Zaslal: so červen 16 2007, 23:03 Předmět: tyristorový zapalováni na 6V pro motocykly jawa
čau lidi prosím vás nemáte někdo doma schéma nebo návod na výrobu tyristorovýho zapalováni na 6V pro motocykle Jawa ?jedná se o dvouválec čili to budou dvě schéma nebo jedno společné. ještě přihodím par údajů napájecí napětí: 6-7,5Vů
odběr cívek v klidu při Ucc 6V: 3,5A ,za chodu motoru : 0,8A. jedná se my o odlehčení kladívka/ek,spolehlivější chod motoru,lepší silnější jiskra.měl sem podobnemě nevyhovuje, kostra je tvořena záporným polem baterie/dynama.. dík
Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.
Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.
maš to cschéma někde doma prosímtě.? ja měl tranzistora ale tam bylo nutní mít na kostře + pol bylo to dělane pomoci BU508 ..
Kdysi jsem rozebral a rozkleslil schema tyristorového zapalování z BABETY - bylo to zalité v krabiččce, budilo to zapalovací cívku 6V a schema zapojení bylo úplně jednoduché- tyristor, dioda, kondenzátor. Na magnetu se k tomu využívaly 2 vinutí, jedno budilo přímo řídící elektrodu tyristoru, druhé přes diodu nabíjelo kond a ten se tyristorem připínal k cívce. To schema bych určitě někde vyhrabal.
Čau Radixi moc krat díky za chema hele tam si použil tranzistory KU605 no s těma je prbolěm mužu je nahradit KD605 pač tych mám doma hafo..nebo něco novějšího. dík..
Ak sa jedná o motocykel s dynamom a mechanickým regulátorom napätia, tak nie je problém prebudiť dynamo na inú polaritu a tak využiť napríklad tú ponúkanú schému pre elektriku so spoločným plus pólom. Robí sa to tak, že pripojíme akumulátor tak, ako potrebujeme zapneme zapaľovanie a na okamih stlačíme kotvičku regulátora mechanicky - prstom. Od tejto doby je dynamo nabudené tak, ako bol v okamihu stlačenia pripojený akumulátor!! Pozor však na iné, už použité zariadenia v palubnej sieti, či ich neohrozí opačná polarita!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.