Ten tvůj kód motoru jsem tam ale nenašel. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4225 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po listopad 03 2014, 13:37 Předmět:
Možná že by pro začátek stačilo trochu vlastní snahy a podívat se na označení těch co tam teď máš. Ale to by ses k tomu musel ohnout, že...
Pokud jsou to OEM svíčky, budou tam francouzké EYQUEMy a podle jejich označení už se dá snadno dohledat cokoliv náhradního. Nicméně EYQUEM jsou kvalitní svíčky a běžně je mají za rozumnou cenu, netřeba tedy moc laborovat.
. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32359 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 03 2014, 15:09 Předmět:
Nenašel jsem ve tvým dotazu informaci, podle který bych rozlišil slabší výkonovou variantu motoru 1,1 litru 33kW/45HP (kódy motoru TU9, CDY (TU9M)) od silnější 37kW/50HP (kód CDZ (TU9M)).
Ale u nás jsou pro oba motory běžně dostupný svíčky BRISK (ex-PAL - Jiskra Tábor), BOSCH, NGK nebo DENSO, cenová relace je od cca 80,-Kč za kus až po cca 820,-Kč za kus podle toho, jakou značku a provedení si vybereš. Ty dražší jsou primárně určený pro provoz na LPG = mají dražší materiál elektrod (iridium) a samozřejmě vyšší životnost. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 04, 2013 Příspěvky: 19 Bydliště: Podblanicko
Zaslal: po listopad 03 2014, 17:11 Předmět:
Upřesňuji. Typ: CDY/PTC/10FN1H KAT
Zdvih objem: 954 cm3
Max.výkon: 33kW/6000 ot./min.
Palivo: BA 95 B
Moc děkuji každému za odpověd´.Vím, že "čas jsou peníze" - pro každého. Nebyl jsem líný se ohnout a chtěl jsem sa na svíčku podívat. Je krytá zamáčklým zpuchřelým gumovým pouzdrem a nechtěl jsem jej rozlámat. Jsem třetí majitel, tak není ani jistota, že tam jsou originál svíčky. Byl jsem v místním servisu tam mi řekli, že motor jde občas na 3 válce je to asi svíčkama, ale co tam má být za svíčky, že mi zjistí, abych se někdy stavěl.
Jednoelektrodová širokorozsahová zapalovací svíčka
Střední elektroda ze speciální slitiny s velkou tepelnou vodivostí
Interval výměny: max. 30.000 km
Závit: M14x1.25
Délka závitu (mm): 19
Rozměr klíče (mm): 16
Doporučený utahovací moment (Nm): 20-30
Typ paliva: Benzín
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: po listopad 03 2014, 21:11 Předmět:
Svíčkama to, pokud nejsou mechanicky poškozené, skutečně nejspíš nebude. Svíčky jsou dnes většinou velmi kvalitní a vydrží zpravidla neskutečné věci, jsou dobráci, co na jedny svíčky najedou třeba 150 tis. km a ty svíčky zpravidla pořád docela dobře fungují. Auto má zapalovací modul se čtyřmi indukčkami, nebo ještě rozdělovač? Každopádně to chce přeměřit, nebo jestli jsou zpuchřelé, rovnou vyměnit zapalovací kabely, v případě rozdělovače vyčistit a prohlédnout na prasklinky nebo průrazy víčko, v případě zapalovacího modulu to bude spíš vadný modul, to je obecně dost časté, ikdyž zrovna u tohoto auta samozřejmě přesně nevím. Pokud bude na zapalování vše OK, je třeba zkontrolovat vstřiky a změřit kompresi válců. Vzhledem k tomu, že motor umí běžet na tři, dá se kontrolovat zapalovací modul i tak, že se jeden z kabelů odpojí od svíčky, upevní se tak, aby byl konec, případně náhradní svíčka 10 mm od kostry a nastartuje se, pomocník se dívá, jestli hází jiskru. To se provede postupně na všech válcích. Zkouška každého válce by neměla trvat déle než 2-3 sekundy, do katalyzátoru jde nespálené palivo, což mu škodí, ale tu chviličku to vydrží. Jiskra musí přeskočit za normálního tlaku těch 10mm, ve válci je tlak vyšší a za vyššího tlaku je vyšší průrazné napětí.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4225 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po listopad 03 2014, 21:16 Předmět:
Jak už bylo napsáno výše, svíčkama to nejspíš nebude, vydrží moc a přikláním se taktéž k těm kabelům..
fin napsal(a):
Je krytá zamáčklým zpuchřelým gumovým pouzdrem a nechtěl jsem jej rozlámat.
Pokud to nikdo dlouho nevyndaval, tak tam ty gumy drží jako čert, ale rozhodně půjdou vyndat. Doporučuji dva kousky dřeva, anebo čehokoliv podobného, zapřít je proti sobě za to horní osazení a vypáčit nahoru. Vedou asi 10cm hluboko do bloku a vyskočí ven jako špunt z lahve.
Rozhodně netahat za kabely, ale pouze za tu gumu. Jinak se ten kabel vytrhne ven a už to nejde pořádně opravit. Vzhledem k tomu, že ti to občas běží jen na tři hrnce, tak budeš mít dost možná už jeden naškubnutý. Tomu bych věřil víc než že je vadná svíčka.
Ty svíčky jsou hluboko a bez 16 klíče s kloubem a prodlouženou rukojetí si ani necmrndneš. A až to budeš dávat zpět, tak před domáčknutím pomázni tu styčnou gumu trochou glycerínu. Příště to oceníš.. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32359 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 03 2014, 23:05 Předmět:
Každopádně i když se vymění káble bych s výměnou svící neváhal taky - jak už tady padlo, svíce sice vydrží neskutečný věci, ale zase nestojí majlant, aby se jejich výměna musela zanedbávat. A je lepší mít jistotu, že v motoru jsou dobrý svíčky, než netušit, kolik už toho mají za sebou a jestli z nich neupadne kus porcelánu nebo neukápne elektroda dovnitř do válce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.