Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

napětí na autoakumulátoru za provozu a startu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 17:25    Předmět: Citovat

Kapacita je jedna věc, vnitřní odpor aku druhá věc.

Diesel je žrout. Potřebuje pořádnej akec, co dá velký proudy při startu za studena.

Podle mě dnešní "trakční AGM" jsou pro diesel nesmysl, proto taky nikde není katalogovej list. Navíc AGM nesnáší změny teplot, "gel" zase nedá patřičný proudy.

Zbývá klasickej akec.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 17:32    Předmět: Citovat

Kvázimerač kapacity je vlastne zaťažovanie malým odporom po nejakú dobu a zisťovanie krivky napätia. Čo znamená zisťovanie kapacity akumulátora cez jeho vnútorný odpor.
_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 17:48    Předmět: Citovat

Pokud vím, tak vnitřní odpor se měří superponovaným (sinusovým) AC při DC nabíjení přes definované odpory - čím nižší naměřená amplituda AC, tím menší vnitřní odpor aku. S kapacitou to nijak nesouvisí.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7884
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 18:11    Předmět: Citovat

Hlavně při běžném zastartování se úbytek kapacity moc neprojeví, ale zvýšený vnitřní odpor se ozve hned...
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2260
Bydliště: SR, Poprad

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 18:32    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Diesel je žrout. Potřebuje pořádnej akec, co dá velký proudy při startu za studena.

Ako ktory, ja som mal donedavna v mojej 2.2 klasicky 45Ah akumulator, pri -27 este startol na prvy krat (len som musel 2-3 krat nechat nazhavit), ale pri -30 uz mal problem.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3393
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 18:36    Předmět: Citovat

Kdybyste viděli křivky udávané pro výrobu prvků do káry, tak vás to nepřekvapí... Takový průběh napětí v síti při startu popisuje celkem detailně třeba FORD v EMC specce na str 65. Otázkou je, čím to měříš - ale obecně taky už trošku začínám pošilhávat po AKU- nějak začíná nesnášet cold starty... Ale taky je v mé OC I AKU ještě z výroby a to už pár pátků je Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 18:40    Předmět: Citovat

Tady je problém hlavně v použitém oleji - zbytek se jen přičítá. Málokdo lije do dieslu olej vhodný pro Sibiř, ale ten v létě u nás asi taky bude mít problémy...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8006
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 18:58    Předmět: Citovat

Někdo mi tady psal že při žhavení teče proud až 100A. To asi ne páč pojistku pro žhavení mám 50A a drží. Svíčky žhaví všechny taky už jsem asi 3x měnil. V teplém stavu berou kolem 8A. Za studena to vyletí výše ale 100A to určitě nebude.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3393
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 19:10    Předmět: Citovat

Možná první peak bude vyšší - pojistku to nestihne spálit, ale mám dojem že u mě na pozici žhavicího relé je 40A...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1578
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 21:19    Předmět: Citovat

Při problémech se studenym startem je také často příčinou i vyběhanej starter. Vadnej starter pomaleji otáčí motorem a řj "dostává" málo pulzů ze snímače otáček a motor nenaskočí. Častá závada u WV 1,9 TDi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1381
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt duben 23 2015, 21:44    Předmět: Citovat

Dosažení určitého počtu otáček motoru při startu je kritériem pro start. Tudíž je rozhodující stav aku a starteru. Akumulátor se projeví zpravidla při prvním mrazíku, ale starter kdykoli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund