Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15655 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po březen 21 2016, 18:36 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Tak ať na takovým kruháču dají před každým výjezdem značku Dej přednost v jízdě.
A důvod? Pokud vjíždíš na okruháč a nemáš tam žádnou značku o přednosti, tak platí pravidlo přednosti pravé ruky. Pokud jsi na tom okruháči, tak jsi to pravidlo jistě za pět vteřin nezapoměl a dáš stejnou přednost i těm druhým.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3001 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: po březen 21 2016, 20:15 Předmět:
p32 napsal(a):
Jen tak pro vysvětlení, nějak ses na ten okruháč snad dostal, ne? Na celém okruháči platí stejné značky, takže pokud jsi ty nemusel dávat přednost při vjezdu, tak ten druhý taky nemusí...
Tiež tak trochu blbosť, lebo tzv. jazda ,,podľa pamäti" je tiež neprípustná. V každom prípade mi to pripomenulo jednu situáciu v r. cca 2003 na kruháku v Poprade. Vchádzal som na kruhák v smere od Žiliny, /všade na Slovensku som poznal do vtedy kruháky s prednosťou po celom obvode.../, predomňou šiel Tirák s vlekom. On vošiel do kruháku, ja, nakoľko z ľava nič nešlo, som vošiel za nim. Značky na tom vjazde boli klasika: kruháč s prikázaným smerom + trojuholník. Nasledujúci prípoj do kruháku TIR ešte minul, mne sa tam už však vtrepalo auto, ktoré našťastie zabrzdilo, ja som mu ešte ukázal ,,velavravné" gesto a pokračoval som v kruháku smerom na Kežmarok. Pri návrate som tiež musel ísť cez ten kruháč a vtedy som si všimol: Kruháč bol ,,hlavný" iba z časti. Ten prípoj, kde som sa skoro zrazil, bola totiž hlavná cez časť kruháču. Kto by to čakal, najmä, keď značku v kruhu o konci hlavnej mi zakryl práve ten kamion, ale aj tak, nechcem sa naň vyhovárať... O tomto popradskom ,,kole" bol šot aj v TN a neskôr to tam už dali do poriadku, lebo tam bolo údajne veľa kolízií. Sa ani nečudujem...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6692 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 21 2016, 20:58 Předmět:
Jo, na jednom autofóru to nevylučujou, respektive je to možný. V praxi snad to nikoho nenapadne, i když v našem kocourkově.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 21 2016, 21:43 Předmět:
Aby ti pak policajt jen nepokrčil rameny "nojo, oni nám tu značky kradou...", až tam na jednom vjezdu bude a na druhém ne.
Jinak je to samozřejmě nesmysl: když vjedu na kruhák vjezdem, kde mě značka informuje o přednosti všech jedoucích kruhovým objezdem, tedy kruhový objezd je komunikace s přednostní v jízdě, těžko po mě může někdo požadovat, abych předpokládal, že na dalším vjezdu stejná značka není. O tom musím být informován, že tady přednost končí, na kruhovém objezdu musí v tom případě být nejméně trojúhelník P4 s dodatkovou tabulkou E2B (pochopitelně se skutečným tvarem křižovatky), ale měl bych být včas upozorněný na to, že přednost dál mít nebudu, a to značkou P3.
Čili místo dvou značek, P4 a C1 by tam musely být tentokrát tři.
Nebo si představte, že dáte přednost podle značek, vjedete na kruhový objezd, a řidič, kterému jste právě dali přednost, stojí na brzdě, protože si všiml, že na následujícím vjezdu žádná značka není, či mu tam dokonce vjel jiný, který samozřejmě očekává, že přednost má, když neviděl značky... dobrý, co?
Proto má smysl, když mají přednost jen vozidla jedoucí po kruhovém objezdu, nebo naopak mají na všech vjezdech přednost vozidla vjíždějící na kruhový objezd, tedy zprava. Takto to existuje například ve Francii - buď je celý kruhák se značkami nebo celý bez nich. Přednost zprava se ale používá jen u opravdu velkých kruháků; pokud jsou kapesní jako ty naše, tak jedině na venkovských silnicích, kde žádný velký provoz po celý den není. Ale to z dálnice neuvidíte.
"Koktavá" přednost na kruháku by byla dobrá tak akorát na vyřazení co největšího počtu vozidel z provozu jako doplňková aktivita k měření emisí. A podpora cechu autoklempířů a lakýrníků.
