Tá mašina bola pôvodne určená pre nákladiaky s 24V sieťou. Potreboval by som nejakú schému. Alebo aspoň ako maám vypočítať odpor pred zenerku a aký tranzistor mám použiť
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1755 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: so únor 24 2007, 17:20 Předmět:
Ak maš v aute z baterkou na 12V už len 11V,tak je to zle.Pri malom mraziku už sotva naštartuješ.AK tam maš viac ako 14,6V,tak je tiež zle.Za baterka dostava zabrat za jazdy pri takom nabyjani.Baterka MUSI mat napetie v rozmedzi min. 11,5 až 14,5V.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so únor 24 2007, 17:47 Předmět:
Jakou to má vlastně spotřebu ?
Můžeš postavit jednoduchej a levnej zvyšující měnič s MC34063 , ovšem ať ti to nevyžere baterku... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 29, 2006 Příspěvky: 2817 Bydliště: Hadačka
Zaslal: so únor 24 2007, 17:59 Předmět:
Bylo by ještě dobrý k tomu teda postavit takovej noční oživovač tak asi na jednu A třeba s jednou diodou a rozptylovým trafem. To by vyšlo opravdu jen na pár korun.
Ja som mal menič napetia z 12V na 18V a potom som to stabilizoval na 12V.Používal som to na registračnú pokladnicu a funguje to dodnes.Pár súčiastok v cene asi 100Sk.
Odber to má asi 300-350mA. Napájal by som to zo spínacej skrinky takže to bude zapnuté až po otočení kľúčika inač by to vyžralo baterku.
Uveďte nejakú schému alebo nejaký odkaz.
Doporučil bych jen upravit tak, aby vyráběl jen 15-16V, pokud té tvojí hračce stačí 12V. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Oct 04, 2004 Příspěvky: 930 Bydliště: Czechoslovakia
Zaslal: so únor 24 2007, 21:04 Předmět:
Menič bude asi najlepšie riešenie. Môžeš pohľadať aj na internete určite nájdeš.
To by ma zaujímalo čo kedysi robili majitelia Trábošov (tam je napätie 6V) keď si tam chceli pripojiť bežné autorádio alebo nejaký otáčkomer ? _________________
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1821 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: ne únor 25 2007, 10:07 Předmět:
Stretol som sa aj s riesenim, ze tam davali do serie druhu (mensiu)6V batetku a z toho napajali autoradio. Na noc ju potom zapli paralene k hlavnej, aby sa "nabila".
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19667 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne únor 25 2007, 13:57 Předmět:
Meno: co by? Taky jsem kdysi tento problém řešil, měl jsem 6V v traboši dost dlouho.
Po různých spekulacích, jak to živit měničem, jsem zjistil, že vstupní jednotka s mefkou z autorádia Crown je v rádiu vnitřně napájená 5V, spolehlivě však chodí ještě při 4V, tak jsem ji upravil na 4,5V, k tomu jednoduchý dvoutranzistorový stabilizátorek, a vrazil jsem to přímo do toho vyndávacího panelu, co v traboších zakrýval díru pro rádio (na obrázku vpravo, jen knoflíky jsou, co dům dal).
Anténa z měděného pásku, nalepená zevnitř na strop z rohu do rohu, končila na rádiem řízeném předzesilovači (zalitý v Dentakrylu, dvě LEDky jako stabilizátor čouhají ven).
Na pravém předním blatníku před ventilátorem byly dva můstkové zesilovače (pro jeden reproduktor v kastlíku vpředu, ten je na obrázku vlevo, a dva paralelně v loketních opěrkách vzadu, zesilovač k nim už hraje někomu jinému).
Můžu předvést jen něco. Když Karel II. dosloužil, odmontoval jsem z něj, co by šlo použít do Karla III., nemám už ale všechno. Jen digitální stupnice z Prosonika, co byla přilepená do palubovky epoxydem, nepřežila demontáž.
Ale všechno vystačilo se 6V až 7,8V napájení.
Nakonec Karel III. byl dvanáctivolťák, tak do něj šlo normální stereorádio. Jo, kdo ví, jestli s ním ještě někdo jezdí..... lidi, smekněte a věnujte tak geniálně jednoduchému přibližovadlu tichou vzpomínku. Nebo ho nastartujte a věnujte mu vzpomínku hlasitou...
Karel_druhy_set.jpg
Komentář:
Vlevo můstkový zesilovač ve vodě odolném provedení na blatník, nahoře zalitý anténní předzesilovač, vpředu a vpravo přijímací díl. Všechno pro napájení 6V.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19667 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne únor 25 2007, 20:56 Předmět:
Teď na to koukám, nějak mi to uniklo:
mba napsal(a):
Je to z bazáru za 50Sk ! Vnútri sú 2 plošáky jeden vyzerá ako stabilizátor so zenerkou zenerka je 12V a tranzistorom na chladiči a druhý je samotná elektronika na tom plošáku je svorkovncia pod ktorou je napísané = 11V - 13 V
Ten prístroj bol asi pôvodne určený pre náklaďaky s 24V sieťou.
Není pro náklaďáky, to by na něm bylo napsáno třeba 21-27V.
Protože je na tom napsáno 11...13V, znamená to, že to ani při startování, kdy je v palubní síti i méně, než 8V, chodit nepřestane.
Je to určené pro auto? Je. Tak se spolehni, že to v autě chodit bude, ona ta vnitřní zapojení jsou do značné míry nezávislá na napájecím napětí. Tím míním, že hodiny ani nezrychlují ani nezpomalují, otáčkoměr měří čas mezi impulsy a ne jejich amplitudu...
Zenerka se do těchto přístrojů dávala především proto, aby se dovnitř nedostávaly z palubní sítě napěťové špičky.
Žádný další stabilizátor nepotřebuješ. Prostě to zapoj a nestarej se.
Zkusím poradit stručně a věcně - stačí sehnat v prodejnách náhradních dílu na mobily autonabíječku na mobil - téměř vždy je tam DC-DC měnič s MC34063 a změnou 2 odporů podle datasheetu nastavím Uout=12V a proud to dá vždy min 0.5A. Je to hotové, je v tom autokonektor, zbude konektor do mobilu a cena je okolo 30.-Kč.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.