu. Plně nabitý akumulátor má nejnižší vnitřní odpor, který se během vybíjení (snižování kapacity) zvyšuje, což znamená, že schopnost akumulátoru dodat dostatečný proud do motoru významně klesá. Řešením je tedy použití akumulátoru s co nejnižším vnitřním odporem (gelové to obvykle nejsou) a jeho kapacitou s dostatečnou rezervou. Vnitřní odpor se zvyšuje také s klesající teplotou akumulátoru.
Vnitřní odpor akumulátoru a Ohmův zákon je tedy hlavní příčina tvého problému. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34281
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 09 2014, 21:43    Předmět: Citovat

A kapacita, ktoru je akumulator schopny dodat, zavisi od prudu. Cim vacsi prud (cim rychlejsie ho vybijas), tym menej kapacity sa da vyuzit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 19:03    Předmět: Citovat

Aha no tak to pak jo. Ještě se chci zeptat, co koupit ještě jednu tu samou baterii a zapojit paralarně ? Pohlo by to ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12638

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 19:15    Předmět: Citovat

Ano, pomohlo. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 21:27    Předmět: Citovat

Budu je moci zapojit jednoduše plus na plus a minus na minus ? nebo budu muset řešit nějaký diodový mustek jak jsem našel na internetu ? Je šance že se povede s takto paralerně zapojenými bateriiemi dostat na vyžší využití baterie ? Myslím že nebudu vybíjet jen 50% baterie ale že se povede vybbít třeba i 75% ? Je pravda že na tohle asi nelze odpovědět. Ale jestli jsem to pochopoil správně tak s dvěma baterkama na tom budu mnohem lepe jak co se týče výkonu tak výdrže
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32310
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 22:00    Předmět: Citovat

Pokud budou obě dvě stejný a budeš je nabíjet zvlášť, tak jejich paralelní spojení během vybíjení nadělá menší škodu než by se zdálo. Samozřejmě hned po tom povození děcka je bude potřeba dát znovu na nabiják, aby se nezasulfátovaly ponecháním ve vybitým stavu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6642
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 22:42    Předmět: Citovat

Pokud to nejsou trakční baterie, odejdou brzy. Vlastní zkušenost..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32310
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 10 2014, 22:55    Předmět: Citovat

Ber v úvahu, že to je vozítko pro děcka, který je bude bavit rok, nanejvejš dva - pak půjde na půdu nebo rovnou pryč z baráku - a další majitel/uživatel si stejně pořídí new baterky, protože mu to s novýma pojede rozhodně líp. Vozítko napájený větším akumulátorem, tzn. aspoň větší autobaterií by samozřejmě mělo i díky většímu dosažitelnýmu proudu větší výkon a lepší trakční vlastnosti, ale bylo by i přiměřeně těžší a k tomu cena zdroje použitýho jen tak pro dětskou zábavu by byla pro leckoho neakceptovatelná...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
reman



Založen: Dec 05, 2005
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: so leden 11 2014, 13:16    Předmět: Citovat

No, já bych prostě jen jako hlavní vypínač použil dvousekční a tou druhou sekcí bych spínal/rozpínal to paralelní spojení baterek.Takže v okamžiku kdy je sepnuto a vozítko jde do výkonu, baterky jsou spojeny paralelně a obě tlačí do motorků, když je vypnuto tak jsou i baterky vzájemně rozpojeny a nemůžou se přetláčet(dobíjet-vybíjet) navzájem.
_________________
Tak už vím co tomu je - je to pokažené Smile !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32310
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 11 2014, 14:31    Předmět: Citovat

To je větší pitomost než trvalý paralelní spojení (teda trvající jen po dobu jízdy) - protože bude odběr jen z jedný (z tý trvale připojený) a na ní příslušně poklesne napětí závisle od stupně vyčerpání. A když si pak "jezdec" bude chtít "přitopit" a připojí tu druhou baterku, doposud ponechanou bez zatížení v klidu, poteče spojovacím vedením několikanásobně větší vyrovnávací proud, jak se ta částečně vyšťavená baterka začne přiživovat na tý nově připojený a doposud nevyčerpaný. Ta se začne vybíjet proudem, kterej se spotřebuje na "dobití" tý vyčerpaný, odkud se při další jízdě zase za "přelitá" energie začne vybíjet do motoru a zbytečně narostou ztráty. Ba ne, tohle je cesta do pekla...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sergio1989



Založen: Jul 16, 2010
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: so leden 11 2014, 18:27    Předmět: Citovat

no ja myslím že jsi ho jen nepochopil, Protože nezávisle na tomto foru mě napadlo to samé. spojené jen minusy od baterii a plusy napojené na 2 pol 4 pin spínač. Takže v okamžiku jízdy se zapojí oba akumulátory paralerně a v době klidu se oba odpojí a odpojíse díky 2 polu i kladné vodiče vzájemě od sebe
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32310
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 11 2014, 18:41    Předmět: Citovat

Jedině tak - odpojovat a připojovat k odběru obě dvě najednou (nebo s minimálním rozestupem - řádově sekunda), aby se vybíjely obě dvě stejně. Jinak je to na draka.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6642
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so leden 11 2014, 19:30    Předmět: Citovat

EKKAR Rok, dva? Normální startovací 12V/45Ah odešli po měsíci. Stačí je 30x vybít do mrtě a je konec.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
reman



Založen: Dec 05, 2005
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: ne leden 12 2014, 12:51    Předmět: Citovat

Jj, myslel jsem to přesně tak jak to popsal "sergio1989", taková pitomost že by se odpojovala jen jedna baterie a druhá byla trvale připojena mě fakt nenapadla ani na vteřinu Very Happy
_________________
Tak už vím co tomu je - je to pokažené Smile !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund