Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak se učíte?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út květen 12 2015, 10:56    Předmět: Citovat

Ten váš příklad můžete řešit prostou selskou úvahou, což bývá nejlepší. Odpadnou různé pojmy a neporozumění jim.

Nejprve si musíte říct, jestli jsou ty objekty podobné, čili jestli je u nich poměr výšky šířky stejný. Jinak je to neřešitelné, takže si řekněme, že jsou si podobné. Další úvaha se někdy nazývá převod přes jednotku a můžete ji použít univerzálně pro všechny podobné úlohy i když tam bude vystupovat více faktorů.

Ten známý objekt má šířku 25 cm a výšku 33 cm. To znamená, že na každý jeden cm jeho šířky u něj připadá 33/25 cm výšky = 1,32 cm výšky. Stejný poměr bude i u druhého objektu. Jestliže má šířku 25,65 cm a na každý cm šířky připadá 1,32 cm výšky, tak jeho celkový výška bude 25,65 . 1,32 cm = 33,8184 cm.

Podobnou úvahu pak můžete používat v úlohách typu: když 5 dělníků vykope 15 m výkopu za 2 hodiny, kolik m vykope 7 dělníků za 4 hodiny? Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15592
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út květen 12 2015, 12:28    Předmět: Citovat

U toho přikladu fakt záleží na tom jestli se jedná o to jestli budou mít stejný obsah nebo stejný poměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6164
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út květen 12 2015, 13:23    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
U toho přikladu fakt záleží na tom jestli se jedná o to jestli budou mít stejný obsah nebo stejný poměr.
a to ještě pořád předpokládáš, že se jedná o dva obdélníky - což ale nebylo nikde řečeno Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arduino2015



Založen: Jan 30, 2015
Příspěvky: 158

PříspěvekZaslal: út květen 12 2015, 15:59    Předmět: Citovat

"Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h"

No právě, u tý úvahy je to matematika druhý třídy.

Ale já chci právě umět i ten všeobecný postup pro situace, kdy pro samou abstrakci nepůjde vyřešit problém takle "od boku".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st květen 13 2015, 19:03    Předmět: Citovat

Ale právě že se abstrakce udělat musí, jinak nic nevyřešíte. Obecný postup je analyzovat vzájemné vztahy veličin do úlohy vstupujících a jejich vztah výsledku. Kdybychom znali obecný algoritmus analýzy obecného problému tak už bychom měli umělou inteligenci v pravém slova smyslu.

Co se můžete naučit jsou určité typy analýz pro typické úlohy a pak je aplikovat na problém. Ten ovšem musíte ztotožnit se správným vzorem úlohy. Co se nabiflovat nemůžete je řešit problémy, které se vymykají z rámce vzorových problému. Tam už skutečně zaleží na tom, jak to komu "pálí".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2608

PříspěvekZaslal: čt květen 14 2015, 7:54    Předmět: Citovat

Když už se zabrousilo do oblasti kolem maturity, co říkáte nedávné aféře s Jidášem Iškariotským v češtinské písemce? IMHO je otázka, zda to tam mělo být, ale Bible ovlivňovala myšlení a chování velké skupiny lidí dva tisíce let (a ještě déle, pokud bereme i samotný Starý Zákon) a určitě ještě ovlivňovat bude. Tak by se o téhle problematice mělo vyučovat, aspoň jako nepovinný předmět (a jak to vypadá, tak i o Koránu) a mělo by to patřit ke všeobecnému vzdělání.
Edit: Tak jsem Jidášovo příjmení opravil.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.


Naposledy upravil Yarda1 dne pá květen 15 2015, 13:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6164
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt květen 14 2015, 11:35    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
...aféře s Jidášem Iškarionským v češtinské písemce?...
Vypadá to, že zrovna ty bys s tím asi měl problém, když nevíš, že byl Iškariotský Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32208
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 14 2015, 12:43    Předmět: Citovat

arduino2015 napsal(a):
"Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h"

No právě, u tý úvahy je to matematika druhý třídy.

