Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18731 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st květen 06 2015, 4:48 Předmět:
Ono záleží od předmětu . Zatímco technické věci se ti seřadí , tak např. jazyky je třeba se drtit . Zvláště mateřštinu , kde se předpokládá , že ji budeš velmi dobře znát . Tam to jinak než buldozerem nejde . Ale ten už se dnes nepoužívá a právě proto dnes odchází materiál ze základky se znalostmi , jako jsme mi měli v šestce . když jsme jezdili po otevřených dveřích dnešních průmyslovek s mladším , tak všade učitelé brečí , že žáci ze základky ty věci , které je třeba znát zpaměti , nevědí ..... Sám mám před sebou úkol převrátit myšlení mladého , že se musí učit , né sedět nad knížkou a myslet na ptákoviny . Starší už to pochopil , ve třeťáku gymplu , a i jeho materiální chtění ho již nyní do učení tlačí . Je třeba si najít přístup . Když řekneš dopředu , že učivo nepotřebuješ , o to hůře ti do hlavy poleze .
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st květen 06 2015, 6:18 Předmět:
Taky se tomu říká motivace. Pokud jsi motivován, tak se lépe učí a to aspoň 2x rychleji a déle se to pamatuje. U češtiny je poznat to, kdo na škole hodně četl a kdo ne. Pravidelní čtenáři knížek mají zpravidla diktáty za jedna. Mimochodem, čárka i tečka i vykřičník i otazník se píšou za posledním písmenem bez mezery, který je až za nimi. Pokud se někdo nenaučil (rodiče ho nenaučili) samostatně se učit už na základce, tak má dost velký problém se soustředěním při učení a pak čte látku a po půl minutě už neví, co četl.
Pokud máš problém se soustředěním, tak by mohlo pomoci tzv "vyčistit si hlavu".
Zkus se třeba naučit meditovat a tenhle rituál provádět třeba před každým studijním sezením, 5-10 minut. A pak se hned ponoř do literatury.
Jinak místo meditace by mohl pomoci třeba psychowalkman, ale v ČR je to asi stále ještě předražená hračka.
Nějaký tipy na meditace? Velkou část života jsou to považoval za módní vlnu rozmazlenců, co už roupama nevědí, kterou Východní kulturní vložku zprznit, aby byli cool, ale čím dál se i od lidí, který respektuju, dozvídám, že na tom skutečně něco je.
A co se týče učení jak se učit, čím dál víc i renomovaných odborníků na učení říká, že ZŠ by měla spíš člověka naučit, JAK se učit, plus mu ukázat, v čem je dobrej - ten minulej systém, kdy studentům nalili do hlavy normovaný počet vědomostí šel před Válkou, a v komunistické konzervě jestě i po ní. Ale na západě, a i u nás se ten svět mění takovou rychlostí, že už nelze lidem nalít do hlavy nějaká data, a čekat, že si s tím vystačí celý život.
Ruku na srdce, kdo z Vás si pamatuje skutečně vše, co do něj nalili na základce? A komu ty vědomosti, než je přepsaly důležitější věci, k něčemu byly?
Na tohle doporučuji Koukolíka, to je neurolog, takže u něj těžko někdo může zpochybnit, že ví, o čem mluví.
PS: o úrovni společnosti (ve smyslu rozvoje a nabývání nových vědomostí) za komoušů vím jen z vyprávění, ale moc dobře si pamatuju legrační událost, kdy v Televizních novinách z roku 87 říkali, jak plánují do roku 2000 dosáhnout západní technologické úrovně v automatizaci. Anebo na jakéhosi vládního potentáta, co řekl "Proč zavádět do průmyslu polovodiče, raději si počkáme na celovodiče."
