Zaslal: so březen 15 2014, 0:06 Předmět: prosba o pomoc regulovatelný zdroj 10-17V 30A schema
Dobrý deň,
chcel by som Vás poprosiť či by mi niekto nepomohol vytvoriť jednoduchu triakovú regulkaciu na regulovatelny zdroj 10-17V a 30A.
Potreboval by som nabijať autobateriu z nezvycajním napätím 14V a potrebujem nabíjať na 16,4V .
Nasiel som jednu schemu a podla nej som spravil regulaciu na primary ...všetko fungovalo ale ak sa bateria zacala dobíjať čím menej prudu brala tým sa mi napätie zväčšovalo...a toto je problem ktory potrebujem vyriesiť. Nechcem sedieť pri zdroji a stale kontrolavať či mi napatie stupa...chcem proste nastaviť 16,4V a chcem aby sa nezvysovalo ani neznizovalo.
hladam co najednoduchsiu schemu ktora urcite bude slapat
mam zdroj 24V 1250VA
vopred dakujem za vase rady.
nehnevajte sa ze som otvoril dalsiu temu
PS:urcite sa pytate ako nabijam bateriu v aute...ma aj 12V kontakt...baterie pouzivam na autohifi sutaze a vtedy kontakt prehodim na 14V kontakt
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so březen 15 2014, 0:12 Předmět:
Jakákoliv veřejná knihovna nebo internet - najít knížku Václava Maliny Poznáváme elektroniku 4 (BEN http://shop.ben.cz/cz/120937-poznavame-elektroniku-4.aspx ) - je tam popsaná poměrně podrobně a blbovzdorně tyristorově regulovaná nabíječka s popisem jak ji nastavit i na jiný napětí než je 12V. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
dakujem za odpoved...ked sa nenajde nejaky dobrak co by bol ochotny mi pomoct v podobe ze by mi tu hodil schemu..tak mi asi nic ine nezostne a kupit si tuto knihu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so březen 15 2014, 0:25 Předmět:
Přinejhorším bych ti mohl schémata a text z tý knížky oskenovat a někam poslat/upnout ke stažení, abys nemusel platit cca 7€ - http://www.shop-mania.sk/knihy/p-poznavame-elektroniku-iv-4699096 ... Mám ji doma v papíru, v pdfku nějakosi neexistuje... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18748 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so březen 15 2014, 10:02 Předmět:
Můžeš ji realizovat také regulcí normálního trfa na 24V regulací z vysavače na primáru , nebo doporučuji , sám jsem několikrát stavěl , nabíječku z AR asi 1979 a okolo . Do řídících elektrod tyristorů ti při použití zapalovacího trafa doporučuji dát nějaké pojistky , tak 0,1-0,5A . Protože při použití jako karstáru se občas tyristor přeruší a trafo proudem z G shoří . Osobní zkušenosti . Odkaz jsem sem několikrát dával , ale nemohu nyní nalézt .
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: so březen 15 2014, 10:50 Předmět:
Nevím,ale připadá mi,že se to tu probíralo s uživatelem "pawka" v jiném vláknu o transformátoru? Byl tam odkaz na nabíječku s tyristorem ( řezačka křídel z polystirénu) a to to zapojení by mělo tázajícího uspokojit.Doporučuju dohledat ono téma.Je výživné
Přídám něco z popisu autora řezačky /nabíječky :
Budete-li uvažovat o nabíječce pro max. běžné autobaterie do 65Ah/12V potom stačí transformátor 15V/100 - 120W tedy s výstupem cca 6,5-8A.
Tento dostačuje s přehledem jak na autobaterie, tak i žhavení pil na řezání polystyrenu pro naše účely. Navíc - lze použít při můstkovém usměrnění nebo dvoucestném usměrnění u transformátoru s vyvedeným středem jako regulovatelný zdroj od 1,5V do cca 18V a proudu do 7,5A - což se nám často také hodí...
Zdroj - nabíječku si trošku popíšeme:
Při provozu jako nabíječka se zvolí koncové napětí /dle druhu, stáří a kapacity baterie/, nastaví se počáteční nabíjecí proud a to je vše.. Baterie nebo i jednotlivý článek se dobíjí a automaticky podle nastaveného koncového napětí na baterii snižuje proud až na tzv. udržovací - několik mA.. Tedy lze nechat nabíjet třeba přes víkend. Zvolené napětí baterie nebo článku a počáteční nabíjecí proud se dá nastavovat potenciometry P1 a P2.
Jen POZOR!
Při totálně vybité baterii se nastavený počáteční proud po naformátování samočinně zvýší!!
Je tedy potřeba na nabíječku umístnit vhodný jistič, který by při opomenutí vypnul a po chvíli nabíjení znovu zkontrolovat a snížit počáteční nabíjecí proud.
Při provozu jako zdroj k odporové pile stačí do kleštin upnout jejich vodiče, zapnout jistič na výstupu, nastavit vhodný proud pro pilu potenciometrem a můžeme řezat..
Podle vlastní zkušenosti bohatě stačí proud v rozmezí od 3,5 - 5A ..
Já pálím při 4 - 4,5A na obou mých pilách, jak úhlové tak velké rámové..
Provoz jako regulovatelný zdroj si nemusíme snad ani popisovat..
Jedním potenciometrem si nastavíme napětí a druhým můžeme regulovat i proud.
Vše však nastavujeme raději přes multimetr - je to přesnější.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1295 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: so březen 15 2014, 11:58 Předmět:
hned v prvom prispevku pise ze chce zdroj napetia (nie prudu)
PS ak sa v tom nechces hrabat tak na ebay najdi nejakz stepdown s poyadovanym napetim a prudom (tovjim ydrojom budes napajat ten stepdown, on sa postara o stale napetie)
Páni potrebujem regulaciu napätia nie prúdu. Najlepšia by bola regulacia za mostíkom na výstupe.Na vstupe mám regulaciu ide krásne dokial naňu nezapojím bateriu...napätie stúpa ako blbé.Už som toho prešiel kopy kopy textov a zatial nic co konkretne potrebujem....takze stabilná regulacia napätia je to čo potrebujem 0-17V a 30A .dakujem za vaše odpovede aspon na ebastlirna su ludia ochotný.na niektorých forach co som pisal aj mesiac bez odpovede
A jak víš, že ti bude 30A stačit?
Zdá se mi, že se ti zdá...
mám dve autobaterie 62Ah 1600A .
chodim stim na sutaze a hned medzi kolami potrebujem rychlo dobijat,ked nabijam tak som mal pozicanu nabijacku a bralo mi na zaciatku 26A potom to prudko klesalo...tak cim silnejsia tim lepsie..ale mam trafo len 1250VA a tam by asi ani neznieslo silnejsii prud
Tvůj problém neřeší nabíjení konstantním napětím. Pokud připojíš takový tvrdý zdroj na vybitý akumulátor, což je zdroj ještě tvrdší, dojde na začátku k něčemu, co se dá nazvat "souboj Titánů", což by pro tvůj zdroj nemuselo dobře dopadnout. A naopak, jakmile se napětí akumulátoru vlivem nabíjení začne blížit napětí nabíječky (16,4V), proud bude klesat a nabíjení "nebude brát konce". Navíc zdroj napětí pro tvůj účel by musel mít velmi malé zvlnění výstupního napětí, což není snadno realizovatelné.
Tvůj problém nejlépe řeší zdroj proudu, který je ještě bezpečný pro obě zařízení (např. těch 26A) opatřený obvodem automatického odpojení akumulátoru při dosažení 16,4V.
Vím dobře, proč ti EKKAR doporučil toho Malinu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.