Ale já chci právě umět i ten všeobecný postup pro situace, kdy pro samou abstrakci nepůjde vyřešit problém takle "od boku".
Hlavně dávej bacha, abys vždycky uvažoval REÁLNĚ, ne jako mnoho dnešních lidí na vedoucích postech, kteří stejnou metodu "od boku" pro trojčlenku uplatňujou i v podobě "1 žena = 1 dítě / 9 měsíců => 9 žen = 1 dítě / 1 měsíc" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1097

PříspěvekZaslal: čt květen 14 2015, 23:28    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
Když už se zabrousilo do oblasti kolem maturity, co říkáte nedávné aféře s Jidášem Iškarionským v češtinské písemce? IMHO je otázka, zda to tam mělo být, ale Bible ovlivňovala myšlení a chování velké skupiny lidí dva tisíce let (a ještě déle, pokud bereme i samotný Starý Zákon) a určitě ještě ovlivňovat bude. Tak by se o téhle problematice mělo vyučovat, aspoň jako nepovinný přehled (a jak to vypadá, tak i o Koránu) a mělo by to patřit ke všeobecnému vzdělání.


Já se přiznám, že kdyby někdo na mě vybafl, ať mu řeknu jméno historické postavy s příjemním Iškariotský, tak nevím ani prd (ledatak kdyby poradil, že je to někdo z bible)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7931
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: pá květen 15 2015, 0:26    Předmět: Citovat

Tak něco z Bible do mě na tom mým ústavu nahustili. Hlavně to, abych ji nebral vážně....i když to asi neměli zrovna katecheti v úmyslu. Já bych zase vyhořel na otázkách z ekonomie. Ani s otázkami ohledně Tolkiena nebo Pratchetta bych nepohnul.
_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arduino2015



Založen: Jan 30, 2015
Příspěvky: 158

PříspěvekZaslal: pá květen 15 2015, 8:10    Předmět: Citovat

U nás byla literatura formalitou.
Rozumím všeobecnému přehledu - jediný, kdo to zmršil byl kámoš, co si tam dal knihy od Čapka, a pak ani nevěděl, kdo to pořádně byl.

Jde spíš o to, že co člověka zaujme, to si najde sám - a co ne, to stejně zapomene. Kámoš maturoval (byl moc dobrý v bez. systémech, vyhrál i pár soutěží) ale u matury ho učitelka španělštiny vytrolila na naprostých blbostech.

To by se dít nemělo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: pá květen 15 2015, 11:03    Předmět: Citovat

Já zase znám člověka, co dostal při literatuře záchrannou otázku Švejka...

No a potom dlouho nedokázal pochopit, že to nebylo za účelem ho potopit.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2608

PříspěvekZaslal: pá květen 15 2015, 13:05    Předmět: Citovat

jiriS napsal(a):
Já zase znám člověka, co dostal při literatuře záchrannou otázku Švejka...
Já jsem se setkal s mlamojem, asi odmaturoval na průmce, jmenoval se (křestním jménem) Lukáš a proslýchalo se, že měl nějaké techtle (a možná i mechtle) s vdanou paničkou. Jednou, aby řeč nestála, jsem prohodil, že by mohl dopadnout jako jeho jmenovec ze Švejka. Odpověděl: "Já jsem to neviděl."
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arduino2015



Založen: Jan 30, 2015
Příspěvky: 158

PříspěvekZaslal: so květen 16 2015, 9:07    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
jiriS napsal(a):
Já zase znám člověka, co dostal při literatuře záchrannou otázku Švejka...
Já jsem se setkal s mlamojem, asi odmaturoval na průmce, jmenoval se (křestním jménem) Lukáš a proslýchalo se, že měl nějaké techtle (a možná i mechtle) s vdanou paničkou. Jednou, aby řeč nestála, jsem prohodil, že by mohl dopadnout jako jeho jmenovec ze Švejka. Odpověděl: "Já jsem to neviděl."


Jasně no. Ono je otázka, zda existuje kvalitní a nekvalitní úroveň znalostí lidí, anebo jen metoda A, B a C.

Často se divím tomu, co chtěj po lidech, ikdyž to pro svůj obor nemohou niky potřebovat. Aby jim rozšířili obzory? K čemu to, když to ty lidi nezajímá, a stejně to z palice vypustí...

Mě spíš přijde, že je to metoda jak upíchnout neschopné učitele.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1097

PříspěvekZaslal: so květen 16 2015, 9:41    Předmět: Citovat

arduino2015 napsal(a):

Mě spíš přijde, že je to metoda jak upíchnout neschopné učitele.

zas nemůžeš tolil generalizovat. Problém na středních školách je i ten, že tyto všeobecné předměty učí trubky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund