Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6731 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st listopad 05 2014, 22:26 Předmět:
Myslel jsem to obecně. Poměr cena/výkon malý. Spíš se asi projeví na výkonných motorech typu "M" . Před lety jsme zkoušeli různá vylepšení a nic moc, spíš horší. Prostě se ty super nevyplatí. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Myslel jsem to obecně. Poměr cena/výkon malý. Spíš se asi projeví na výkonných motorech typu "M" . Před lety jsme zkoušeli různá vylepšení a nic moc, spíš horší. Prostě se ty super nevyplatí.
Jo to asi jo, i proto ze jsou ty motory navrzeny pro vyssi otacky, kde bude potreba rychleji palit....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 05 2014, 23:07 Předmět:
Je to tím, že v benzínu jsou složitější uhlovodíky (isooktan) a dnes i přidanej "bio" líh, takže je v něm i vázaná voda - když se tahle směs odpaří, snáz se ionizuje, takže má menší izolační pevnost. LPG je opravdu skoro čistej propan s butanem, který jsou chemicky i fyzikálně stálejší, než benzínová směs - takže jdou i hůř zapálit.
A ještě jednu věc doplním - SPOTŘEBA na LPG. Pokud ji někdo chce porovnávat s benzínem, musí ji počítat na kg/h, kg/km nebo kg/kW/s, protože LPG je lehčí než benzín a aby se dosáhlo stechiometrickýho poměru pro spalování, musí bejt kapalný fáze LPG v porovnání s benzínem asi 1,2x víc - litrově proto vychází spotřeba na LPG horší, než na benzín. Když se to ale spočítá správně neboli ve váhovejch jednotkách, vyjde LPG dokonce ještě líp než benzín - právě proto, že má vyšší oktanový číslo a dovoluje motoru pracovat s větším kompresním poměrem nebo aspoň s větším předstihem zážehu proti benzínu, takže narůstá účinnost spalování. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
jj, to mas recht, nemuzes porovanvat spotrebu benzin/LPG primo, benzin ma vyssi hustotu....
Co jsem cetl, tak spotreba se zvysi o 1-2 litry, coz vzhledem k polovicni cene LPG je k smichu... stejne to ted bere tak prumer 14-15l/100km (ve valne vetsine provoz ve meste)..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 05 2014, 23:40 Předmět:
Takjan asi myslí onu éru kopírování Motoplatu nebo laborování s různýma typama zapalování s vícenásobnou nebo prodlouženou jiskrou, s tyristorama, tranzistorama, s měničem i cívkou samostatně pro každej válec nebo zase společně... A houfně se sháněly vn trandy SU-160, protože teslácký napěťově nevyhovovaly ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15704 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt listopad 06 2014, 6:18 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
jj, to mas recht, nemuzes porovanvat spotrebu benzin/LPG primo, benzin ma vyssi hustotu....
Ale můžeš. To, že u LPG je jako větší spotřeba na 100 km, tak to je úplně vedlejší. Měl jsem P405 v kombíku na LPG (1,9 l) asi 7,5 roku a nikdy mě nenapadlo počítat spotřebu jinak než v Kč na 100 km. Takže když budeš počítat spotřebu v benzínu u u LPG také v Kč zaplacených jen za PHM na 100 km, tak ti vyjde krásné porovnání a nemusíš z toho dělat žádnou vědu.
Jinak ano, používají se studenější svíčky, ale žádné speciality takže to vyjde nastejno jak normálně, když je měníš a na ty normálně předepsané to bude i tak jezdit bez problémů. Já jezdil na normální co tam měly být a nepoznal jsem kvůli tomu jediný problém, ale je možné, že u těch slabších aut na tom už záleží.
Auto si dej předělávat tam, na které jsou dobré reference. Je to jen o přístupu k práci, ten balíček pro montáž je totiž všude stejný, ale český člověk umí podělat vše.
Já jezdím na LPG už přes 6 let a neměl jsem s tím jediný problém.
Co se týče svíček, tak se vykašlat na drahé speciality přímo pro LPG. Stejně odchází dříve. Nejlepší je dávat obyčejný předepsaný a měnit je společně s olejem.
Dobrej servis to dokáže vyladit tak, že auto nic nepozná. Pokud se občas rozsvítí nějaká kontrolka, nebo vyskočí závada na diagnostice, tak to je blbě nastavený. Nic takového se dít nesmí.
Dobré je čas od času nechat zkontrolovat vůli na ventilech. Ono by se to mělo dělat i při provozu na benzín, ale na to každej kašle.
Motory co nemají pořádně vytvrzené sedla ventilů na to moc vhodné nejsou. Tam nepomůže ani flashlube. Tuhle příměs sem nidky neměl a podle mě je to jen reklamní trik. Nikdo nikdy neprokázal že pomáhá. Motor co měl odejít odešel i s přimazáváním.
No ja to vidim tak, ze zustanu u benzinu.
- Co jsem cetl (napr. audiklub, tady..), tak hodne firem to odflakne
- Na muj motor je prestavba kolem 40k CZK, mozna i vic.
- Castejsi vymena oleje (uz tak menim max po 10kkm), svicek (je jicj 8, original predepsane stoji ~270kc/ks)
- Muj celkem maly rocni najezd
- Co jsem se dival po bazar-webech i v zahranicj, ocividne nejsou tyhle auta s LPG moc oblibeny - stoji vetsinou min nez "normal" bez LPG.
Asi bych do toho sel kdybych jezdil aspon 40-50k km rocne, to uz by asi smysl melo, tady vetsina z Vas LPG chvali, ale takhle asi ne
Budu si dávat přestavovat V8 do harfy v Praze. Tam dělají tyhle motory poměrně často a jsou na ně dobré ohlasy.
20tis ročně už je podle mě zajímavá hodnota na přestavbu.
Já jezdím o něco méně a na LPG ušetřím 20 tis ročně. Tj přestavba se za 2 roky zaplatí.
Ale spíš bych se ptal na zkušenosti s lpg přímo na audi clubu.
Založen: Jul 13, 2014 Příspěvky: 364 Bydliště: Petřvald U NJ
Zaslal: út březen 17 2015, 12:54 Předmět:
Jen taková poznámka máme doma Daewoo Nubira 1.6 16V přestavba na lpg od novoty již při prodeji.Motor má nyní najeto 190 000 ale po sundání hlavy se tváří na 250 000 až 300 000 minimálně lpg sice ušetří náklady na provoz ale to je tak asi vše.Životnosti to jistě nepřidá....
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15704 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 17 2015, 13:18 Předmět:
A kde jsi to slyšel ? LPG na životnosti nepřidává a ani benzín. Na životnosti přidává dobře zaparkované auto. Jinak to píšou všichni, LPG oproti BA ušetří kapsu, ale až po zaplacení nákladů na přestavbu. Čím víc auto na BA žere, tím rychlejší a větší je úspora na LPG.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.