Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Odpojení zátěže
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Phreil



Založen: Nov 21, 2014
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 8:50    Předmět: Odpojení zátěže Citovat

Dobrý den,
prosim o radu jak zapojit obvod aby pri zapojeni slo napeti pres odpor cca 3k a asi po 30 vterinach
slo napeti jakoby mimo ten odpor, nebo aby se ten odpor jakoby smesoval a po urcitem case slo napeti jakoby bez odporu.

nekde jsem videl zapojeni s tranzistorem BS 170, ale nemuzu to dohledat.
Je to zapojeni do auta - 12V.

Moc dekuji za radu nebo navod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 9:46    Předmět: Citovat

Raději napiš, k čemu to v autě má být, z toho chození napětí přes odpory by nás asi brzo bolely nohy.
Ale zkusím být jasnovidec - že to má být úprava žhavení ve FELICII 1,9D?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 9:48    Předmět: Citovat

hladaj softstart ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Phreil



Založen: Nov 21, 2014
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 10:31    Předmět: Citovat

ma to slouzit na zlepseni startu tepleho motoru, nechce se mi tam davat rele.
Breta je vsude Very Happy , no jo no tak jdu aspon hledat softstart Sad
Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3388
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 10:34    Předmět: Citovat

V tomto případě to možná bude lepší zapojit jako relé klemující/rozpojující svorkou pro ovládání startéru... To je na oblbnutí váhy vzduchu, nebo pro indučku? Obyč. autorelé stojí 40Kč a je celkem blbuvzdorné a téměř nezničitelné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Phreil



Založen: Nov 21, 2014
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 12:05    Předmět: Citovat

Je to na oblbnuti cidla teploty motoru, kdyz je motor teply tak spatne chyta, kdyz se zaradi ten odpor pred cidlo tak si jednotka mysli ze je motor studeny a chytne mnohem lepe, pak se ale zase musi ten odpor odpojit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12138
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 12:11    Předmět: Citovat

. . . a nebude lepší ten motor opravit ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 12:23    Předmět: Citovat

Urcite by to bolo lepsie, ale za aku cenu Wink Na takychto starych autach je najrozumnejsie riesenie predlzit dobu zhavenia a hlavne posunut ho do vyssich teplot, ak ma slabe tlaky a teply motor nenazhavi, je problem ho nastartovat...keby to chcel opravovat, tak minimalne vybrus valcov a nove piesty s kruzkami, alebo suche vlozky a povodne piesty plus nove kruzky...obe verzie za tisice korun kazda, moze si vybrat Smile Uprava zhavenia je prakticky zadarmo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Phreil



Založen: Nov 21, 2014
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 12:54    Předmět: Citovat

Motor je v poradku, jde jenom o to zvysit trochu davku paliva pri startu motoru - studeny motor - vetsi davka paliva na start, pri teplem je mensi mnozstvi, tim odporem by se jako simuloval studeny start. Je to problem vsech TDI motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32174
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 13:24    Předmět: Citovat

Ale hovno problém TDI motorů - to by žádná fábule, koktavice nebo sup nestartovaly dobře za tepla. Ty máš buď vypálenej některej nebo dokonce možná všecky žhaviče, anebo máš totálně vylágrovaný válce a máš "díky" tomu kompresi maximálně 12 - takže chceš oblbnutím ŘJ údajem o nesprávný teplotě dosáhnout aspoň toho, že při startu ten chudák votrok zedřenej aspoň v nějakým válci blafne a tím jak se aspoň trochu roztočí turbo a začne maličko foukat, dostane se komprese ve válcích někam nad hranici 14-15 - a tam už dehty chytají pravidelně ve všech válcích.
Měl bys radši udělat ten repas na mechanice motoru (změřit tlaky - vyměnit aspoň kroužky) než vymejšlet nějaký oblbování elektroniky k odměřování dávky - pak se ti to jednou nepřepne, ŘJ bude dostávat trvale signál o studeným motoru a nejen že to bude žrát jak ruskej tank, ale ve finále si ten motor poku.rvíš tak, že ho budeš moct tak leda hodit k plotu do kopřiv....

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 13:38    Předmět: Citovat

Phreil, skus trochu uvazovat Wink Keby bol motor v poriadku, nebol by problem s teplym startom, to poprve...keby boli zle zhavice, ako spomenul Ekkar, tak by to za studena nestartovalo vobec, takze ani tam chyba nebude, to zadruhe...trochu vacsia startovacia davka by nijako dramaticky startovaciu schopnost nezlepsila, ak nie je vo valci dostatocna teplota, nema ju co zapalit, akokolvek velka je, to potretie...simulovanim nizsej teploty motora dosiahnes to, ze bude zhavit aj ked je teply, a preto to dramaticky zlepsi startovanie za tepla...no ak ti to zblbne, a RJ bude stale mysliet, ze motor je studeny, nic hrozne sa nestane, ale predvstrek bude zbytocne vyssi nez ma byt a motor bude hlucnejsi a traktorovejsi...najrozumnejsie je dorobit primitivny casovac do relatka zhavenia, alebo upravit stavajuci, nech zhavi vzdy pred startovanim, bez ohladu na teplotu motora...so snimacmi teploty zbytocne nesibrinkuj...samozrejme startovaciu schopnost vela ovplyvnuje stav trysiek, tam by si mohol zacat, ak su v zlom stave, su zle nielen starty, ale aj chod motora, aj spotreba, aj vykon, aj dymivost atd...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 13:39    Předmět: Citovat

Jedn macher mi povedal, že je to spôsobované aj s vybitými ložiskami v štartéri a preto aj nižšie tlaky pri štarte a zdvihol mi inicializačnú "dávku".
Aj tak je to len-tak-tak.
A...motor je pri 170t km ešte perfektný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 13:44    Předmět: Citovat

Tak samozrejme pokial starter toci s motorom prilis pomaly, tlaky budu ovela nizsie a startovanie ovela horsie, ale to aj laik pocuje, akymi otackami toci...keby ideme do takychto detailov, tak to mozu byt vylagrovane loziska startera a zadierajuci rotor o stator, velky prechodovy odpor na silovych kabloch, ktore sa tiez casto vyskytuje, slaby akumulator, nielkolko zlych zhavicov, ich napajacie kable atd atd, toho sa najde, co moze sposobovat problemy Smile
Ak sa clovek o motor spravne stara, ako vymenami naplni a filtrov, tak ohladuplnou jazdou, tak videl som aj benzinak s vyse 300tis km, ako novy, aj dieslak s vyse 500tis km a tiez ako novy Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Phreil



Založen: Nov 21, 2014
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 13:49    Předmět: Citovat

Studeny motor mi chytne na prvni cvrnknuti, teplý tak po treti otacce motoru, takze motor bude asi OK, jen chci aby motor chytil i teply na jedno cvrnkuti a tim posunutim teploty odporem se prida trochu paliva a trochu se prodlouzi zhaveni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 14:03    Předmět: Citovat

Ono se to tady nechce asi říkat, ale určitě mluvíme o motoru FEL 1,9D, že ano?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund