Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1293 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne září 13 2015, 14:56 Předmět:
v nejakom starsom AR bol elektro vozik s tyristormi, vtedy sa tomu este nehovorilo PWM aj ked to bolo PWM. matne si spominam ze ten hlavny tyristor sa vypol skratnutim pomocneho tyristora (ako sa vypinal ten, uz neviem)
Spojí se baterka s tyristorem a motorem a přes anodu a katodu je zapojí druhý tyristor, kterým se do něho odpálí opačně nabitý kondík, oba tyristory vypnou a tak stále dokola. Když nebyly mosfety a kádéčka na to byly slabý, jinak to nešlo.
Jo dva tyristory a kondenzátor, už si to vybavuju, nucená komutace se to jmenovalo. V životě jsem to nepotkala, tak jsem to založila hodně hluboko.
Hakamusai píše, že se ten tyristor vypínal KDčkem, to by to KDčko muselo snést stejný proud jaký spínal ten tyristor (130A?) nebo dokonce špičkově ještě větší.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12403 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne září 13 2015, 15:14 Předmět:
Johanson je rezonanční měnič. Musím to asi vyškrábat někde z pomocného paměťového média na bázi celulózy... _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Stavěl jsem blikač na 12V baterku , byly tam dva tyristory KT705 a dvě káefka, kdyby se na generátoru zvýšila frekvence, fungovalo by to jako regulátor, ale seplý tyristor ubírá na svícení žárovek, tak u motoru by musel být zkratovací spínač, aby motor jel naplno, mosfety jsou na to lepší.
Ona to není PWM regulace, ty dvě káefka pouští krátké impulzy, prvním se žárovka zapne a druhým vypne.
lesana87> Nejsem si jistej (mluvil o KDčkách).Já to schéma neviděl.Ten známej o tom pouze mluvil a ukazoval to v provozu.Je hodně pravděpodobný,že to bylo řešený taky tím kondenzátorem jak píší ostatní.To řízení mu navrhoval někdo jinej.On elektrotechnice bůhvíjak nerozumí.
Možná by to KD503 taky vypnuly ( dva tři paralelně ) přeci jenom ten tranzistor vydrží velké přetížení, víc než všechny ostatní kádéčka. Přece jen stačí, když motorem teče proud, na tyristoru je úbytek 1.5V, tak ho stačí na okamžik přizkratovat kádéčkem ( 15 mikrosekund ) a tyristor vypne. Ale pokud se prorazí, vozík už nejde zastavit, jedině odpojovačem. Schéma je jednoduché, dvě káefka a potenciometr a + KU605 na buzení těch KD503.
To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicykloch
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18718 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne září 13 2015, 21:02 Předmět:
Když něco dá pulzy a spustí a dá pulzy a vypne , co jiného , než PWM jest ? Možná nová doba dá jiné vysvětlení .... Trolejbusy a další takto jezdí 50 let ....
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15597 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne září 13 2015, 21:28 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
p32 napsal(a):
To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicykloch
Ty seš zase pěkně zhulenej, že? Žena od bráchance to používá a nic nesmrdí, žádnej randál není a je to nakonec ekologičtější než ta elektřina a ty baterky. Ještě, že jsi nám nenapsal, že tvůj smradlavej nafťák jede na elektromotor.
To, že ty se v tom nevyznáš, viděl jsi jen pár samodomo, ještě neznamená, že vše je takové jako co jsi viděl ty.
To, ze ty to necitis ani nepocujes, este vobec neznamena, ze to je aj pravda Zial, nie, moj naftak jazdi stale na naftu, aj vdaka ludom ako si ty, ktori budu vsetko pokrokove dopredu odsudzovat, no aspon ma katalizatory, recyklaciu vyfukovych plynov, jazdi na odsirenu naftu a staci mu 6.5l na 100km - ak by to bolo na tebe a ruskych gerojov, dodnes by kazde auto zasmradovalo celu ulicu a zralo by cez 20l na 100km Este mi skus vysvetlit, co je neekologicke na akumulatoroch, nepouzivajucich ziadne toxicke materialy, so zivotnostou neporovnatelne vyssou s inymi typmi, pohanajucich bezkomutatorove bezuhlikove bezudrzbove motory, nabijajuce sa cele desatrocia zadarmo bezudrzbovymi solarnymi panelmi, neprodukujucimi ziadne znecistenie
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.