Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2140 Bydliště: Oslavany
Zaslal: čt březen 24 2016, 6:49 Předmět:
kdyby ty elektromobily byly dořešené, tak nezačnou nabízet drahý sporťák určený pro lidi co mají spousty peněz a rádi se předvádí, ale začly by nabízet malé pickupy a dodávky na každodenní rozvoz zboží. Tím ale nechci říci že do budoucna elektromobily nebudou mít budoucnost, akorát jsou na tom podobně jako před pár lety LED žárovky s výkonem jako 10W žárovka a cenou přes 500Kč.
Kdybych měl spousty peněz nazbyt tak bych šel do hybrida.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6642 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt březen 24 2016, 8:56 Předmět:
Je to v podstatě k ničemu. Eko zátěž (kterou mám u prdele) větší než normál auto, dojezd, cena, životnost a až si to koupí 5? % lidí, zkolabuje síť. Slepá větev. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7888 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 24 2016, 9:10 Předmět:
Pořád se řeší rychlonabíjení a jeho negativní důsledky, ale nikdo ještě nepřišel (nebo o tom nevím) s jednoduchým řešením- dojedu k "benzince", postavím to na určené místo, vyjede roboticky řízená ruka, vytáhne si z podvozku vybitý akupack a nastrčí tam jiný nabitý. Asi jako když jde člověk měnit PB bombu.
Potom by se akupack mohl nabíjet normálním proudem klidně pár hodin a já bych s elektromobilem u "benzínky" ztratil asi pět minut času. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Michal22 - neviem...-to pôjde asi len teoreticky.
Vymieňať niečo "len tak" - ono ide o to že tá batéria stojí hrúzu peňazí.
Len do e-bicykla stojí lítiovka kolo 300 euro. a to mám 42V - 10A.
EDIT:
Ešte musíš brať...-kúpiš nové e-auto, máš tam novú batériu a na "pumpe" - ti dajú "starú". Aký bude dojazd? ,a cena za výmenu?
PB bomba je jednoduchá na výrobu (pár kg ocele,životnosť...) a vieš skoro presne koľko na tom prejdeš. Tak isto benzín,nafta...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34282 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt březen 24 2016, 10:48 Předmět:
Nove auta by sa predavali bez baterie, bateria by sa prenajimala. Elektronika na nej by sledovala nabijanie a clovek by vedel, kolko energie v nej je (ako baterie do notebookov a pod.) - podla toho by sa platilo "benzinke".
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6642 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt březen 24 2016, 10:55 Předmět:
Ta technologie jako taková mně zajímá, jsem elektro. Ale jako auto ne. A všechny "zelené" energie je hrozný svinstvo. Ale to mně už stejně může být jedno. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Na stanici/benzince by byla zásoba standardních akupaků. Nabíjely by se přednostně v energeticé špičce, třeba v poledne ze solárů. Pokud by zásoba došla, zájemce by si počkal - natankoval jen na dojezd domů.
Cenu akupaků by to postupně výrazně snížilo, vyrábělo by je každý JZD.
Technický stav baterií celkem čitelně podchycuje elektronika, která je dnes v každé vyměnitelné Li-ion baterii notbooku. Dovoluje vyčíst jmenovité hodnoty baterie (náboj, napětí, rok výroby), ale hlavně aktuální stav tj. náboj po nabití. Poud se liší po dobytí její náboj od jmenovitého výrazně, lze usuzovat na konec životnosti akupaku.
Technický stav aku by hlídala a řešila 'benzina'. Uživatel by měl aku jen v 'pronájmu'.
TAKJAN - ešte ten vodík ako-tak. Ale aj ten treba daako vyrobiť. Bud chemicky alebo elektricky.
"osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el."
Ale asi jediné palivo čo sa dá vyrobiť jednoducho aj doma.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34282 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt březen 24 2016, 11:13 Předmět:
Pri vhodnej konstrukcii baterie by sa dali v nej vymienat jednotlive clanky (resp. bloky paralelne spojenych clankov) - elektronika by ukazala, ktory je vadny.
osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el.
Benzín má uváděný energetický obsah 12,9 kWh/kg. Průměrná spotřeba os. auta je 7 litrů/100km. Při hustotě benzinu 0,77 g/cm3 (= 0,77kg/l) spálí 5,39 kg/100km a to je energie 69,5 kWh.
Čísla tedy hovoří pro vodík z elektrolýzy před benzínem.
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2140 Bydliště: Oslavany
Zaslal: čt březen 24 2016, 12:00 Předmět:
bylo by zajímavé spočítat jak by vyšlo porovnat vyrobit si vodík ze solárů versus nabít soláry baterii do elektromobilu. Počítám oboje dělat doma nikoli to kupovat s nějakými šílenými poplatky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.