Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jen tak dál
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: pá květen 13 2016, 9:10    Předmět: Citovat

Takjane, Protiproud a Parlamentní listy vůbec opravdu nejsou zdrojem seriózních informací Very Happy
Jestliže v tédobě došlo k jistému nárůstu počtu nehod, bylo to především počtem aut, který v té době poměrně rychle narostl. Z téměř nuly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19880
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá květen 13 2016, 10:40    Předmět: Citovat

Ta "téměř nula" je tam důležitá - nejen, že takřka skokem začalo přibývat aut, ale také nových řidičů, z nichž nezanedbatelné procento ty průměrné řidičské kvality dost naředilo. Zvlášť, když mělo auto posloužit především na podporu ega svého majitele a zpravidla řidiče v jedné osobě, ať už si byl či nebyl vědom nedostatku svých jiných kvalit, třeba řidičských.
V každém případě začalo přibývat omezení, která ale řešila jen zástupné problémy, podstata byla v nedostatečné výchově ke slušnosti a ohleduplnosti, v porušování pravidel už ze sportu, jenže to se nesmělo říkat, protože na takové výchově byl založený celý systém.
A v mnohých to přetrvává dodnes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6762
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá květen 13 2016, 10:44    Předmět: Citovat

Zdroje seriózních informací??
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: pá květen 13 2016, 14:34    Předmět: Citovat

Hille, v tomto případě mi hovoříš téměř z duše. Je vidět, že tu dobu také pamatuješ Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6762
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2016, 18:50    Předmět: Citovat

Bývá problém s jedním. https://www.autickar.cz/clanek/bmw-750d-turb-neni-nikdy-dost/
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19880
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2016, 19:14    Předmět: Citovat

Sebestřednost těch, kdo měli něco víc, a závist žeroucí všechny ty, kteří se k pramenu nedostali, byla ideální kombinace k ovládání davu. Na to stačila jedna generace, pak už se to jen udržovalo. A na to, aby se to vytratilo, tři generace stačit nebudou, jakkoli si sluníčkáři vysnili, že do měsíce po převratu se respekt k druhému nějakým zázrakem sám vžije.
Naštěstí se potkávám s lidmi, kteří nepotřebují auto k tomu, aby ve vlastních očích vyrostli. A těch, co se po nasednutí do auta stresují jen tím, jak nám svou nadřazenost ukázat, je mi někdy i líto: ale asi jim takto omezený svět stačí.
Stačí mi, když přitom s sebou nevezmou z našeho světa nikoho jiného.
Včera a dnes jsem byl kousek za Načeradcem. Pravda, v úseku přes Zruč až po Kutnou Horu nás dopoledne mnoho nejelo ani tam ani zpět, ale ani v úseku Kutná Hora - Jičín, kde už provoz zhoustl, jsem se tentokrát s žádným nadčlověkem nepotkal, všichni jeli téměř předpisově, ale naprosto slušně a ohleduplně. Nechci to přechválit, je to po delší době poprvé, aby na mě po dva dny za sebou nedělal ramena aspoň jeden na každých 30 km, nicméně jelo se dobře, svižně a bezpečně. Samozřejmě v rámci omezení (tentokrát jsem místy nechápal spíše smysl těch omezení, ale co už? Jsou po cestě a je jich dost). Nerad bych to zakřikl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voitano



Založen: Dec 02, 2009
Příspěvky: 490

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2016, 19:28    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Normální tříválec má roční průměrnou spotřebu kolem 4,2l/100 km a automat o 0,5 až 1 litr víc.

