Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: čt březen 05 2015, 7:10 Předmět:
Tak proč to nejde pořádně pájet? Napadá mě ještě to, že se to tak dobře chladí, že to tou mirkopájkou prostě nejsem schopen prohřát, resp. ten cín se prostě okamžitě ochladí.
Napadlo mě nechat to tam připájené jak to je (zatím to drží, ale kdybych do toho rýpnul šroubovákem, tak odapdne) a zakápnout to kapkou epoxidu. Kdybych do něj romzíchal třeba měděný piliny, mohl by i vodit....
Nebo to předehřát v troubě třeba na 100 deg.C a vzít si na mikropájku kratší a masivnější hrot...
Akoze nepotesilo? Ved to mtajovsky prispajkoval uplne perfektne, ak to tak bude drzat aj tebe, bohato to bude stacit Origos sa to robi ultrazvukom, ako spomenul BOBOBO, ale netusim ako, v domacich podmienkach nehrozi, o nikom som nepocul, ze by nieco take mal doma
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: čt březen 05 2015, 21:39 Předmět:
Připadá mi, že to každej popisoval jinak a nedošlo ke shodě na jednom způsobu
Zkoušel jsem tím páskem pájet na kousek hliníkovýho plechu a drželo to celkem dobře, tak zítra zkusím v práci v labu tu jednotku. Snad to ne*kurvím...držte mi palce.
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: pá březen 06 2015, 8:40 Předmět:
No, dopadlo to myslím dobře - to pájení s pájecí kapalinou a Sn70Zn30 pájkou. Cín se celkem hezky rozlil, a spoj je od pohledu (...) pevnější. Bohužel se v rámci nahřívání ten die definitivně iddělil od desky, ale žádný bondwire se neutrhnul, tak to snad vyřeší kapka epoxidu. Zkoušel jsem ho přitlačit bodlem k desce a pinzetou šťárat do toho spoje, ale drží dobře. Před tím, s olověnou pájkou, by to určitě povolilo...
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: pá březen 06 2015, 21:11 Předmět:
JSem .
V rámci fixace diye zpátky na desku se mi samozřejmě jeden z nabondovaných drátků přilepil k hrotu, kterým to byl zatížený, aby - když mi to celý spadlo - se mohl ten drátek urvat a já jsem si mohl tu jednotku strčit tak leda do prdele.
Nicméně ... ješte, než ji vyhodím, napadlo mě pokusit se najít, jestli se ten die nedá koupit jako normální zapouzdřená součástka a tu tam připojit.
Je to připojený 6 drátama. Jeden je výkonová zem, další výstup na cívku. Dál je tam signálová zem a potom pin, který mají oba diye (pro obe cívky) společnej - resp. propojenej. To je podle mě napájení.
Má napájení, signálovou zem, řídící vstup a výstupní flag pro processor. Ten se podle mě používá, protože v diagnostice reportuje ta jednotka charging time - ten asi bere z toho. Vstup "BG" bych nezapojil.
Myslíte, že nákup té součástky na eBay a připojení do té jednotky má šanci na úspěch, nebo si mám naliskat a koupit celou tu jednotku (za 2.000 +/-) ?
Založen: Jan 01, 2004 Příspěvky: 1194 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: po březen 23 2015, 20:47 Předmět:
Pravidelne mi chodia tieto jednotky s poruchou " idu len na 2 valce".
Rozhodne odporucam vymenu cievky a davam druhe jednotky ktore su uz VIRGIN. Vlozia sa do auta a prisposobia sa skoro same. Nema vyznam tieto pokazene opravovat. _________________ Čo neubrzdíš, to neukecáš..
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: pá duben 03 2015, 22:20 Předmět:
No, tak nakonec to dopadlo tak, že v rámci pokusu o měření, jak se ta svině vlastně chová a co kde teče jsem urval bondwiry i od toho druhýho die. Když jsem ho chtěl odstranit z desky, tak mi ta deska pod ním praskla a to byl konec...
Nicméne součástky už byly na ceste a tak jsem je tam cvičně připojil. V autě to pak jenom tak škytalo na jeden válec, a po testu vstřikovačů jsem zjistil, že jede jenom jeden, protože připojení k těm ostatním třem bylo asi v té části desky, která se mi ulomila.
Nicméně fakt, že to škytalo = zapalovalo mě vede k přesvědčení, že kdybych nebyl <|>, tak by to s těma driverama zapalovacích cívek z eBay jelo.
Jinak nechápu, proč by nemělo význam opravovat pokaženou ECU, zvlášt když se dá kolikrát opravit jen napájením kusu drátu. Na kšeft možná, ale do vlastního auta?
EDIT: NAkonec jsem koupil na tom ebay typ VB025, ne ten, co jsem linkoval před tím.
Ahoj. Mám teď obdobný problém se stejnou řídící jednotkou. Vůbec ale netuším, jak se do toho dostat. Rád bych požádal o radu, kudy do toho? Předem dík za ochotu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.