Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5115 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st březen 18 2015, 21:51 Předmět:
gaman napsal(a):
Prosím o kritiku ....
Přivítám vše.
Keď vše: asi máš chybu v názve vlákna (Trpling). _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5115 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st březen 18 2015, 22:28 Předmět:
Čo prečo? Tripling a Trpling, to je to isté? Nevadí že tam chýba i? Priznám sa že neviem čo je ani jedno z toho _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: st březen 18 2015, 22:29 Předmět:
Proč- laskavé pojmenování uvedného schematu.
Tripling má po spuštění třikrát zablikat blinkrem, rozlišit spuštění výstražných blinkrů, okamžitě zrušit blikající směrovku po přepnutí na jinou, nespustit při nrmálním použití blinkrů, to jen k funkci.
Schema máš příliš složité, zbytečně používáš aktivní prvky (dělem na vrabce), obzvlášť zajímavý je triak určený pro spínání v nule...
Jirka
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5115 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st březen 18 2015, 22:39 Předmět:
Tie 7806 by išli nahradiť napäťovým deličom. Prečo to vlastne ide cez optočlen? Inak si zabudol prepojiť zem za optočlenom. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 53 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: čt březen 19 2015, 0:08 Předmět:
breta1 napsal(a):
gaman
Jednak ten stabilizátor a optotriak je nesmysl, ale též popiš, jak to třikrát blikne.
Blikání je využito z originálního přerušovače v autě, nastavením času trimrama, popřípadě změnou kondenzátorů. Je to navrženo aby byl zásah do vozidla co nejmenší.
Ty stabilizátory jsou tam kvůli kolísavému napětí v autě.
Naposledy upravil gaman dne čt březen 19 2015, 9:40, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt březen 19 2015, 6:08 Předmět:
Podle mě by to fungovat mělo, a osobně preferuji HW řešení také, nezpůsobí-li samozřejmě nějaké jiné komplikace či omezení.
Když už tam musíš mít optočleny, stačí před nimi odpor, zenerka na nějakých 18V, od ní pak druhý odpor k LEDce. Nakonec ani ty elektrolyty tam být nemusí, stejně jsou často zdrojem potíží, zejména v autě, kde bývá v létě na parkovišti i kolem 70°C, v zimě pak teplota shodná s venkovní.
Procesorů s blbě napsaným software kolem nás běhá tolik, že se někdy děsím toho, co bude, až se ty chyby sejdou ve stejný čas na malém prostoru... a ten v autě je.
A pak - pozor na to, půjde o nehomologované zařízení, součástí homologačních testů je také test spolehlivosti a stability parametrů. Těmi by toto zapojení těžko prošlo. Tak na to nespoléhej, že to bude vždy spolehlivě fungovat.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7889 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 19 2015, 11:57 Předmět:
C4 a C6 jsou už zbytečné. A R1 a R2 se taky dají vypustit (když posuneš D2 a D3 až za R5 a R6). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: čt březen 19 2015, 12:10 Předmět:
Vždycky, když je řeč o tomto typu zařízení, musím podotknout, že ta tři bliknutí jsou v 90% případů málo. Bez ohledu na to, že to používají automobilky občas jako základní výbavu.
Dá se to akceptovat leda tak na výjezdu z kruháku a při návratu do pravého pruhu při předjíždění.
Ale na výsledek konstrukce si rád počkám
P.S. U většiny aut není problém to udělat jen jednou a pro určení pravé a levé strany využít počáteční polohu páčky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.