No co: stejně nebo podobně to funguje po celé Evropě tam, kde nad vedením dopravy někdo přemýšlí a nemění ho dvakrát ročně, tak to snad bude fungovat jednou i u nás, kde máme evropský primát - v počtu změn a doplňků silničního zákona, podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích a souvisejících vyhlášek za posledních 25 let. To nikdo nemá, važme si tak aktivních úředníků!!!
Určitě to není taková místní specialita, jako měření rychlosti se semaforem a kamerou, to jsem nikde jinde v Evropě nepotkal. Jo, křižovatky se smyčkami pod vozovkou určujícími, odkud je delší fronta vozidel, tedy je nejvyšší čas jim dát zelenou, ty ano, to mají Švýcaři na nepřehledných křižovatkách. Dokud se nikdo neblíží, je na všechny strany červená, pak kdo je blíž ke křižovatce, dostane první zelenou. V dopravní špičce, když se to nemůže rozhodnout, přejde semafor do pravidelného cyklu. Taková automatika u semaforu má skutečně smysl.
Naposledy upravil Hill dne út březen 22 2016, 16:15, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5066 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 21 2016, 22:58 Předmět:
Jen pro zajímavost, asi většina z vás ví, že na kruhovém objezdu se má blikat pouze doprava a pouze před vyjetím z kruháče. Většina lidí to nejen ví, ale taky to dělá, kromě moderních neblikačů.
Na jednom kruháči, přes který občas jezdím, to ale neplatí a asi tak 85% řidičů bliká úplně naopak doleva a když vyjíždějí, tak blikat přestanou. Asi tak 14% řidičů nebliká pro jistotu vůbec a jen zbytek bliká podle předpisů.
Je to kruháč v Hradci Králové (Brněnská/Sokolská) a jelikož je tak rozlehlý, působí tam nějaká záhadná síla změnu řidičských návyků.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8420346&y=50.2018759&z=18&source=muni&id=2149 Je to divné, ale ještě se mi nestalo, aby přede mnou jelo auto, které při opouštění kruháče hodilo pravý blinkr, zato skoro téměř všichni blikají doleva. Asi ňáká špatná voda nebo co...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 21 2016, 23:46 Předmět:
Asi jsem před tebou ještě nejel, tedy předpokládám, že myslíš to, co vypadá jako kruhák se semafory Na Kotli. Vybral sis špatný příklad - on to vlastně není kruhový objezd, je to soustava čtyř světly řízených křižovatek, kterou lze pokládat za kruhák snad jen ve vnitřním jízdním pruhu, a i to jen s hodně velkou dávkou fantazie a vypnutými semafory.
Vodorovné značení tam ale odpovídá normálním křižovatkám řízeným světly, nikoli kruháku, tak se tam ukazuje jako na normálních křižovatkách: ve směru z Brněnské na Sokolskou přece odbočí pravé dva pruhy na okruh k Malšovicím, přímo pokračují dva pruhy, z nichž pravý je značený přímo i vlevo. Tedy, odbočuji-li z něj doleva, ukazovat vlevo musím. V levém, i když je jednoznačně určený k odbočení vlevo, se samozřejmě vlevo ukazuje. Stejně tak je to značené ze Sokolské na Brněnskou: napřed levý pruh přímo, střední přímo nebo vpravo na Brněnskou, pravý je jen odbočovací. Za odbočením jsou ostrůvky po obou stranách a mezi nimi opět dva pruhy přímo na Gočárův okruh, přičemž v levém lze odbočit vlevo.
Tam opravdu nelze aplikovat předpisy pro kruhák a ukazuje se jak pravo, tak vlevo, podle toho, kam měníš u dalších a dalších semaforů směr jízdy.
Takže, když kruhový objezd, tak takový, jaké jsou od Plotišť po Pražskou na silnici č.11 nebo třeba u Gajerek. Tam se ukazuje jen při jeho opouštění.
Na blikání jen při opouštění kruháku jsem si musel zvyknout v Německu, tam je to povinné a na špatné blikání je vypsaná přímo pokuta. Tehdy u nás v tuším §22 byla řeč jen o křižovatce, na které se stýkají dvě pozemní komunikace, kruháky fyzicky už dávno některé byly, ale v zákoně ani slovo o tom, že existují, a nikdo nevěděl, jak na kruháku ukazovat. Některým to zůstalo.
