Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18477 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt srpen 27 2015, 23:03 Předmět: Mýto na silnicích 2. a 3. třídy
Tak jsem zaslechl cosi v TV, že ve výběrovým řízení na novýho provozovatele výběru mýta se bude rovněž požadován výběr pro silnice 2. a 3. třídy. Pro náklaďáky a nebo na všechny motorový vozidla?
No pokud jo, tak určitě nebudou mýtný brány na okreskách v každejch Kotěhůlkách. To spíš vypadá, že každý auto bude mít loger, kde se bude zapisovat jeho pohyb z GPS či nějak podobně. No ať to bude jakkoliv, bude to absoltně dokonalej velkej bratr.... Jak to špiclování půjde ještě daleko? _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 27 2015, 23:49 Předmět:
Mělo by to bejt hlavně kvůli tomu, že náklaďáky objíždějí zpoplatněný úseky silnic I. třídy právě po okreskách, který nejsou stavěný na takový nápravový zatížení a ani nejsou dost široký. Tudíž takovou silničku dokáže roční - dvouletý podobný ježdění dokonale zlikvidovat. Navíc kolikrát už se vám stalo, že jste někde na okresce mezi dědinama potkali dvacetimetrový a 40tun vážící monstrum, kterýmu jste se tak-tak dokázali vyhnout i na rovince? A co teprve když se s takovým hňupem tirákem potká místní linku obsluhující autobus, nadto někde v zatáčce...? Osobáky takový zatížení nekladou, tudíž by se jich zpoplatnění průjezdu na "dvojkách" nebo dokonce "trojkách" netýkalo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá srpen 28 2015, 5:55 Předmět:
Popravdě, už tehdy se to mělo udělat na GPS. Náklaďáky by platily mýto ať by jely po dálnici a nebo po okresce. Donutilo by je to fičet po dálnici, časová úspora.
Jenže osud a politika tomu chtěly jinak - mýtné brány se dají využít ke špiclování všech vozidel, kamerky, úsekové měření rychlosti, atd. Nehledě na finanční stránku věci a kam vlastně peníze z mýta tečou. Kdo ví kolik z toho odteče jako sponzorské dary a nebo jako příspěvky na volby...
Časem to stejně u nás dopadne tak, že budou za km platit i osobní auta a možná i motorky. Jen se to musí zavádět hezky pomalu, aby se občan-řidič moc necukal.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 216 Bydliště: Banská Bystrica
Zaslal: pá srpen 28 2015, 6:15 Předmět:
Ekkar, keby len tie cesty ale ľuďom čo majú nehnuteľnosti okolo nich vôbec nezávidím Prach, hluk, popraskané múry, nervy v prdeli, by ma zaujímalo, či toto vôbec niekoho z kompetentných zaujíma a či sa to vôbec niekedy začne riešiť...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 28 2015, 8:12 Předmět:
Na způsobu výběru mýtného nezáleží, když tam nebudou závory (jen tak na okraj, ty závory už delší dobu lezou krkem i těm, kdo si je dosud chválili: Italové už uvažují o výběru mýtného ve spojení se systémem Safety Tutor, který měří jak okamžitou, tak průměrnou, rychlost už téměř mezi všemi výjezdy; Chorvati sice mají předplatní krabičky ENC, ale ani ty v sezóně nic neřeší, co je platné dálkové otevírání závory, když se k ní dá docukat dvacetikilometrovou frontou, že?, proto slibují od roku 2017 známku).
Zatím máme zpoplatněné jedničky převážně jen tam, kde dálnice chybí, a náramně by se hodila.
To samozřejmě vede k objíždění.
Možná konečně přijdeme na to, že mnohé zboží nepotřebujeme převážet tam a zpátky (třeba poctivý jogurt z Valašska vozit do Belgie a odtud za něj dovážet makrobiotickou eurosrágoru, která náš trh stejně nijak neobohatí), že zboží, které se nekazí, zase může putovat většinu cesty vlakem a rozvážet ho může radiálka menšími auty, že rušit nákladní nádraží Žižkov a mnoho jiných nákladních nádraží byla blbost, a vůbec...
