mate nekdo nahodou osobni zkusenost s cistenim EGR ventilu? Potreboval bych to spachat, a zajimalo by me, cim to pujde nejlip vycistit? Benzinem? Nebo neco lepsiho? Diky
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1614 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: čt prosinec 10 2015, 16:00 Předmět:
Acetonem nebo ředidlo S6300. Ještě je velice záhodno vyčistit sání. Sání se nejlépe čistí tímto způsobem. Pokud není k dispozici stlačený vzduch, dá se použít PB hořák a obyčejná horkovzdušná pistole. Případně nalejt do nich trochu benzínu a horkovzduška. Osobně vyzkoušeno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 10 2015, 16:29 Předmět:
2 Milan_F: No, chtěl bych vidět, jak TAKOVÝM ZPŮSOBEM vyčistíš sání třeba na kangáči/berlingu 1,6 benzín nebo na VW 1,4 benzín, když to jsou výlisky z plastu ... Daleko lepší je (dát) nEGRa zaslepit a občas smáznout přes diagnostiku svítící engine-check (lambda načuchala nefungující nEGR ventil = diagnostika hlásí "příliš nízkej průtok"). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt prosinec 10 2015, 16:31, celkově upraveno 1 krát.
Po malých dávkách poušťej čistič brzd ve spreji. Tak aby motor moc nezvyšoval otáčky.
Nebo do nafty občas přidej trochu benzínu a vyčistí se to samo.
( litr na deset litrů nafty a trochu oleje )
Nejlépe to však odvez do šrotu, 15 let starej motor je stejně na ho. ..
Po malých dávkách poušťej čistič brzd ve spreji. Tak aby motor moc nezvyšoval otáčky.
Nebo do nafty občas přidej trochu benzínu a vyčistí se to samo.
( litr na deset litrů nafty a trochu oleje )
No nevim, tim akorat tak propalim katalyzator
To cisteni ohnem bych asi taky neriskoval na hlinikovym dilu. Kdyby to byla litina napr, tak jo, ale hlinik se akorat pokrouti...
Spis nejak chemicky.
EKKAR: S tim naprosto souhlasim, stejne by to proslo testem emisi i bez EGRu. Mozna by to ale chtelo nejaky siditko, aby si ECU myslela, ze EGR funguje. "emulator" lambda sondy?
Ona ta EGR operace je spis takova metoda pokus-omyl. ECU sporadicky hazi hlasky ohledne pripravy smesi (fuel trim), a stale se nedari najit duvod - zatim to vypada na EGR. Vetsinou se po resetu objevi 2 navzajem se vylucujici chyby "System too lean" a "System too rich"...
Myslel jsem puvodne, ze je to zpusobeny netesnym podtlakovym okruhem, kterej ovlada mj. i EGRy. Vymenil jsem vsechny prislusny hadice (guma/textilni opleteni, komplet zterely) za silikonovy. Podtlak tesni jak novej, chovani motoru citelne lepsi, zvlast na strednich otackach (3-4.5Krpm) kde byla citit vykonova dira, ale stejne, hlaska ohledne smesi byla behem 2 dnu zpatky.
Takze podle me zbyva EGR, kdyztak zkusit jinou lambdu. Jeste poradne na zvedaku projdu vyfuk, jestli dobre tesni... pak uz fakt nevim
Naposledy upravil PixelOrgy dne čt prosinec 10 2015, 16:53, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 10 2015, 17:21 Předmět:
Já žádnýho nEGRa v sání nemám - ale míchám do benzínu VIF = Super Benzín Aditiv v doporučený koncentraci. Dlouhodobým používáním to smejvá z vnitřku sání a ventilů usazeniny včetně karbonovejch. Je to ale běh na dlouhou trať, vyčištění zanedbanýho motoru trvá řádově několik měsíců ježdění na směs s VIFem - a ani potom to není nikdy tak čistý jako nový... Chce to začít dávat VIF od nova jako prevenci, pak to má žádoucí účinek - usazeniny se tvoří v minimálním množství. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1614 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: čt prosinec 10 2015, 17:35 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Spis nejak chemicky.
Jak je libo... ale budeš černej až na ušima. Obavy z pokroucení nejsou na místě. Tenhle postup jsem se dozvěděl od borců na Dieselpower fóru. I to, že různý čističe na sání a turba jsou jen zbytečně vyhozený prachy. Aceton a kartáč na flašky jsou tutovka.
Ekkar: bez komentáře.... jen vůl by vypaloval plastový svody.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1614 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: čt prosinec 10 2015, 17:50 Předmět:
Svody přežijou. Měl jsem z toho taky bobky, ale pročtením výše zmíněného fóra jsem došel k závěru, že to funguje. To samé s rozebránim, vyčištěnim a vypodloženim turba.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.