Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: út duben 24 2007, 8:49 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jave, jen malý dotaz - jezdil jsi někdy s Fáčkem? Nebo lépe - měl jsi u něho NĚKDY zvednutou kapotu? Já to "štěstí" měl a mám, jezdil jsem jak s karbcem, tak dneska se stříkačkou, a představ si, člověče, věřil bys tomu, OBA mají řídicí jednotku...!!! FUCKT!!!
Sice každý trošku jinou, protože ta starší řídí "jen" zapalování, ale opravdu OBA... A to, co popisuje markoni, těžko způsobí napájecí proudy řídicí jednotky, které jsou v řádu ampérů, byť impulzně i víc, možná jedna - dvě desítky ampérů, na rozdíl od startovacích proudů, které jsou u teplého motoru v řádu tak 150A, u motoru studeného tak mezi 200 a 250A - hodnoty pro motory Škoda a obyč startéry, rychloběžky (Felicie) mají proudy cca o 25% nižší. Když vezmu přechoďák jen 0,01Ohmu, 200A mi na něm udělá 2V úbytek - a to se prostě MUSÍ NĚKDE VYRAZIT!!!
Jezdil, ale s takovym ktery zadnou nemel, jen to zminene zapalovani. rv. 88 a az na to ze tam byla civka v rozdelovaci a trochu jine zapalovani to byl motor koncepcne stejny jako u S120, ale myslim, ze takove malichernosti nemusime resit. Hlavni je aby se nasla a odstranila vada. Jarda
Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: út duben 24 2007, 9:06 Předmět: Upřesnění
Typ vozidla škoda 135 L Favorit TMBACA200 rok 90.
Když zapnu při nabíječce varovné blinkry tak blikají rychle, motorky od centrálu vrčí otáčkoměr v rytmu blinkrů se pohybuje ani nemusím startovat a s tým startérem někdy cvaká někdy ne na palubní desce zkoro zhasnou kontolky
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: út duben 24 2007, 10:39 Předmět: re:
Mal som podobnu zavadu na voze Opel Kadett 1.3 LS a bolo to naozaj tými zaoxidovanými kontaktmi (baterka. altík,a hlavne aj ta kostra a uvolnena kostra).Bol to len karbec model ale slapalo slusne.Potom som to predal "odborníkom"a tí asi s toho chceli urobit 2.0 GSI a dali dole hlavu valcov a rozhodili casovanie ventilov a predstih.A bez momentoveho kluca sa to aj tak neda nastavit. _________________ Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 24 2007, 16:56 Předmět:
To durkovic: časování ventilů nemá s momentovým klíčem co dělat. Momentový klíč slouží k rovnoměrnému dotažení všech šroubů, které drží hlavu motoru (vulgo "palici") na bloku. Mezi tyto 2 základní části motoru se vkládá tzv. "těsnění pod hlavu". Je těžce tepelně a tlakově namáhané a proto občas praskne neboli se vyrazí. Následkem je jednak únik chladicí náplně do spalovacích prostorů a do mazacích kanálů (hrozí přehřátí a zadření motoru), druhak vzniklou mezerou uniká pracovní tlak ze spalovacích prostorů a tím klesá výkon, proto se musí i při minimálním poškození toto těsnění bezpodmínečně a co nejdříve vyměnit. Časování ventilů určuje vačkový hřídel, který je u různých druhů motorů umístěn různě - na boku motoru (OHV nebo SV) nebo nahoře v hlavě válců (OHC). Vačkový hřídel se otáčí polovičními otáčkami, než samotný klikový hřídel, od kterého je "vačka" poháněná zase podle druhu motoru ozubenými koly, válečkovým řetězem nebo moderně ozubeným řemenem, vždy synchronně přes převod 2:1. Při sestavování celého tohoto mechanismu, kterému se říká (ventilový) rozvod, je NUTNO nastavit vše do jedné jediné výchozí polohy - přesná pozice kliky (a tím i pístů) a vačky (všechny ventily zavřené). Tuto polohu pravděpodobně neuměli najít ti Tvoji kupci- "odborníci", takže nedokázali rozvod správně sestavit. Proto jim to neběhalo.
To markoni: jednoduše projdi veškeré spoje silových obvodů nabíjení a startování, nejdřív baterka-kostra a altík-kostra, potom spoj altík-baterka a baterka-startér, ukostření řídicí jednotky a indukční cívky, všechny odšroubuj, oškrábej starým nožem nebo osmirkuj obě dotykové plochy, lehce je potři konzervačním tukem a znovu dobře dotáhni. Mělo by Tě to zbavit té základní závady, kdy se nepravidelně ztrácí startovací schopnost auta, přestože jindy běhá jak jelen. Neboj se toho, na takovouhle opravu nepotřebuješ být automechanik, jen si předtím vyndej baterku mimo auťák, ať si ji nějakým způsobem nešlusneš. Mžikový zkrat baterce neuškodí, pokud tedy je opravdu jen mžikový, ale může Tě polekat nebo i dost solidně popálit zajiskření nebo zkratovým proudem rozpálený ten zkratující předmět - klíč, šroubovák... Promiň, jestli už tyhle základní věci jsou pro Tebe obnošená vesta, dělej si to po svém, píšu to pro úplnost, kdyby to četla nějaká úplná LAMA.
Jestli si potom troufneš rozebrat palubovku, nebylo by od věci prostříknout nějakým kontaktním sprejem všechny konektory pod ní a hlavně pod palubním štítem na šikmé vzpěře držící sloupek řízení je umístěn důležitý kostřicí bod palubních přístrojů - a ten bývá hodně zanedbaný, zoxidovaný a někdy i úplně uvolněný, protože se o něj nikdo nestará. Ta palubka je práce tak na 2 hodiny a při prvním pokusu Tě z toho pravděpodobně bude bolet hlava, ale můžeš si přitom i vyměnit žárovičky podsvitu spínačů i samotné palubovky a namazat třeba KONKOREM náhon tachometru. Tahle oprava už není tak nutná, jen zlepší chování přístrojů, obnoví funkci kontrolek a podsvětlení a třeba promazání náhonu i vstupního hřídele tachometru odstraní protivné chvění až klepání jeho rafičky. Podrobnosti můžu popsat i tady, pokud bude zájem, nebo se to pokusím při příští demontáži nafotit a hodit sem na upload - dělám to tak 2x do roka, vždycky když mi odejdou nějaké ty žárovičky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.