Budeme setrit prirodu, aj za cenu jej znicenia. To je podobny pripad, ako tie usporky. Ortutove teplomery su nebezpecne, ale ortut v usporkach bola dobra.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5042 Bydliště: Brno
Zaslal: út srpen 25 2015, 9:34 Předmět:
Je to přesně tak. Až se plně rozjede kšeft s LED a hlavně až skončí životnost linek na rtuťové úsporky, tak se najednou zjistí, jak jsou úsporky strašně škodlivé.
Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15579 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út srpen 25 2015, 10:18 Předmět:
Však o nic nejde, ty čínské sračky budou všechny stejné, takže stačí je porovnat v jedné duši a máš kalibrovaný výsledek. Nebo si vem podobné od značkového prodejce, který je stejně bere z Číny a budou za 2x tolik.
a uz vyriesili ten problem, ze to posiela nesifrovane a chlapici skusali za jazdy posielat jednotke RJ falosne udaje? - akoze je nizky tlak, alebo defekt? _________________ No vidis, a tak si sa bal
K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.
Tak povinne je mit system nainstalovany ne? Nebo musi byt i funkcni? bude ho kontrolovat napr. STK?
Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail
PixelOrgy: samozrejme funkcne, ich predstava je, ze v pripade nehody zistia, ci nemal tesne predtym defekt - aj ked je to blbost, lebo sa to meria raz za cas, alebo makke kolesa - nesposobile na jazdu. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34174 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út srpen 25 2015, 12:41 Předmět:
breta1 napsal(a):
K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út srpen 25 2015, 13:55 Předmět:
Stačí nechat auto chvíli na sluníčku, aby svítilo jen na jednu stranu. A hned se nedoměříte.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.
Na Wikipedii se mluví o evropské legislativě, kde je zmíněno, že jde o povinnou výbavu (u nových aut) a "s nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích". Nevím, jestli to je už povinné u nás, ale pokud ještě ne, tak časem určitě bude. Každopádně už to může být povinné v okolních zemích.
Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).
Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4077 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt září 03 2015, 19:21 Předmět:
Bez čínského programátoru už si člověk na autě nevymění ani kolo. Fakt super. Ve Škodě 1000MB se celá elektroinstalace ovládá pomocí čtyř vypínačů a dvou páček. Přemýšlím, jestli mi tam vůbec něco chybělo.
Co naděláš, je to naprd, ale nějak se z toho vybruslit musí, samozřejmě za prachy. Na minulé auto jsem kupoval na zimu 15" disky + gumy, v akci mi to obuli, nafoukali dusíkem a dovezli domů za 7,2 tis., teď dám za 16" + čidla skoro 3x víc. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6616 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt září 03 2015, 20:16 Předmět:
Horší je napichování motoru - nebo všeho? na STK. To se pak emise těžko obelstí. V "naší STK" diagnostiku už mají a jezdí tam i ze servisu, protože toho umí dost. Na druhé straně nevím, jestli musí být OBD2 funkční. Naštěstí to má platit až u vozů od 2002.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Naposledy jsem byl na STK se starým autem minulý rok a ještě nic nenapichovali, ale jak píšeš, tak letos to může být jinak.
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.