Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: út květen 12 2015, 10:56 Předmět:
Ten váš příklad můžete řešit prostou selskou úvahou, což bývá nejlepší. Odpadnou různé pojmy a neporozumění jim.
Nejprve si musíte říct, jestli jsou ty objekty podobné, čili jestli je u nich poměr výšky šířky stejný. Jinak je to neřešitelné, takže si řekněme, že jsou si podobné. Další úvaha se někdy nazývá převod přes jednotku a můžete ji použít univerzálně pro všechny podobné úlohy i když tam bude vystupovat více faktorů.
Ten známý objekt má šířku 25 cm a výšku 33 cm. To znamená, že na každý jeden cm jeho šířky u něj připadá 33/25 cm výšky = 1,32 cm výšky. Stejný poměr bude i u druhého objektu. Jestliže má šířku 25,65 cm a na každý cm šířky připadá 1,32 cm výšky, tak jeho celkový výška bude 25,65 . 1,32 cm = 33,8184 cm.
Podobnou úvahu pak můžete používat v úlohách typu: když 5 dělníků vykope 15 m výkopu za 2 hodiny, kolik m vykope 7 dělníků za 4 hodiny? Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h
"Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h"
No právě, u tý úvahy je to matematika druhý třídy.
Ale já chci právě umět i ten všeobecný postup pro situace, kdy pro samou abstrakci nepůjde vyřešit problém takle "od boku".
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 13 2015, 19:03 Předmět:
Ale právě že se abstrakce udělat musí, jinak nic nevyřešíte. Obecný postup je analyzovat vzájemné vztahy veličin do úlohy vstupujících a jejich vztah výsledku. Kdybychom znali obecný algoritmus analýzy obecného problému tak už bychom měli umělou inteligenci v pravém slova smyslu.
Co se můžete naučit jsou určité typy analýz pro typické úlohy a pak je aplikovat na problém. Ten ovšem musíte ztotožnit se správným vzorem úlohy. Co se nabiflovat nemůžete je řešit problémy, které se vymykají z rámce vzorových problému. Tam už skutečně zaleží na tom, jak to komu "pálí".
Když už se zabrousilo do oblasti kolem maturity, co říkáte nedávné aféře s Jidášem Iškariotským v češtinské písemce? IMHO je otázka, zda to tam mělo být, ale Bible ovlivňovala myšlení a chování velké skupiny lidí dva tisíce let (a ještě déle, pokud bereme i samotný Starý Zákon) a určitě ještě ovlivňovat bude. Tak by se o téhle problematice mělo vyučovat, aspoň jako nepovinný předmět (a jak to vypadá, tak i o Koránu) a mělo by to patřit ke všeobecnému vzdělání.
Edit: Tak jsem Jidášovo příjmení opravil. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Naposledy upravil Yarda1 dne pá květen 15 2015, 13:00, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32317 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 14 2015, 12:43 Předmět:
arduino2015 napsal(a):
"Samozřejmě se abstrahuje od věcí, jako že si budou navzájem překážet a podobně.Čili:
5 děl. 15m za 2h -> 1 děl. 3m za 2h -> 1děl. 1,5m za 1h -> 1děl. 6m za 4h -> 7 děl. 42m za 4h"
No právě, u tý úvahy je to matematika druhý třídy.
Ale já chci právě umět i ten všeobecný postup pro situace, kdy pro samou abstrakci nepůjde vyřešit problém takle "od boku".
Hlavně dávej bacha, abys vždycky uvažoval REÁLNĚ, ne jako mnoho dnešních lidí na vedoucích postech, kteří stejnou metodu "od boku" pro trojčlenku uplatňujou i v podobě "1 žena = 1 dítě / 9 měsíců => 9 žen = 1 dítě / 1 měsíc" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Když už se zabrousilo do oblasti kolem maturity, co říkáte nedávné aféře s Jidášem Iškarionským v češtinské písemce? IMHO je otázka, zda to tam mělo být, ale Bible ovlivňovala myšlení a chování velké skupiny lidí dva tisíce let (a ještě déle, pokud bereme i samotný Starý Zákon) a určitě ještě ovlivňovat bude. Tak by se o téhle problematice mělo vyučovat, aspoň jako nepovinný přehled (a jak to vypadá, tak i o Koránu) a mělo by to patřit ke všeobecnému vzdělání.
Já se přiznám, že kdyby někdo na mě vybafl, ať mu řeknu jméno historické postavy s příjemním Iškariotský, tak nevím ani prd (ledatak kdyby poradil, že je to někdo z bible)
Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 7950 Bydliště: Earth
Zaslal: pá květen 15 2015, 0:26 Předmět:
Tak něco z Bible do mě na tom mým ústavu nahustili. Hlavně to, abych ji nebral vážně....i když to asi neměli zrovna katecheti v úmyslu. Já bych zase vyhořel na otázkách z ekonomie. Ani s otázkami ohledně Tolkiena nebo Pratchetta bych nepohnul. _________________ 010203
U nás byla literatura formalitou.
Rozumím všeobecnému přehledu - jediný, kdo to zmršil byl kámoš, co si tam dal knihy od Čapka, a pak ani nevěděl, kdo to pořádně byl.
Jde spíš o to, že co člověka zaujme, to si najde sám - a co ne, to stejně zapomene. Kámoš maturoval (byl moc dobrý v bez. systémech, vyhrál i pár soutěží) ale u matury ho učitelka španělštiny vytrolila na naprostých blbostech.
Já zase znám člověka, co dostal při literatuře záchrannou otázku Švejka...
Já jsem se setkal s mlamojem, asi odmaturoval na průmce, jmenoval se (křestním jménem) Lukáš a proslýchalo se, že měl nějaké techtle (a možná i mechtle) s vdanou paničkou. Jednou, aby řeč nestála, jsem prohodil, že by mohl dopadnout jako jeho jmenovec ze Švejka. Odpověděl: "Já jsem to neviděl." _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Já zase znám člověka, co dostal při literatuře záchrannou otázku Švejka...
Já jsem se setkal s mlamojem, asi odmaturoval na průmce, jmenoval se (křestním jménem) Lukáš a proslýchalo se, že měl nějaké techtle (a možná i mechtle) s vdanou paničkou. Jednou, aby řeč nestála, jsem prohodil, že by mohl dopadnout jako jeho jmenovec ze Švejka. Odpověděl: "Já jsem to neviděl."
Jasně no. Ono je otázka, zda existuje kvalitní a nekvalitní úroveň znalostí lidí, anebo jen metoda A, B a C.
Často se divím tomu, co chtěj po lidech, ikdyž to pro svůj obor nemohou niky potřebovat. Aby jim rozšířili obzory? K čemu to, když to ty lidi nezajímá, a stejně to z palice vypustí...
Mě spíš přijde, že je to metoda jak upíchnout neschopné učitele.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.