Zaslal: pá březen 14 2014, 22:32 Předmět: LUCAS bezpečnostní elektromagnet ( solenoid)
Neviete ako sa riadi tento bezpečnostní elektromagnet (solenoid) LUCAS 9107-215AB ? Potrebujem otvoriť prívod nafty na čerpadle pre testovanie na stolici. Má to tri vývody vodičov na konektor a nedarí sa my ho otvoriť pre prívod nafty do čerpadla . Zapojenie konektora nepoznám a ani nejaký datasheets k nemu nie je k zohnaniu . Zároveň chcem otestovať aj jeho funkčnosť . Ďakujem .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32303 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 14 2014, 22:45 Předmět:
Změř odpor mezi vývodama a pak otipuj, kam připojit 24V (předpokládám že to je z náklaďáku - jinak samozřejmě jen 12V). Moc možností tam nebude - buď cvakne a otevře se, nebo bude ticho. Existuje i možnost, že jeden vývod je trvale +, druhej kostra a třetí ovládací = z řídicí jednotky nebo imobilizéru. Ale furt si myslím že by se to mělo dát při tak malým počtu možnejch kombinací vyzkoušet... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No jo ten tretí ovládací z RJ ako vravíš. Ale ako to funguje ? Ak tam dajme tomu pripojím plus a mínus na dva vodiče 12V ( je to z osobáka) tak sa to neotvorí . A tým tretím ak tam privediem niečo , ale to je to čo neviem( pulzy ? ale aké ? perioda frekvencia ? ) tak čo my "ho podrží" že je solenoid otvorený ( pre prívod nafty) ? Vo vnútry tam asi relé nebude že ? Je to len taký našróbovací valček z ktorého "lezú tri vodiče" . Ak na to pripnem 12V nič sa nedeje. Ak by som mal auto tak to pri zapnutí nejak zmerám ale auto tu nieje .
Tak jak to asi pracuje hmmm .
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19660 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá březen 14 2014, 23:18 Předmět:
Asi první, co bych zkusil, je připojit na dva vývody napájení přes žárovku do blinkru a přes druhou stejnou žárovku zkusil zbývající vývod připojit napřed na mínus a pak na plus. Těch kombinací moc není.
Solenoid, když má otevřít, potřebuje proud, takže, i když necvakne, rozsvítí žárovku.
.. A tým tretím ak tam privediem niečo , ale to je to čo neviem( pulzy ? ale aké ? perioda frekvencia ? )...
U Renaulta tam šel z ŘJ jakejsi data stream asi 100b/s v závislosti na aktivaci imobilizéru. Když jsem se to, co tam lezlo z ŘJ, tam snažil nacpat z vyrobenýho přípravku, tak to nefungovalo. Nejspíš je to oboustranná komunikace.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4267 Bydliště: u HK
Zaslal: so březen 15 2014, 7:25 Předmět:
nedávno jsem známému opravoval relé na spínámí palivového čerpadla u benzínu a spouštělo se impulzy od indukční cívky v praxi stačilo spustit generátorem cca 250Hz
Tak dnes som to zmeral: Odpor medzi vývodmy
1 - 2 =3,9kΩ
2 - 3 =208kΩ
1 - 3 =208kΩ
Prúd na vývodoch konektora (značenie konektora 1-2-3) pri napätí 13V.
+ pól na 1 - pól na 2 I= 5mA
-pól na 1 +pól na 2 I=7mA
+pól na 1 -pól na 3 I=3mA
- pól na 1 + pól na 3 I=206mA
+ pól na 2 - pól na 3 I= 3mA
- pól na 2 +pól na 3 I= 5mA
Môže to by byť zapojené tak že konektor č. 1 bude mínus pól
konektor č.2 budú DATA a konektor č.3 bude napájanie 12V ?
Ak prídu správne DATA od RJ ( možno frekvencia impulzov možno stream ja neviem čo no rád by som to vedel ) tak možno " zmizne " obmedzenie prúdu a ventyl sa otvorí . Môžem to chápať aj tak ?
nejednodužší bude si sehnat vetil který nepotřebuje komunikaci s imobilizérem
To problém nie je ale ja chcem vedieť jak ten "chytrí solonoid" funguje .
Myslím si že RJ zistí otáčky motora a pošle "dáta" do ventylu a ten sa otvorí " a potom si stále medzi sebou kecajú " . Takže asi obojsmerná komunikácia ......či ?
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: po březen 17 2014, 15:24 Předmět:
Na tom solenoidu nebude nic chytrýho. Chytrý je to, co ho ovládá
Pokud by šlo o zkušební stolici, tak bych tam dal nějakej BLBEJ solenoid, kterýmu stačí napájení...
Ja mam mitsubishi Carisma, diesel 1,9 od renaultu, na cerpadle samozrjeme spominany selenoid, a jednoznacne ze jedneho dna sa nejak rozpadol, nafta tiekla potokom. Spotreba liter na kilometer a to neprehanam. Takze vymena za iny ktory ma iba dva vyvody, jeden na + druhy na -, samozrejme to plus je tam az po zopnuti kluca. Inak to neurobis, kedze tie tri zili co ti tam idu smeruju nie do ventilu ale do nejakeho imobilizacneho dekodera. Nemas to ako inak urobit. Jedine ak je to varianta bez imobilizera, vtedy by ale mal iba dva kable, - a + po zopnuti. Nemyslim ze by som sa mylil a dalo sa to obist, BTW ten ventil je pod plechom ktory ma skrutky bez moznosti odkrutit, takze cerpadlo von, alebo flexa a opatrost.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.