@maro555: Jestli dobře rozumím tvé situaci. Už máš nějaký triakový regulátor na primární straně tvého trafa (230V/24V 1.25kW).
A ze sekundáru, po můstovém usměrnění, máš hned napojený olověný akumulátor 12V/62Ah. Ten dobíjíš 30A aby se rychle nabil ?
Máš k dispozici plánek toho stávajícího regulátoru?
Možná by stačila nějaká vhodná zpětná vazba (galvanicky oddělená) mezi sekundárem a tvým regulátorem.
praveze snazim sa to nakreslit ..ale bolo mi povedane ze tu regulaciu dat prec a spravit regulaciu za mostikom na vystupe...vraj to bude lepsie a bude to drzat napatie
Jednoduché zapojení tyristorového zdroje konstantního proudu je obvykle doprovázeno problémy s kvalitou regulace. Jedno zapojení jsem kdysi stavěl podle Amára a vzpomínám si, že s některými akumulátory při určitém proudu docházelo k nestabilitě regulační smyčky, projevující se vynecháváním půlvln a podobným "tarokováním".
Úprava pro vyšší proudy spočívá (kromě trafa) v podstatě jen ve volbě tyristorů a snímacího rezistoru.
Podobné zapojení lze nalézt např. zde.
Dnes bych to řešil spíše pomocí spínaných zdrojů popř. úpravou PC-zdrojů nebo továrního nabíječe.
Nakreslit se ti to podařilo, ale ne podle skutečnosti. Tohle by nefungovalo.
Nevím, jest-li tě to neodradí, ale podívej se na schema této nabíječky, která by mohla po úpravě hodnot součástek splňovat tvé požadavky. Pochází ze stránek http://sel.wz.cz/download.php#zdroje , kde najdeš kompletní návod i s popisem a konstrukcí.
Ostatně, jde o konstrukci uživatele Bastlírny SELa, který ji (původní verzi) nabízí tady.
Nakreslit se ti to podařilo, ale ne podle skutečnosti. Tohle by nefungovalo.
Nevím, jest-li tě to neodradí, ale podívej se na schema této nabíječky, která by mohla po úpravě hodnot součástek splňovat tvé požadavky. Pochází ze stránek http://sel.wz.cz/download.php#zdroje , kde najdeš kompletní návod i s popisem a konstrukcí.
Ostatně, jde o konstrukci uživatele Bastlírny SELa, který ji (původní verzi) nabízí tady.
No to sa mi celkom pozdava...len neviem ci sa mi podari pozmenit hodnoty tych sucastiek.skusim sa na to opyatat jedneho znameho elektrikara..dakujem este raz za ochotu a vas cas
Snažil jsem se přečíst celou diskusi a nikde jsem nenašel O JAKÉ ČLÁNKY SE JEDNÁ???
Pokud se bavíte o Li-Pol baterii čtyř článků (nominálně 4 x 3,5V = 14V a v relativně plně nabitém stavu 4 x 4,1V = 16,4V), tak dotyčný modelář riskuje brzké zničení článků.
Doporučuji si pořádně nastudovat tuto problematiku pomocí googlu.
Z vlastní zkušenosti mohu poznamenat, že když se při nabíjení Li-Pol nepoužije nabíječka s tzv. balancerem, tak můžeš akupak velmi brzy vyhodit. To samé platí i v případě, že budeš nabíjet dost nešetrně - což je Tvůj případ. Také to platí v případě, že budeš baterii vybíjet nekontrolovaně tak, že některé články budou mít při vybíjení ještě 3,2V ale jiné už třeba jen 2,6V, což vede v lepším případě k jejich nafouknutí a zničení (v horším případě se "rozevřou")....
Rozhodně bych to neřešil tak jak to chceš řešit Ty - profi modelářské nabíječky jsou vymakané a složité jak hrom, nabíjení kontroluje a řídí procesor - má to své opodstatnění...[/url]
to presne neviem kolko clankou tam je ale je to tato znacka vyzera presne rovnako ako tato ale nema 16V moja ma 14V 62Ah a 1600A a nabijat potrebujem na 16,4V
to presne neviem kolko clankou tam je ale je to tato znacka vyzera presne rovnako ako tato ale nema 16V moja ma 14V 62Ah a 1600A a nabijat potrebujem na 16,4V
Jaká značka? Promiň ale i když nejsi elektronik, tak bys měl vědět alespoň přesný typ článků z kterých je akupak složený...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5058 Bydliště: Brno
Zaslal: ne březen 16 2014, 21:18 Předmět:
Já měl pořád za to, že "akupak" je složený z olověných článků a je to vlastně obyčejná olověná baterie do auta.
Jen je pro účely prodeje hifistům a tuničům patřičně předražená a přemalovaná. Něco jako toto: http://www.ahifi.cz/autobaterie-kinetik-khc-16v.html Nikde tam není zmínka o materiálu, takže je skutečně těžké odpovědět. Podle hmotnosti 24kg to netipuji na LIPOL apod.
To vypadá, že baterka má tři svorky. Další svorka je jeden článek navíc - to je těch 16V. Aby zesilovač v autě nestrádal nedostatkem napětí a měl řádný výkon.
Takkže nabíječka jakákoli klasická, jen na vyšší napětí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.