Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt březen 24 2016, 13:46 Předmět:
Koukám na ty argumenty a zatím blbej benzín na tom vychází 2x lépe. Stačí k tomu započítat vše, např. ten vodík - nádoba, manipulace atd. Písničku od Beatles si můžu taky zazpívat v dílně levněji než poslouchat rádio, ale při veřejné produkci mě přijde sakra draho.
No k tomu vodíku treba rátať pomerne veľkú nádrž (1kg ma veľký objem).Tak vysokotlakovú nádrž a vysokotlakový kompresor.
Teda ked bereme ten solár a výrobu doma.(teoreticky)
Ono je rozdiel plniť balonik a rozdiel jazdiť na tom.
Tiež sa môže ľahko stať že človek (alebo časti) budú v cieli skôr ako auto naštartuje.
Ja to berem z hľadiska čistoty paliva a vody máme dosť (aj rovno slanej).
Vyrábať to vo veľkom? - to bude treba dostavať ešte "zopár" elektrární.
Existuje skupina akumulátorů, kde se energie ukládá do elektrolytů, ne na povrch elektrod. (např Vanadium redox flow). Fungují podobně, jako palivový článek, akorát při nabíjení to palivo uvolňujě, aby jej při vybíjení spálil. Pokud by se nabíjení řešilo výměnou kazet z "vyčerpaným elektrolytem" za kazety s "nabitým elektrolytem", pak by byl koncept elektromobilu funkční..
Jinak škoda, že u tý Tesly není udaná kapacita baterie v AH. Nedokážu si tak představit, jaký hlavní jistič bych musel mít doma, abych si mohl dovolit ten konfort mít za hodinu nabitý auto (to by byl brutální poplatek za jistič..)
To už by bylo tohle řešení
http://auto.idnes.cz/prives-elektromobil-elektrocentrala-dwo-/automoto.aspx?c=A160303_180841_automoto_fdv
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt březen 24 2016, 19:20 Předmět:
Jako podíl Watthodin, které do té baterky potřebuje nacpat a počtu hodin, které na to má (typicky jedna noc).
Mimochodem již uvedená řada vyjadřuje: 3,68kW, 11,04kW a 22,08kW. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt březen 24 2016, 19:57 Předmět:
No a dál? Auto potřebuje tak jako tak např. 50 kW na nějakou dobu (zpět asi pěšky).
Mimochodem, já auto na noc sice odkládám, ale ne proto, že by nemělo na co jezdit, ale proto, že nepotřebuji jezdit. U elektromobilu akceptuji dobití na 300 km dojezdu max. ve dvou hodinách. Je to jen blbé auto a ne můj nadřízený, takže bude skákat podle mě a ne obráceně.
A jak se z této informace dá vypočítat počet Wattů, co potřebuje?
Ve specifikaci na druhém obrázku píšou:
Akumulátor: Li-ion 85kWh
Časy dobíjení: 3f zásuvka 32A, 0 na 95% za 4h, za 1h dobíjení => dojezd 110km
Při dobíjení z Tesla supercharger (který má zjevně ještě větší příkon) z 0 na 80% za 40min, za 30minut => dojezd 310km
While Model S supercharged at Refuel, I noticed a 60 kWh model tapering current to 32A at 352V while the 85 kWh model was finishing at 37A and 402V. These were values indicated on the dash.
402V / 96 cells is 4.19V and that makes sense for top of charge.
352 V at the same cell voltage would indicate that the 60 kWh unit only has 84 bricks of parallel cells in series.
The architecture appears to be:
85kWh: 16*6*4.19 = 402V
60kWh: 14*6*4.19 = 352V
==================
Webovka TESLA motors.
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2140 Bydliště: Oslavany
Zaslal: pá březen 25 2016, 16:53 Předmět:
Mě by zajímala i životnost baterie přepočítaná na ujeté kilometry, a potom to přepočítat na cenu za benzín či naftu.
zatím to vidím o několik řádů dráž.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.