Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32227 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 14 2015, 13:54 Předmět:
Je to na plynovým pedálu - takže stabilitu to potřebuje jako prase drbání. Bez stabilního napájení bude minimálně courat volnoběh, v horším případě to za jízdy bude přidávat nebo ubírat plyn jak se tomu bude samo chtít = bude to vysloveně nebezpečný... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ahoj, tak vidím, že se tu trochu diskuze rozjela. No pokus jsem dělal, nastavil jsem poťákem přesně onu hodnotu co mi ukazuje originál klapka, po otočení klíčku v pohodě, auto to vzalo, ale jakmile jsem začal startovat, ještě ani motor řádně nenastartoval, tak se rozsvítila kontrolka chyba elektroniky, pak už kontrolka svítí celou dobu, dokud nevypnu klíček. Takže jsem přemýšlel co, a jak píše masar, zkusím použít stabilizátor na 9V, díval jsem, že GL358 pro svoji funkci potřebuje 3-32V, takže 9V bude stačit, nevím jestli bych mohl použít i ten 5V stab.? Aby OZ byl schopen mi dát ten signál. No jde o to, že si myslím, že při startování poklesne napětí na baterii, takže snad to ten 9V stabilák vyřeší. Samozdřejmě jsem měřil vstupní signály, výstupní, střídal jsem i signál z tohoto obvodu ze signálem z klapky, ale řádně jsem neměřil vstupní napětí těch 12V, a na těch dvou multimetrech co mám, jsem nespozoroval nějakou velkou změnu, ale nemusejí to stíhat, jsou tedy celkem slušný, ale přece ty digitály mají nějaký spoždění. Takže zřejmě až zítra budu mít čas, to znovu vyzkoušet. Dám vědět.
Pokud jsi použil stabilizátor na 12V (např. 7812), tak výstupní napětí nebylo při startu stabilizované, ale min. o 1v nižší, tedy +11V. Stabilizátor na 5V lze použít pouze při použití OZ s vlastnostmi Rail to Rail, jak psal frpr666.
Aha, tak nejjednodušeji to vypada s tím 9V stabilakem, že? A kydyby to vyšlo tak jak by jste doporučovali to ošetřit? Jako vstupní signál, výstupní signál, a ten přívod 12V? Kole mě říkal, abych si ošetřil ten výstupní signál zenerkou, že kdyby něco tak ať přepetí svede pryč.
Ahoj, takže 9V stabilák, sice zafungoval, auto nastartovalo, ale kolísali otáčky, aji jednou zdechlo, podle měření tam lítalo cca 300mV, ale poťákem už se nedalo přidat, pomohlo by asi vyměnit ty dva odpory za jinou hodnotu, ale já jsem tam narval ten 5V stabilák, a ejhle všechno v pohodě. Nicméně nastala situace kdy mě původní klapka hodila tu chybu, tak jsem chcípnul auto, přepojil signál z obvodu do ECU, a po nastartovani chyba zůstala, už jsem ale neměl čas s tou chybou chvili jet, ona by pak zmizla, a pak by snad už nenaskočila. Takže ještě dám vědet.
Tak jsem tu zas, před chvílí jsem se dočetl, že auto pozná když vyměním klapku, zřejmě to tedy zjistilo když přehazuji signální vodič z klapky ze signálním vodičem z obvodu, takže je potřeba použít nějakej postup (zapnout klíček, chvílí počkat, vypnout, atd....)
Dnes jsem tedy udělal testovací jízdu s obvodem, venku 35°, auto taky pěkně zahřáto, a vždy nastartovalo v pohodě, takže si myslím, že super, ale musím obvod nějak doladit, teď používám poťák 50Kohm, jiný nemám, musím použít nějakej trimr s hodnotou jak píšete 15Kohm, protože tento se velmi blbě ladí, takže tipuji, že se mě rozhazuje ten napěťový posun, což mám také změřeno, vždycky tak okolo 0,3ohm. Také jsem zkoušel při nastartovaném vozidle za volnoběhu, měnit napětový posun (přidával jsem poťákem), a po 80mV auto hodilu chybu, takže určitě se mě to rozhazuje.
V principe si si potvrdil, ze diagnostika nekecala a skrtiacu klapku mas isto KO. Takze pre svoj pokoj by som kupil novu, pretoze taketo udelatko ta v tom lepsom niekde necha a domov pojdes na podvale. Daj si bacha aby si pokusmi neodkuril aj vstup v RJ , lebo to nebude len tych 7000.
V autě chodí po kabelech napěťové špičky, které můžou zničit elektroniku bez ochrany.
Doporučuji před stabilizátor dát transil na 16V a směrem k napájecím svorkám do série diodu např. 1N4007, rezistor např. 10R/5W.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.