Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Povinné měřeni tlaku v pneu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2244

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 6:51    Předmět: Citovat

Budeme setrit prirodu, aj za cenu jej znicenia. To je podobny pripad, ako tie usporky. Ortutove teplomery su nebezpecne, ale ortut v usporkach bola dobra.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5042
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 9:34    Předmět: Citovat

Je to přesně tak. Až se plně rozjede kšeft s LED a hlavně až skončí životnost linek na rtuťové úsporky, tak se najednou zjistí, jak jsou úsporky strašně škodlivé.

Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15579
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 10:18    Předmět: Citovat

Však o nic nejde, ty čínské sračky budou všechny stejné, takže stačí je porovnat v jedné duši a máš kalibrovaný výsledek. Nebo si vem podobné od značkového prodejce, který je stejně bere z Číny a budou za 2x tolik. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2244

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 10:48    Předmět: Citovat

a uz vyriesili ten problem, ze to posiela nesifrovane a chlapici skusali za jazdy posielat jednotke RJ falosne udaje? - akoze je nizky tlak, alebo defekt?
_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 12:04    Předmět: Citovat

K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1966

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 12:27    Předmět: Citovat

Tak povinne je mit system nainstalovany ne? Nebo musi byt i funkcni? bude ho kontrolovat napr. STK?

Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2244

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 12:37    Předmět: Citovat

PixelOrgy: samozrejme funkcne, ich predstava je, ze v pripade nehody zistia, ci nemal tesne predtym defekt - aj ked je to blbost, lebo sa to meria raz za cas, alebo makke kolesa - nesposobile na jazdu.
_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34174
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 12:41    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.

Meria to aj teplotu.
Toto je pekna praca: http://www.winlab.rutgers.edu/~Gruteser/papers/xu_tpms10.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út srpen 25 2015, 13:55    Předmět: Citovat

Stačí nechat auto chvíli na sluníčku, aby svítilo jen na jednu stranu. A hned se nedoměříte.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: čt září 03 2015, 18:53    Předmět: Citovat

Na Wikipedii se mluví o evropské legislativě, kde je zmíněno, že jde o povinnou výbavu (u nových aut) a "s nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích". Nevím, jestli to je už povinné u nás, ale pokud ještě ne, tak časem určitě bude. Každopádně už to může být povinné v okolních zemích.

Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).

Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži.

_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4077
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt září 03 2015, 19:21    Předmět: Citovat

Bez čínského programátoru už si člověk na autě nevymění ani kolo. Fakt super. Ve Škodě 1000MB se celá elektroinstalace ovládá pomocí čtyř vypínačů a dvou páček. Přemýšlím, jestli mi tam vůbec něco chybělo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: čt září 03 2015, 19:57    Předmět: Citovat

Co naděláš, je to naprd, ale nějak se z toho vybruslit musí, samozřejmě za prachy. Na minulé auto jsem kupoval na zimu 15" disky + gumy, v akci mi to obuli, nafoukali dusíkem a dovezli domů za 7,2 tis., teď dám za 16" + čidla skoro 3x víc.
_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6616
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt září 03 2015, 20:16    Předmět: Citovat

Horší je napichování motoru - nebo všeho? na STK. To se pak emise těžko obelstí. V "naší STK" diagnostiku už mají a jezdí tam i ze servisu, protože toho umí dost. Na druhé straně nevím, jestli musí být OBD2 funkční. Naštěstí to má platit až u vozů od 2002..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: čt září 03 2015, 22:10    Předmět: Citovat

Naposledy jsem byl na STK se starým autem minulý rok a ještě nic nenapichovali, ale jak píšeš, tak letos to může být jinak.
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.

Edit: Navíc to Torque umí i slušné "ptákoviny".



torque-pro.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  torque-pro.png
 Velikost:  158.38 kB
 Staženo:  82 krát


_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavoucisit



Založen: Nov 02, 2008
Příspěvky: 176
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá září 04 2015, 8:02    Předmět: Citovat

Jestli to tak půjde dál, tak za chvíli bude povinnost mít i měřiče hloubky dezénu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund