Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7896 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 27 2014, 19:43 Předmět:
Namáčknout malými kombinačkami, tak aby se plechy setkaly, potom opatrně domáčknout na několika místech štípačkami (nejlépe tupými).
A pokud chci mít jistotu, tak to ještě potom propájím. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Právě ty "speciální" kleště (a nemyslím takovéhle:
http://www.gme.cz/univerzalni-krimpovaci-a-odizolovaci-kleste-proskit-8pk-313b-p731-826
ty jsou dobré akorát jako hračka pro děti) se používají, aby zajistily spolehlivý kontakt. Kolik toho potřebuješ krimpovat a pro jaký účel? Jestli do auta, tak nedoporučuji ani pájení. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Mačkat to lze v domácích podmínkách bočníma štípačkama - nejlépu už "jetýma", co už tak dobře neštípají.. Zvlášť kontaktní pásky a zvlášť ty delší, co drží drát za izolaci..
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9068 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá březen 28 2014, 18:36 Předmět:
Nemyslím, že kleště s výměnýma kleštinama jsou tak špatná investice. Nejen na ty Fastony je to dobrý, chce to trochu cviku a jde to velmi dobře. Konkrétně já udělám v té krimpovací části z lanka vždycky smyčku a snažím se to nakrimpovat tak, aby každý "křidýlko" toho plechu sevřelo jen půlku smyčky a setkaly se uprostřed. Většinou ale musím ty křidýlka trochu vytvarovat před vlastním zmáčknutím plochýma kleštěma.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3394 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá březen 28 2014, 19:53 Předmět:
Yarda1 napsal(a):
Jestli do auta, tak nedoporučuji ani pájení.
Proč nedoporučuješ? Po zkušenostech, pokud nemám po ruce kleště, tak pájím... Pořád mám v pájený spoj důvěru a tím, že si lanko natáhne trochu cínu s "ztuhne" bych se zase až tak moc netrápil- i když samozřejmě vím, že v automotive je pájení drátů zakázáno
Kvicala_r pájený faston má tendenci se v prostředí s vibracemi uvaklat
Lisované spoje (nepájené) patří mezi jedny z nejspolehlivěhších. Musí však být dodrženy určité podmínky 1) kvalitní faston konektor 2)kvalitní a správné nářadí 3) správný vhodný vodič 4)se to musí umět
Co se stane když vám v G.. obchodě prodají zoxidovaný faston? viz příloha - přechoďák mezi fastonem a vodičem
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3394 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so březen 29 2014, 8:10 Předmět:
No jasně že o vibracích vím. Ale na každém autě/traktoru sem těch pájených spojů pár udělal a nikdy se mi to nevrátilo. Naopak, když sem se snažil to jen zamačkat (bez určených kleští) stejně to nebylo ono.
Mimochodem jak víš, že je u toho nataveného fastonu problém v přechodu faston/faston a a ne ve spoji faston/lanko?
Už sem řešil třeba kabel od aku, kde kásně prooxidoval spoj na Pb svorce mezi tou svorkou a kabelem. Staženy a pevny vše ok, a na spoji při pokusu o start si mohl grilovat.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: ne březen 30 2014, 22:16 Předmět:
Obvykle to mačkám kombinačkama v místě mezi štípacim břitem a zubatejma půlkruhama na chytání matic (takový dva zuby proti sobě) nejdřív ze stran a pak vršek(tam kde se sejdou protilehlý pásy) proti spodku na několikrát postupně větší a větší silou.Někdy konce těch pásů tvaruju kudlou(na tvar preclíku),aby se zařízly do lanka/uměliny místo pouhýho omotání.To platí na průřezy 0.75-6° ,ty slabší normálně připájim,navlíknu lepidlovou bužírku a přejedu zapalovačem.S očkama a konektorama platí to samý. Vodiče s průřezem nad 6° buď zapájet (s pomocí hořáku) nebo po navlíknutí zatlouct na kovadlině (dopoctiva,nesmí s tim jít pohnout). Zatim se mi žádnej neutavil.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.