Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32238 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 02 2014, 21:48 Předmět:
A stejně to 90% dnešních akumulátorů dýl jak 6-7 roků nevydrží, protože jim přehnijou spojovací můstky mezi deskama jedný polarity v některým článku, nebo mezi celýma článkama navzájem - v prvním případě baterka sice drží napětí a v pohodě nabíjí i vybíjí, ale nedodá potřebnej startovací proud, jako by byla zasulfátovaná = má zvýšenej Ri, ve druhým případě prostě celkově klekne... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4083 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne listopad 02 2014, 23:09 Předmět:
Než s tím mít takovou ***ačku, tak to si radši ten aku koupím jednou za šest let nový.
Opět jsem zkoušel oživit zasulfatovaný 40 Ah akumulátor. Asi dva týdny stál vybitý na 0,00 V. Nabíjel jsem jej spínaným zdrojem proudu 6,5 A. Po prvním připojení napětí vyskočilo na cca 18 V, po chvilce spadlo na něco přes 10 V. První nabíjení trvalo dost dlouho a aku se hřál. Po vybití pomocí dvou žárovek H4 s přepáleným jedním vláknem, tj. proudem 10 A, zjištěna kapacita zhruba 6 Ah. Po dalším cyklu, kdy nabíjení již probíhalo normálně, kapacita něco přes 10 Ah. Vnitřní odpor se zdál celkem vyhovující. V autě jsem jej zatím nezkoušel.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4083 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá listopad 07 2014, 18:36 Předmět:
Výše zmíněnou baterku jsem protáhl ještě jedním cyklem vybití a nabití. Po ubrání proudu na nabíječce jsem si všiml, že přestože při 7A baterka měla asi 15 V a plynovala, po snížení proudu na 1 A napětí kleslo na 13 V. Nechal jsem proto tímto proudem baterku dobíjet, až začala zase plynovat (trvalo to asi tři hodiny). Pak jsem ji dal do auta a bez problému jsem na ni několikrát nastartoval.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1272 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 07 2014, 18:55 Předmět:
No jo, to je po nabíjení. Nech ji v autě pár dní a pak to zopakuj. A to ještě po ránu není - 10. To už asi bude jiný.
Jinak já mám v autě původní baterku od výrobce (VW, do provozu 2/2004). I po 360 tis. km startuje dobře. Ale jezdí denně...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32238 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 08 2014, 22:23 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Keby som aku nechal vrieť (intenzívne plynovať) a dolieval by som destilku, aký by to prinieslo výsledok? Nerozpustilo by to ten sulfid?
V žádným případě - naopak by to z něj učunilo ještě odolnější vrstvu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 10 2014, 11:48 Předmět:
Takže vybiť a nabíjať pekne pomaly? Tá desulfatácia "cyklovaním" mi nejde do pochopu. Baterke tie pulzy predsa musia byť úplne fuk. Jedine že by dosahovali prúdy Ampérov.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 10 2014, 23:30 Předmět:
Prečítal som celé vlákno (je toho dosť), Ekkarovu konštrukciu som skoro postavil, ale veď ten akumulátor sa tým vlnám predsa musí smiať. Ak by dosahovali jednotky či radšej desiatky [A], potom možno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32238 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 10 2014, 23:48 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Prečítal som celé vlákno (je toho dosť), Ekkarovu konštrukciu som skoro postavil...
No a vo vo vo vo tom to je, že právě jen SKORO. Kdybys ji postavil opravdu a vyzkoušel, tak bys zjistil, že funguje.
A není to moje konstrukce, je to jen úprava zapojení z knížky Arendáše a Ručky "Nabíječe a nabíjení", který autoři vytvořili na základě patentu firmy Varta učuněnýho kdysi v 70. letech minulýho století. Což bys taky zjistil, kdybys opravdu četl celý tohle vlákno - a zjistil bys i proč to funguje, je to tady taky popsaný (a když ne, tak v tý knížce nebo v tom patentovým spisu určitě). Ergo kladivo, tys tohle vlákno vůbec nečet a nás tady lakuješ se záměrem vyhoblovat z nás vysvětlující debatu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt listopad 13 2014, 0:37 Předmět:
Ty si ho sem zavesil. Nemyslel som, že si ho vymyslel. Vlákno som čítal celé, len nie minulý týždeň, ale dávnejšie. Princíp, nakoľko si pamätám, má byť v uvoľňovaní bubliniek vodíka, ktoré majú rozpúšťať ten sulfid. Niektorí to chvália, iní tvrdia, že je to o ničom a ďalší to hania. Možno to niekedy skúsim. Len ma pokúša urobiť niečo silnejšie.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32238 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 14 2014, 7:55 Předmět:
Postav si CO CHCEŠ - ale pak si nechoď stěžovat na Ekkara, že se ti podle "jeho" plánku zboulovatěla baterka, protože to co sis postavil bylo vhodný tak pro baterku do elektrický ještěrky a ne na autobaterii. Proč a nač je to schéma takový jaký je jsem tady popsal - pokud hodláš experimentovat na vlastní pěst, nikdo ti to nemůže zakázat - ale všecky následky si samozřejmě poneseš ty sám... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR a jaký proud je potřeba na desulfataci. Chtěl bych zkusit desulfatovat auto AKU 40Ah. Stačí mi trafo 83mA 24V (TOSka).
Rozbije to i velké usazeniny?
Akumulátor se teď rychle vybíjí neudrží kapacitu. Chci ho zkusit oživit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32238 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 14 2014, 23:58 Předmět:
Akorát mu to bude trvat delší dobu, klidně ho můžeš nechat připojený tejden - jen musíš počítat s tím, že má vyšší napětí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.