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 06 2015, 8:10 Předmět:
BOBOBO> Mateřština se snad učí sama, tam si jenom doplníš co potřebuješ. Všechno se dá učit přirozeně. Já nevím, třeba pádové otázky. Přečteš si je, deš od toho. Za půl dne zase přečteš, a večer jich budeš polovinu znát. A nejen to. Zároveň taky budeš vědět, které ještě nevíš. S každým přečtením (s odstupem času), si jednu doplníš. Je jich jen 7, takže je budeš znát za chvíli všechny. Buldozer by byl sedět nad tím celé dopoledne, a rozčilovat se, že si je pořád pletu.
S cizími jazyky je to podobné. Přečtu si slovíčka ze tří lekcí, a nechám uležet. Tak to postupně opakuju, a když mi jich v nějaké lekci chybí jen pár, motiv doučit se je tak velký, že nad to člověk na chvíli sedne a hned má jednu lekci hotovou. První opustí, přidá čtvrtou. Atd. Musím se přiznat, že zrovna já třeba na jazyky moc nejsem, nebo přesněji - chybí mi motiv. I když angličtina mě pomalu motivovat začíná, v dnešní době fakt chybí. My měli ještě ruštinu. Ale pokud znáš slovíčka, gramatiku snadno pochopíš. Horší je, když ty slovíčka scházejí, to pak i nekonečné úsilí nestačí.
Arduino> Ano, souhlasím že spektrum učiva na školách vůbec není optimální, ovšem před maturitou na řešení tohoto tématu není vhodná doba, ty totiž budeš maturovat právě z toho neoptimálního spektra. Pokud teda maturitu chceš.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 06 2015, 12:31 Předmět:
Spíše asi čekali, že vytáhneš z kapsy mobil a spočítáš to na kalkulačce.
Když jsem kdysi chodil po fabrice a ptal se lidí kolik je pětina kila, odpověděla správně asi čtvrtina.
Nebo jestli jsi to psal tím typicky školním spůsobem
V sto teček 25
S sto teček 33
atd, tak se pak není čemu divit
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 06 2015, 15:08 Předmět:
Taky netvrdím, že znám češtinu na stopro. Mám mezery, a to vím jen o některých. Ale řešili jsme přece způsoby učení, ne vycucání látky komplet až do dna. To není účelné. A ano, občas je dobré sednout, a něco do hlavy nabušit, pokud se tomu nechtělo samo. Jen jsem chtěl říct, že je škoda učit se takhle pořád.
Dril - no, nevím, k čemu je to dobré. Rozmazlenost nerovná se absenci drilu. Podle mě. Máme se hold moc dobře, ale to taky nebude pořád.
S tou rákoskou je to takový dvojsečný. Jsou dobří učitelé a blbci. V rukou těch druhých bych ji viděl fakt nerad.
Spíše asi čekali, že vytáhneš z kapsy mobil a spočítáš to na kalkulačce.
Když jsem kdysi chodil po fabrice a ptal se lidí kolik je pětina kila, odpověděla správně asi čtvrtina.
Nebo jestli jsi to psal tím typicky školním spůsobem
V sto teček 25
S sto teček 33
atd, tak se pak není čemu divit
Hele, já to beru, ale právě proto se tu ptám, jak počítat trojčlenku z hlavy.... ocením radu, právě proto, abych nebyl za vola.
--- Komenského metody schvaluji, říká se, chytrému napověz, hloupého kopni, ale i velmi chytrého je potřeba někdy kopnout.
--- A vojna? Větší blbost sem neslyšel: podle týhle logiky by v období vojenský služby musely být prázdné mužské věznice. Znám plno chlapů, co vojnou prošli, a stejně to jsou mamánci, anebo vychcaní lemplové, anebo ožralové.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3572 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 06 2015, 18:02 Předmět:
Tak tady bude každá rada drahá. Pětina kila jde z hlavy snadno, ale 33:25*25,25 nebo jak to bylo, to už pro lidskou hlavu moc není. Ale jestli se na to cítíš, počítej, počítej, driluj, a třeba k nějakému výsledku dojdeš. Nějak v tom ale postrádám smysl. Zamachrovat na brigádě?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.