Ono totiž tak nějak skutečně všechno souvisí se vším.
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2817 Bydliště: Blížejov
Zaslal: pá srpen 28 2015, 10:03 Předmět:
otázkou je, jestli současná "politická reprezentace" má zájem na bezpečnosti, ekologii, stavu silnic,... nebo jestli jim tečou nějaké prostředky s toho, že ten BORDEL nechají plynout a neomezují jej!
- postřeh první - norma pro odstavné a parkovací plochy byla zrušena, vydána edice 2, která tak trochu podporuje kamioňáky v tom, aby dělali bordel, ničili kdejakou volnou plochu, zasmraďovali obce po startu studených motorů,...
- postřeh druhý - jsou omezení, která se neobjeví v JSDI, otázkou je proč. Podívejte se např. na WWW.DOPRAVNIINFO.CZ jestli tam uvidíte "zavřený" most ve Staňkově na Domažlicku pro nákladní vozidla. To zjistí kamion až když tam dojede, a "borci z krajského úřadu" jej pošlou po silničkách nejnižších tříd, aby tam dál ničil již dost poškozené krajnice, ohrožoval jiné řidiče,...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4564 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: pá srpen 28 2015, 12:13 Předmět:
Jestli by nakonec nevyšlo levněji ty poplatky v téhle formě zrušit. Nic by pak nikoho nenutilo objždět dálnici. Přestalo by ničení silnic které nejsou na takový provoz stavěné na jejichž opravy nejsou peníze. Ubyly by nehody a provoz by byl i rychlejší. Navíc by si odechli i ti chudáci u takových objízných tras.
Maximálně zavést nějakou známku za tranzit, s cenou odstupňovanou podle váhy auta.
Když se tohle vše spočítá dohromady, plus režije kolem mýtných bran, tak by to mohlo být na nule. Jenže, to by se asi nelíbilo těm, co v tom mají svoje zájmy. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Mimochodem, ten Polák, co nedávno zůstal stát mezi závorami ve Studénce, se právě vyhýbal nadjezdu, který je na druhém konci nádraží, a který vede na dálnici... _________________ Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 28 2015, 16:00 Předmět:
monterjirka napsal(a):
...postřeh druhý - jsou omezení, která se neobjeví v JSDI, otázkou je proč. Podívejte se např. na WWW.DOPRAVNIINFO.CZ jestli tam uvidíte "zavřený" most ve Staňkově na Domažlicku pro nákladní vozidla. To zjistí kamion až když tam dojede, a "borci z krajského úřadu" jej pošlou po silničkách nejnižších tříd, aby tam dál ničil již dost poškozené krajnice, ohrožoval jiné řidiče,...
Jestli myslíš most se sníženou nosností na silničce ze Staňkova na Merklín (před Krchleby), tak ten je na www.tudyne.cz i na www.dopravniinfo.cz . Nebo je tam ještě další?
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 28 2015, 17:36 Předmět:
U vlaku dopravce zaplatí za každý metr, který ujede po kolejích ve správě SŽDC (případně jiného majitele). Až to bude u náklaďáků, to bude zajímavý. A jednou to přijde i na osobáky... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2817 Bydliště: Blížejov
Zaslal: pá srpen 28 2015, 18:05 Předmět:
Hill napsal(a):
Jestli myslíš most se sníženou nosností na silničce ze Staňkova na Merklín (před Krchleby), tak ten je na www.tudyne.cz i na www.dopravniinfo.cz . Nebo je tam ještě další?
Ten ne.
Přímo v obci Staňkov je most přes Radbuzu, takže auta nemohou do druhé části obce nemohou z 1/26 jet na Koloveč nebo na Klatovy.
V roce 2014 byl odbor dopravy krajského úřadu v Plzni úspěšně nominovám na titul ZAVŘENO (viz www.otevrete.cz) právě za odmítavý postoj ke zveřejňování aktuálníchj údajů o dopravě.
Asi měli "vyhrát", aby se někdo probral!
Ale jak znám přístup vedení kraje, ještě by z toho měl průser ten, kdo poskytl "pravdivé podklady"... Systém, který v Plzni byl už za Emmerové nebo Chovance!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.