Nakonec zdravý rozum nevím, jakým zázrakem či nedopatřením, zvítězil a do našeho zákona 361/2000 Sb. se ten německý model (až na tu pokutu za špatné ukazování) po letech jalových diskusí přece jen dostal. Je jednoduchý a má logiku.
Ale Na Kotli to neplatí.
Já když jedu po tomhle kruháku a zahýbám k LIDLu, tak dávám levý blinkr.
https://goo.gl/maps/SzLLNPYb6Nq
A to od té doby co se tam stala nehoda - před kruhákem je zúžení ze dvou pruhů do jednoho.
https://goo.gl/maps/njyyERtocjz
V pravém pruhu jelo auto a pokračovalo po kruháku do Lidlu. A v levém kruhu jel bezmozek na motorce, na nějaké zařazování do pravého pruhu kašlal, švihnul to přes zebru a chtěl jet rovně. A do toho auta co pokračovalo po kruháku nabořil. A už se tam stalo dost havárií. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5066 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 22 2016, 9:34 Předmět:
Hill napsal(a):
... Vybral sis špatný příklad - on to vlastně není kruhový objezd, je to soustava čtyř světly řízených křižovatek, kterou lze pokládat za kruhák snad jen ve vnitřním jízdním pruhu, a i to jen s hodně velkou dávkou fantazie a vypnutými semafory....Ale Na Kotli to neplatí.
Nejde o mou fantazii nebo přízemnost. Jde o to, co říká dopravní značení . Když si zapneš v mapách Street View či Panorama na Seznamu , tak uvidíš, co ti zřejmě v reálu uniklo, a sice že tam všude na příjezdech je značka Kruhový objezd. To asi nejde ohovořit.
Ale snad jsem trochu pochopil, proč se tam děje co se děje. Možná značku doplnili později a místňáci jezdí po paměti. Novou značku málokdo zaznamenal a chová se jako ostatní, aby nevyčuhoval z řady. Ale nejmíň tak posledních 18 let tam ta značka je, protože tam jezdím tak dlouho a tato anomálie v chování hradeckých řidičů mě vždycky zaujala.
Citace: Při vjezdu na kruhový objezd je zakázáno upozorňovat na změnu směru jízdy „blikáním“, protože je jasné, kterým směrem se auto vydá — doprava. Nebliká se ani při jízdě po kruhovém objezdu, jízda po něm se považuje za přímou. Bliká se pouze před výjezdem a při výjezdu z kruhového objezdu tak, aby řidiči aut, kteří chtějí na kruhový objezd vjet, věděli, že je vyjíždějící auto již nemůže ohrozit. Druhým případem, kdy máme rozhodně blikat, je při přejíždění mezi pruhy ve vícepruhovém objezdu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32494 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 22 2016, 12:39 Předmět:
Přitom pokud jsou vjezdy/výjezdy blízko sebe a já vjíždím na kruháč se záměrem ihned na bezprostředně následujícím výjezdu ho opustit, normálně v pohodě zapínám pravej blinkr už při vjíždění na objezd - samozřejmě jen pokud ty výjezdy bezprostředně sousedí, ne když mezitím musím objet 180° kruháku, ale pokud na sebe s řidičem přijíždějícím k tomu druhýmu vjezdu/výjezdu vidíme, on ode mne dostává signál že mu nebudu křížit dráhu, ale že ještě než přijedu před něj, tak budu uhejbat.
Ale to znovu obnovený "pravidlo pravý ruky" na kruháku (neboli v podmínkách evropskýho provozu s jízdou vpravo a s kruhákem objížděným proti směru hodinovajech ručiček má přednost vozidlo VJÍŽDĚJÍCÍ na kruhák), to je f.u.c.k.t mozkovej potrat - prostě změna jen proto, aby se vykázala nějaká činnost. V podstatě to znamená, že vozidlo vjíždí na komunikaci z kolmýho vjezdu a má přednost v jízdě, aby vzápětí o tu přednost přišlo, přestože z tý průběžný komunikace nikam neodbočilo (i "hlavní" může bejt vedená do oblouku). Daleko logičtější uspořádání je, že "oběžný kolo" je "hlavní" a každej kdo do týhle "průběžný" komunikace chce vjet, musí dát přednost provozu na ní. To totiž taky znamená, že kruháč vozidlo podle "starýho pravidla" objede bez zastavování až ke svýmu zamejšlenýmu cílovýmu výjezdu, ne že podle nový úpravy bude (když to přeženu) před každým míjeným výjezdem brzdit nebo dokonce zastavovat a dávat přednost. Je to v podstatě to samý, jako výjezd z uzavřenýho parkoviště - logicky aby se z něj vůbec dalo vyjet, musí mít vyjíždějící přednost před vjíždějícím.
