Koupili jsme RDčko. Dovezli, zapojili a nic. Jsou slušně zdevastované ty 25ti pólové konektory a z kontaktů odpadávají pájené vodiče. Už se v tom někdo "angažoval". Konektory a patice jsem koupil nové ale chci si zkontrolovat zapojení. Měl by někdo schéma? Mám jen na RB a tam jsou ty patice 3. Alespoň mi to tak přijde. Soustruh byl každopádně funkční. To jsem viděl. Nebo kdyby byl někdo znalý blíže České Lípě, tak ho rád za zprovoznění odměním [/b]
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7177 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá únor 12 2016, 21:57 Předmět:
Nejsou to konektory "TAH 3" ?
Kde se ti je podařilo koupit ??? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7177 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po únor 15 2016, 21:01 Předmět:
Je to "Vidlice VM 25 P 0" ???
To není to co hledám. Podobná technologie, ale jiný vnější tvar a jiné rozmístění pinů.
Ale stejně díky. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Dobrý den
chtěl bych se zeptat jestli by mi někdo mohl pomoci
mám soustruh SV 18 RD
a když na něm dělám tak po nějaké době ztratí otáčky a nemá takový výkon jaký by měl mít.
Prosím o radu
Předem děkuji
Zdravím. Pánové byl by někdo ochoten zaslat nějakou dokumentaci a zapojení k tomuto soustruhu? Jedná se o SV18RD. Pokud se někdo podělí tak prosím na zbynek.pipal@seznam.cz Díky předem.
Mám prosbu, potřeboval bych poradit od někoho kdo je v této regulaci trochu zběhlý. Problém je ten, že mi soustruh při nabíhaní do otáček strašně kope do sítě. Postupně jsem prošel celou regulaci a zjistil jsem že to asi bude někde kolem brzdy. Nejdříve jsem odpojil brzdový odpor co je v mašině...při rozběhu to kopalo pořád jen s tím rozdílem, že se déle dotáčelo vřeteno. Poté jsem ještě odpojil přívod k relé k1 a regulace otáček šla najednou zcela plynule bez proudových nárazů. Následně jsem opět brzdu i relé připojil. Toto relé má na starosti dva tyristory, jeden(V9) je na spojení rotoru motoru paralelně s brzdovým odporem. V tom bych problém neviděl, ale je tam ještě jeden(V8 ), který je otevřený když vřeteno běží... Tuto V8 jsem zkoušel odpojit, soustruh mi fungoval pěkně, brzdil, ale pokud se zaplo vřeteno znova ještě než uplně zastavilo, tak se to sice roztočilo ale se zapnutým brzdovým odporem což není dobré. Neví někdo jaký má tyristor V8 význam?
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3058 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá listopad 03 2017, 21:09 Předmět:
Tachodynamo je O.K.? Skontroluješ to oscíkom, odpoj ho zo svoriek, pripoj na kábliky sondu a zatoč ním. Nárast signálu musí byť plynulý, bez prerušenia. Tiež skontroluj sled fáz na vstupe, často sa stávalo, že sa v dielni opravovala inštalácia a sa prehodili fázy (i keď si už nepamätám, čo to vtedy robilo...). Šklbanie tiež robieva vadný poťák (ktorý ,,chrastí"). K sústruhom sme dodávali komplet výrobnú dokumentáciu pohonu, ak ju máš, tak tam bude funkcia V8 isto spomenutá. Prípadne zavolaj Igorovi Šulekovi, jeho www tu je už upnuté v staršom príspevku. Ja som robieval striedave pohony (Minireg a RLLx), ale často som chodil na služobky so ,,sústruhármi" a toto boli typické ,,sekavé" závady.
Tento tyristor svým sepnutím vypíná tyristor V9 (přes kondenzátor C7/7.1).
p.s. Přesněji řečeno - tyristory V8 a V9 se přes C7/7.1 vypínají navzájem, protože v obvodu ss proudu by jinak zůstaly sepnuté.
Zdravím, mám SV18 RD, bohužel odešlo něco v elektrice. Potřebuji sehnat nékoho kdo najde zavadu, prověřit el. součástky, ideální okolí východních Čech. Nevíte o někom? Schémata na RD mám.
Tak mi dnes dorazily nožovky 125A,které na soustruhu chyběly,pri oživování zatím zistené spečené silové káble k hlavnímu motoru. Majitel nějaké schéma sehnal, tak zítra pokračuji....
Mimochodem, co ti to dělá alebo nedělá....,nějaká konkrétní diagnóza???
Diagnóza zatím žádná, vyhodí to po zapnutí pojistku nožovou 50A. Motor cukne dvakrát dopředu a jednou dozadu a vyletí pojistka. Neví někdo na co se zaměřit, nikde nic spaleneho není, motor vypadá ok.[/img]
Po výměně spečené kabeláže,stále vyhadzuje při nastartování regulátoru na bedně ,přívodní jistič . Zjistil sem proražený tyristor ve výkonovém modulu,podle kusovníku je to typ: T25/1200 výrobce čkd praha. Věděl by nekdo poradit kde by se dal sehnat originál anebo aktuální spolehlivá náhrada???
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.