Zaslal: st březen 23 2016, 21:01 Předmět: princip centrálního zamykání
prosím vás zeptám se,jakým způsobem funguje centrální zamykání? myslím tím jak je to napojeno do motoru u dveří u řidiče.
tam jsou dva samostatné dráty na povel zamknout a odemknout? když zamknu,tak na určitý drát jde 12V a motorek zamkne zámek a při povelu odemknout jde po jiném drátu 12V a motorek se roztočí obráceným směrem a tím pádem odemkne?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 23 2016, 21:03 Předmět:
Obvykle je ten motorekk zapojenej natvrdo na dva dráty a ŘJ centrálu posílá výkonovej impuls podle smyslu zamknout nebo odemknout v příslušně komutovaný polaritě = ani jeden drát není na kostře přímo a trvale. Odpojení motoru na konci dráhy dělá koncovej mikrospínač ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 23 2016, 21:22 Předmět:
jasmin napsal(a):
...
Já právě myslel (že v autě jsou třeba dvě relátka .jedno odemykaci a druhé na zamknutí )
No dyť jo - ty 2 relé jsou přepínací, takže v principu při zamknutí posílají na všecky motorky zámkovejch jednotek jednu polaritu (dejme tomu "plus nalevo, mínus napravo") a při odemykání se polarita obrátí ("mínus nalevo, plus napravo") - tím se obrátí směr chodu motorků a zámky se přesunou do druhý polohy ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
pokud to dobře chápu,tak musím najít drát ,po kterém jde ze dveří signál při zamykání a druhý drát pro odemykání.A tyto dva se spojí s tou externí jednotkou dálkového centrálu.a vlastně pomocí DO potom přijde do ŘJ origo centrálu stejný signál jako přes klíč.,
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 23 2016, 21:40 Předmět:
Jo, ty další dráty jsou ovládací, jsou od dalších mikrospínačů, který dávají ŘJ informaci o tom, že někdo zámkem pohnul manuálně - ona pošle stejnej povel na zbytek zámků, tudíž je najdeš jen u předních dveří (a u některejch typů i u zámku kufru/pátejch dveří hatchbacku/kombi). Záleží na typu a u některejch i na nastavení, jestli berou odemknutí kufru klíčem jako povel odemknout i zbytek auta atd. Obráceně, dneska je spousta aut, u kterejch už na kufru nenajdeš klíčkem ovládanej zámek, ale kufr se dá samostatně odemknout pomocí zvláštního tlačítka DO nebo "kopnutím" do čidla pod zadním nárazníkem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Děkuji moc
ještě poslední věc ohledně směrových světel a tohoto zapojení.Můžu napojit silový výstup pro směrovky z této UNI jednotky za spínač co zapíná výstražné 4ky? nebo to musí být přímo k žárovkám?
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: st březen 23 2016, 21:58 Předmět:
Do jednotky centrálního zamykání ve dveřích řidiče a spolujezdce vede 4 nebo 5 vodičů, do jednotek zadních dveří vedou vodiče dva. Dva z těchto vodičů jsou uvnitř jednotek připojeny na motorek a zbylé 2 nebo tři vodiče slouží k tomu, aby řídící jednotka poznala, že někdo "otočil" klíčem. U 5-ti vodičových centrálů je ve dveřní jednotce přepínací mikrospínač, jeho prostřední kontakt je připojen na kostru a krajní kontakty ovládají stav zamkni-odemkni. Některé japonské auta používají kladné ovládání, tz. prostření kontakt mikrospínače je připojen na +12V. Novější auta VW a Škoda používají 4-drátové připojení, kdy mikrospínač ve dveřní jednotce má čtvrtý ovládací vodič přípojen na jeden krajní kontakt přímo a druhý přes odpor 180 ohm.
Pokud pořebujete připojit dálkové ovládání ke stávajícímu centrálu, musíte nejprve zjistit, jaké signály pro ovládání používá. To Vaše dálkové ovládání má pro maximální kompatibilitu vyvedeny dva přepínací kontakty ze dvou relé (zamkni a odemkni) a vy si je musíte zapojit dle potřeby. Pokud máte pěti vodič , tak na dálkovém ovládání propojíte vodiče kontakt COM relé odemykání a zamykání a připojíte je na kontakt, který vede na prostření kontakt dveřního mikrospínače. Vodič zamykání kontakt NO připojit na zamykací vodič mikrospínače a vodič odemykání kontakt NO připojit na odemykací vodič mikrospínače. u čtyř vodičového centrálu se vodiče kontakt COM relé odemykání a zamykání propojí a připoji k jednomu vodiči z mikrospínače a ke druhému se připojí vodič zamykání kontakt NO přímo a vodič odemykání kontakt NO přes odpor 180 ohm. K vodičům vedoucím k motorkům se nic nepřipojuje.
Jinak pozor, dveřní jednotky nemají žádné koncáky, mikrospínač je pouze pro ovládání, takže na motorek dveřní jednotky nesmí přijít trvalé napájení, došlo by k jeho zničení! Řídící jednotka posílá do dveřních motorků napětí pouze po dobu 0.2-0.5 sekundy, to stačí pro otevření-zavření, ale nezničí motorky. _________________ 007
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: st březen 23 2016, 22:14 Předmět:
Připojit k ovladači varovných světel to nepůjde, protože když tento ovladač není sepnut, tak nejsou propojené levé a pravé směrovky a blikala by pouze jedna strana. Pokud má Vaše dálkové ovládání pouze jeden vodič pro směrovky, tak ho musíte rozdělit pomocí dvou 5-ti ampérových diod a připojit přímo na žárovky (nejlépe u páčky na ovládání směrovek). Bacha u novějších aut s kontrolou žárovek, tam jsou směrovky ovládány z řídící jednotky osvětlení a ta je přímo alergická na připojení napětí, když to nepřipojila ona. _________________ 007
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: st březen 23 2016, 22:44 Předmět:
Zeptal bych se tady http://www.fiatmareaclub.com/
Určo už to tam někdo řešil.
Řešil - dej si tam do hledání "central" a máš čtení na dlouhý zimní večery zajištěno
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6648 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt březen 24 2016, 15:00 Předmět:
Někdy je to zapojeno tak podivně, že je člověk chvíli dost zaskočen. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3345 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 29 2016, 7:46 Předmět:
Mel jsem Lancii a tam kdyz jsem zamnul-odemknul klicem u ridice tak na to reagovaly zbyvajici zamky dveri. Ted mam Renault a blblo me DO, nesel povel k zamknuti. Naucen z Lancie jsem vzal klic ze auto zamknu a zamknul jsem, ale jen dvere u ridice, ostatni zamky nehnuly brvou. Tohle je normalni stav u Renaultu Laguny 2. Zamknout auto se v pripade potizi da, ale ne klicem. Trosku komlikovanym zpusobe, ale jde to.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.