Tak potom mi není jasné, proč si majitelé 1,2HTP montujou LPG do, už tak malého, auta?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6762
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so květen 21 2016, 7:34    Předmět: Citovat

To se fakt děje?
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19880
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so květen 21 2016, 10:16    Předmět: Citovat

Už jsme u toho zase, děje se to: to se přece řeší na všech motoristických fórech, že papírová spotřeba je od výrobce vylepšená měřením v podmínkách, za jakých se jezdit normálně nedá, na gumách, za které by první policajt sebral techničák a zakázal další jízdu, přefouknutých do nebezpečna, konstantní rychlostí úseky, v nichž se nepotká s žádným dalším účastníkem silničního provozu.
A všude vychází, že nejen tříválec na tuto spotřebu v normálním provozu nedosáhne, funguje to snad jen při malé hustotě provozu někde v rovině, při jedné plynulé jízdě 30 km nebo víc vcelku.
Taky jsem nevěřil, že by skutečnost byla tak tristní, když to v techničáku vypadá tak příjemně, ale měl jsem několik příležitostí si to ověřit osobně a rád jsem s tím prověřením trochu času ztratil: pár tříválců jsem jezdil, jak litrových na benzín (když už je řeč o předělávce na LPG), tak naftáků, ty měly ale větší kubaturu. Až na dva kousky nebyly moje, musel jsem vše evidovat, tak jsem si vedl evidenci i o těch svých. V benzínu se mi podařilo jedinkrát v životě jet za 4,77 od tankování k tankování (510 km v noci se dvěma krátkými přestávkami, průměrná rychlost 68,6 km/h, z toho bylo jen 40km dálnice) a patrně s větrem v zádech po většinu cesty. Asi by to šlo za méně, ale to už bych ostatním překážel. V tuzemsku jsem dlouhodobý průměr v benzínu pod 5,54 nedostal, i když průměrný jízdní úsek tvořil 22 km (město/volná silnice), na dálnici se spotřeba stejného motorku dostala o litr až půldruha výše bez ohledu na to, že šlo o dlouhou plynulou jízdu. Stejně jako po zkrácení úseků, které tento Swift jezdí dnes, na polovinu. Jen s dieselovou fabkou se občas podařil průměr 4,7 na stejných tuzemských trasách.
Paradoxně jsem tytéž trasy jezdil za 5,12 i s jedničkovou kufrovou oktávkou diesel 1,9, ta ale samozřejmě nebyla tříválec.
Všechny spotřeby uvádím podle evidence jízd od tankování k tankování, tedy NIKOLI podle údajů palubního počítače!
Mimoto u jednoho tříválce Suzuki Swift EA 1,0/39kW, pětidveřáka, jsem podle kilometrovníků na dálnici na úseku dlouhém 250 km zjistil, že mi na tachu naskočilo jen 239 km (něčím jsem děti na dlouhé cestě zaměstnat musel). To by odpovídalo i tomu, že ručka ukazuje jen o snad 1 km/h víc, než naměří radar. Skutečně najetých kilometrů tedy je o ta 4,4 % víc, spotřeba je tedy o 4,4 % nižší, než počítaná podle litrů a kilometrů z tachometru, ale také rychlostní průměry najednou vyjdou o 4,4 % vyšší. Ne, že by to zpětně něco řešilo, ale bylo to zajímavé zjištění. Snad se dodatečně nezjistí, že stavaři dávají kilometrovníky po 956 metrech, aby mohli vykázat, že té dálnice postavili víc.


