Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?
Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1173 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: st říjen 21 2015, 13:12 Předmět:
Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.
Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.
Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně. _________________ Jsem na cestě k šípku.
Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.
Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.
Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1173 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: st říjen 21 2015, 16:09 Předmět:
kiklop napsal(a):
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
Nevím, jak to počítáš, ale pokud zesilovač může vzít takový proud, tak všechny součástky v jeho napájecí větvi musí takový proud snést, jinak je to pěkná... no nepěknost.
Jak tam jsou ty pojistky? Pro každý kanál samostatně? Takže usuzuji, že tam jsou 4 x 80A pojistky? Každý kanál má tedy cca 1 kW?
Nechci ti kazit radost, ale tlumivka je tam asi zbytečná, na rozdíl od kvalitních a pořádných kondenzátorů. V zesilovači je měnič a ten si s rušením poradí. Případné filtry mají vliv jen mezi měničem a vlastními zesilovači. Dávat složité filtry před měnič je dosti sporné _________________ Jsem na cestě k šípku.
V kazdem pripade tam pridej aspon jeden modry displej. Bude to pracovat o 100% lip, at uz ocekavas ze to bude delat cokoliv. Mrkni na fora autohifistu, tam najdes spoustu vyzivnych diskuzi o tomhle fenomenu.
Druhou baterku máš přímo u měniče a máš k ní od alternátoru nebo první baterky natažené samostatné přívody plus i minus? Pokud ano, tak nic nestav, je to zbytečné. Pokud ne, tak to tak udělej.
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Auto slouží na SQ takže chci odrušit vše co jde.
Díky to jsem přesně potřeboval, takže cívka nesmysl A-metr také nic. V-metr je pro kontrolu, sice obě baterie odděluje relé aby se nevycucla startovací baterka, ale pro jistotu.
Altík zatím stíhá, baterky jsou samozřejmě často dobíjené mimo auto.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.