Ovšem co můžeme čekat od těch volenejch volů, co sedí v prdlamentu a jeho podvejborech, když jediný čím se do jednoho vyznačujou, je diagnóza MOZKOVÁ DUTINA ??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 22 2016, 16:37 Předmět:
Pavle, semafory mají přednost před dopravním značením. Dokud fungují, jezdí se podle nich, a nikoli podle značek. Projedeš tedy jednou až třemi samostatnými světelnými křižovatkami.
Teprve když semafory nejdou, platí dopravní značky a z toho hybridu se stane kruhový objezd. Jinak řečeno: když jdou semafory, je nesmysl se tam řídit pravidly pro kruhový objezd.
Hradec Králové byl vždy pokusné město na dopravní značení a, i když se sem tam něco nepovedlo s dlouho trvalo, než to zase napravili (například kdysi se dlouho u Kremlu vyjíždělo z Průmyslové na Dvořákovu dvěma pruhy, ale na Plotiště vedl jen jeden, pravý hned v křižovatce byl značený jako pouze odbočovací na Plácky. Dobře se tam kličkovalo (jezdil jsem tudy denně do a z práce). Někdy kolem třiaosmdesátého, po pár pomačkaných dveřích a blatníkách se na to soudruzi z Kremlu už nemohli dívat, tak se i na směru k výpadovce objevily dva přímé pruhy. Stejně tam zůstalo o kousek dál podobně matoucí značení: napřed značka se dvěma přímými pruhy, přičemž v levém mají nákladní vozidla zákaz jízdy, ale,kdo to nezná, najednou zjistí, že jede v odbočovacím pruhu, a začne se cpát vpravo. Kdo to zná, ani do levého nespěchá, ono se to už mezi náklaďáky dá tu chvíli vydržet.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5066 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 22 2016, 21:05 Předmět:
Hill napsal(a):
Pavle, semafory mají přednost před dopravním značením. Dokud fungují, jezdí se podle nich, a nikoli podle značek. Projedeš tedy jednou až třemi samostatnými světelnými křižovatkami.....
Semafory mají přednost, to je jasné. Asi budeš mít i pravdu.
Ale já to chápu (asi blbě), že tady semafor není v rozporu se značkou kruhový objezd, ale pouze umožňuje nebo zastavuje průjezd kruhovým objezdem. Že je to prostě kruháč se světly a ne 4 křižovatky.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15655 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 22 2016, 21:55 Předmět:
Kruháč řízený semafory neexistuje. Buď jsou semafory zapnuté a pak jsou na sobě závislé nebo nezávislé křižovatky nebo semafory nefungují a pak platí dopravní značení a tudíž i ten kruhový objezd.
V tom Havířově to je okruháč, nic víc. Jel jsem po něm mockrát a nenapadlo mě, že by mohl mít jinou funkci a řidiči si to mohli plést. Je prostě jen velkej, ale na velikosti prej nezáleží.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 22 2016, 22:35 Předmět:
Potíž je v to, jestli to nazvat čtyřmi křižovatkami v rozích čtverce vepsaného do kružnice, nebo kruhovým objezdem. Já tomu budu dál říkat třeba multikřižovatka.
Zajímavé je, že tou multikřižovatkou Na Kotli jezdím už po mnoho let a poměrně často, ale nikdy mě nenapadlo nad ní přemýšlet: vedení dopravních tahů i dopravní značení na ní má smysl a je nezáludné.
Kdybys to, Pavle, nevytáhl, nepřemýšlel bych nad ní dál, prostě bych ji zase jen podle značení, případně semaforů, projel. Bez dlouhých front i ve špičce. To se o většině ostatních křižovatek i kruháků (nejen v Hradci) říci nedá.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.