Čili chápu, že leckdo, zklamán nesrovnalostmi ve skutečné spotřebě vůči slibované, jde do toho plynu. Taky s ním mám svou zkušenost, ovšem to byla naposledy Felicie MPI. Provoz z okamžitého pohledu při tankování přišel levněji, montáž, údržba a pravidelný servis včetně revizí ale něco stály, prostě plyn chtěl svoje. Některé motory jsou navíc i mlsné na to, jakým zařízením se přestavba provede (jestli s přimazáváním sedel nebo bez, například), a levnější zařízení zaplatí ve zkrácené životnosti zejména ventilů a rychlé ztráty komprese, jakkoli je také homologované. Pak také záleží na tom, jak daleko je to k nejbližší LPG pumpě, ale dnes už ne tak moc, je jich dost, a jak dlouho ten motor po přestavbě nebude nic potřebovat. V důsledku se nemusí někdy přestavba na plyn majiteli vrátit vůbec a zjistí, že vlastně ani proti benzínu neušetřil. Jenže lidi si zvykli ty další náklady nepočítat, ono se tou cenou pak líp vytahuje na fórech.
Když už jsem se zmínil o té Felicii kombíku na plyn: při nakládání kol do nosiče na kouli se povedlo při dotahování držáku strhnout točítko, ale na to jsme přišli až po několika hodinách jízdy - kola se nedala sklopit bez osmnáctky klíče. Jenže ten byl v kufru, kufr se nedal otevřít a přes zadní opěradla to také nešlo, tam byla nádrž na plyn. Osmnáctihodinová cesta bez přístupu do kufru znamenala nemít přístup k boxu s pitím, ale to jistily benzínky, svačinkám se v chládku za tu dobu nic nestalo, i když měly mezitím skončit v přírodních střívkách... Nejlepší na tom bylo, že na zpáteční cestu jsem dynkovi připomínal tu osmnáctku klíč, ať ho máme pod sedadlem. Samozřejmě automaticky přitáhl kolo a já si na klíč vzpomněl po 150 km cesty, no, byl ještě v kufru. A kdo dnes ví, kde a zda vůbec má nějaké nářadí a ještě kvůli vám bude někde na parkovišti vybírat kufr, aby vám půjčil klíč?
Naštěstí jsme do toho kufru za celou cestu tak nutně nepotřebovali a doma se vždycky nějaké druhé nářadí našlo...

Co ale kdo dá do kufru v těch krátkých autíčkách, když už tam bude nádrž na plyn, ať už ležatá nebo toroid (to zase znamená někam dostat rezervu nebo se zařídit bez ní)?
Ale to už se zase dostáváme někam mimo téma.


Naposledy upravil Hill dne so květen 21 2016, 13:58, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so květen 21 2016, 13:57    Předmět: Citovat

voitano napsal(a):
p32 napsal(a):
Normální tříválec má roční průměrnou spotřebu kolem 4,2l/100 km a automat o 0,5 až 1 litr víc.

Tak potom mi není jasné, proč si majitelé 1,2HTP montujou LPG do, už tak malého, auta?

Promiň, ale proč mezi auta montuješ škodovky? Laughing A ještě k tomu HTP.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6762
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so květen 21 2016, 19:19    Předmět: Citovat

Jsem z toho jelen. Asi by bylo nejlepší tohle téma smazat.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1983

PříspěvekZaslal: po květen 23 2016, 17:41    Předmět: Citovat

voitano napsal(a):
p32 napsal(a):
Normální tříválec má roční průměrnou spotřebu kolem 4,2l/100 km a automat o 0,5 až 1 litr víc.

Tak potom mi není jasné, proč si majitelé 1,2HTP montujou LPG do, už tak malého, auta?


Napada me jen masochismus...

Ja mel ted na vikend pujcenou oktu II, 2.0TDi, najeto cca 77kkm.
Nevim jestli to byl motor jeste PD, nebo uz CR, ale dobrej dojem to na me nenechalo...

Jako celek to uslo, chvalim podvozek, sice trosku tvrdsi, ale sedel perfektne.
Naopak motor mel tah od 1800 do 3000 otacek, nad 3 tisice me prislo, ze uz se jen zvysuje kraval, ne vykon.

Pri rozjezdu na semaforu tam uz clovek dava po 100m ctyrku. Nevidim moc pokrok co se projevu motoru tyce od doby, kdy jsem jezdil s mondeem r.v. 95, 1.8TD

Ne ze by to byla uplna tragedie, ale do prijemnyho rizeni to ma daleko.

Pomijim fakt, ze na nerovnostech se karoserie vselijak kroutila a povrzavaly plasty v interieru...

... ale mozna uz bych chtel moc..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.28 sekund