Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15579 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá září 04 2015, 10:53 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Horší je napichování motoru - nebo všeho? na STK. Na druhé straně nevím, jestli musí být OBD2 funkční. Naštěstí to má platit až u vozů od 2002..
Napichovat se na STK sice můžou, ale nikde není napsáno, že OBD2 musí být funkční. A taky nikde není napsáno, že na to mají právo. Pro kontrolu jim musí stačit to, co před deseti lety a mají na to svá zařízení. Takže OBD2 si můžeš zamknout na visací zámek a s nima se o tom vůbec nemusíš bavit.
Napíšu rozuzlení:
Ze všech variant (mít funkční čidla)
- přezouvat gumy na jedněch discích
- klonovací čidla + plechy
- originál čidla + plechy
jsem si vybral tu poslední. Origo čidla (viz. obrázek) stáli 1540,- za kus a pro zajímavost u nich nebyly (za ty prachy) ani matice k montáži. Takže z první návštěvy pneuservisu jsem se musel vrátit s nepořízenou (ve třech žádné matice neměli) a šel je dodatečně objednat k prodejci.
Při výměně kol se musí nová čidla přizpůsobit a v servise za to chcou cca 400,- (což je min. 2x ročně). Proto jsem objednal aktivátor (viz. obrázek) z Číny za cenu jednoho origo čidla (naštěstí to prošlo bez DPH + výpalného České poště).
Na přiloženém videu (5MB) je vidět samotné párování.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32177 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 19 2015, 10:46 Předmět:
Myslím že pokud to máš uvedený v TP, tak jo - jinak na to kašlou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Netuším, podle směrnice EU je to povinné u nových aut, ale asi se to bude muset v každém státě odsouhlasit zvlášť. Chtěl jsem mít funkční čidla a neřešit varovné hlášky (na displeji mezi budíkama) kvůli chybějících čidel. Na technickou stejně půjdu až za 4 roky. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32177 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 19 2015, 11:17 Předmět:
Ergo kladivo - pokud to je povinně montovaná součást vejbavy, budou to kontrolovat. U aut, kde to byla část volitelná (vzhledem na ročník homologace) to zkontrolovat můžou ale nemusej - a nemůžou případnou nefunkčnost uvádět jako závažnou závadu bránící provozu na pozemních komunikacích. To je to samý, jako "třetí brzdový světlo" - kdo si ho na šáde nebo fanouše namontoval, měl ho, ale protože s ním šáde nebyla homologovaná (ani fanouš ne), na STK ho nemůžou postihovat za to, že mu 3.BS nesvítí - což ale můžou učunit už u oktávky a novějších aut, který se třema brzdovýma světlama vyjížděly z montážní linky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18042 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po říjen 19 2015, 12:31 Předmět:
Já nevím, proč se řešej tyhle hovadiny s gumama. Originál Myšáci na C4 jsem měl 5 let, poprvé jsem je přifukoval po 3 letech, za celou dobu životnosti 2x !
Na jaře jsem při výměně leťáky Fulda na Al ráfech nafoukal na 2.9 a po půl roce a 15000 km měly 2.8 Zimáky Barum 7 let starý na plecháčích jsem dofukoval při montáži jen 0.2 bar. Takže za rok uteklo 0.2 barů. 0.2 barů úniku podle mě nikdo na chování auta nemůže poznat. To jsou jiný gumy takovej šmejd, že utíkaj tak, že to je nebezpečný? _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32177 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 19 2015, 13:17 Předmět:
Ty mašinky na hlídání tlaku se dávají na to, abys byl varovanej před relativně pomalým únikem, kdy píchneš, ale těleso zůstane "v ráně" a guma hned nevypšoukne - aby se ale během třeba 10 minut postupně změkčila natolik, že v následující zatáčce se zuje z ráfku a ty se vykoulíš jak sud. Ty čidla mají za úkol varovat právě v takovým případě, kdy guma nezměkne dost rychle, abys to poznal IHNED na chování auta ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: po říjen 19 2015, 14:14 Předmět:
Ak tomu správne rozumiem, dajú sa spárovať len 4 pneu, nie 8? Teda nehrozí že budem mať zimné gumy na diskoch a len ich vymením, bude treba všetky 4 znova spárovať? To je nejaké é... _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32177 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 19 2015, 14:32 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
40 let jezdím bez toho, jak to, že jsem živý??
Já jezdím jen o pár roků míň - a taky si při pohledu na ty dnešní "driver helpery" říkám, jak to že ještě žiju, když jsem za celej svůj život nepotřeboval kontrolky tlaku v gumách, parkovací senzory nebo systém automatickýho udržování vzdálenosti od auta před sebou. Dokonce ani automatickou převodovku nebo tempomat nemám - a ani je nechci. Asi jsem za blbce a za exota, ale já bych si s těma berličkama už nepřipadal jako ten, co ŘÍDÍ - ale jako ten, co je řízen ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ak tomu správne rozumiem, dajú sa spárovať len 4 pneu, nie 8? Teda nehrozí že budem mať zimné gumy na diskoch a len ich vymením, bude treba všetky 4 znova spárovať? To je nejaké é...
Je to tak, jak píšeš. Vždy jsou spárované ty na autě a po výměně kol je spárování znova nutné. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Jsou to prachy, které by se daly investovat lépe, ale je to novinka. Časem ty všechny čidla můžou být za 1000,- Kč a aktivátor za polovic. To už potom bude mít význam si to pořídit, protože výrobní cenu těch čidel odhaduju na pár desetikorun (viz. obrázky).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.