Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motory, vrtule, křídla (oddělené vlákno)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6767
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 18:02    Předmět: Motory, vrtule, křídla (oddělené vlákno) Citovat

Odděleno z vlákna "vtipů" http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=74316&postdays=0&postorder=asc&start=1005 ZdenekHQ

Jde ti to jen na dvacet devět válců http://www.autoforum.cz/fascinace/30valcovy-motor-o-objemu-20-5-litru-je-snad-nejsilenejsi-benzin-vsech-dob/

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7958
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 18:18    Předmět: Citovat

Takjan- dobrý. Ale mě spíš vždy fascinovaly motory se šoupátkovým rozvodem. Jako třeba Napier-Sabre. Sice má jen 24 válců (uspořádaných do H), ale ten výkon...
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6767
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 18:37    Předmět: Citovat

Ještě tohle, starý, dobrý. Párkrát na budku asi dostal https://my.mixtape.moe/kaxsfk.mp4
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32856
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 18:41    Předmět: Citovat

No ony tanky M3A4 (General) Lee případně M4Ax (General) Sherman nepoužívaly jen tyhle motory - existovaly i dieselový verze a dokonce určitá část Shermanů měla jako motorovou jednotku použitej vzduchem chlazenej HVĚZDICOVEJ devítiválec Wright, původně určením letadlovej motor ...
Vůbec letadlový motory (myšleno PÍSTOVÝ motory) jsou v historii objemově největší. A ani na to nepotřebujou 30 válců - stačí si vyhledat takový pohonný jednotky jako Daimler-Benz DB601 a jeho odvozeniny, RollsRoyce Merlin nebo RollsRoyce Griphon, i ty Napierovy Sabry by se daly vzít do úvahy - a se vzduchovým chlazením pak samozřejmě vícehvězdicový 14-; 18- a 28-válce vesměs americký produkce jak od Pratt-Whitney, tak od Wrighta (motory s různým číselným označením a jménama jako "Wasp", "TwinWasp", "Cyclone" nebo "Double Cyclone"). Ani u jednoho se litrovým objemem válců nešetřilo a výkon potřebnej k odlepení mnohatunovejch bombardérů naloženejch v dobách největší slávy i atomovýma pumama od země se z nich dobejval výfukovýma turbodmychadlama už tenkrát ... Dokonce konstruktéři šli až tak daleko, že hřídele z turbokompresorů "vytáhli" do reduktoru a získanej mechanickej příkon se předával na vrtuli - takovým motorům se říkalo "turbokompaundní" a obchodní název byl "Turbocompound" - na křídlech je vozilo třeba takový nádherný éro jako byl Lockheed "Constellation" (špičatej "čenich" pod zasklením pilotního kokpitu, jak delfín ve výskoku prohnutej trup, 4 motory před náběžnou hranou křídla a trojitá oblá směrovka) ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 18:42    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Jde ti to jen na dvacet devět válců...

Jo, tenhle motor používal i Chuck Norris v holícím strojku. Very Happy

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 361
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 21:37    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Dokonce konstruktéři šli až tak daleko...

Tyhle "doplňky" se používají stále, ale s dnešními motory se účinnost pohybuje kolem pár procent. (Prospekt říkal, že mají nahradit výkon ztracený odporem klasického turbodmychadla.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7958
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 22:15    Předmět: Citovat

Ekkare, ten 28.válec by mě zajímal. Co jsem vždy potkal hvězdicové motory, tak měly lichý počet válců (jedna ojnice je pevná), proto dvojhvězdicové motory vycházely v řadě 14, 18, 22 válců.
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7958
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 23:46    Předmět: Citovat

Ha, už vidím- nenapadlo mě, že se jedná o čtyřřadý hvězdicový motor.
Takže ano, i 28. válcový hvězdicový motor existuje, konkrétně R-4360 Wasp Major

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9718
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 6:15    Předmět: Citovat

potkat dnes traboše to je umění a zážitek...no mně se to povedlo
akorát nevím co je airback



trabi.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  trabi.JPG
 Velikost:  236.85 kB
 Staženo:  54 krát


_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2182
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 7:23    Předmět: Citovat

Já zase na jednom viděl nápis 100% Valve free
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32856
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 9:22    Předmět: Citovat

Michal22 nejdřív napsal(a):
Ekkare, ten 28.válec by mě zajímal. ...
Michal22 za chvíli napsal(a):
Ha, už vidím- nenapadlo mě, že se jedná o čtyřřadý hvězdicový motor....
No vidíš, jak jseš šikovnej když chceš... Akorát to "čtyřřadý" se snad v češtině nikde nepoužívalo a je to ocasnickej kalk z angličtiny - česky se říkalo a říká DVOJHVĚZDICOVEJ, ČTYŘHVĚZDICOVEJ ... atd. No a konkrétně u těch Majorů měli hlavně ze začátku obrovský problémy s chlazením těch zadních hvězdic, nejdřív to zkoušeli zvětšováním žebrování na válcích, jenže ani to nepomohlo, tak nakonec museli učunit na boky motorovejch gondol speciální přisávací klapky v plášti - na fotkách jsou vidět - a z aspoň části vejfuků učunit ejektorový chladicí trubice, kterýma se vysával horkej vzduch zevnitř z motorový gondoly - a pak jim najednou k chlazení stačily i standartně žebrovaný válce ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 904
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 18:05    Předmět: Citovat

Sice to není z letadla ale tohle je ještě lepší bohovské čudo - Deltic
https://www.youtube.com/watch?v=D3bj47TAYiU



5-Deltic-Napier-engine-official-picture-phil-Marsh-collection.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  5-Deltic-Napier-engine-official-picture-phil-Marsh-collection.jpg
 Velikost:  280.54 kB
 Staženo:  68 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6767
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 19:01    Předmět: Citovat

Paráda.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32856
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 19:45    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Dokonce konstruktéři šli až tak daleko...

Tyhle "doplňky" se používají stále, ale s dnešními motory se účinnost pohybuje kolem pár procent. (Prospekt říkal, že mají nahradit výkon ztracený odporem klasického turbodmychadla.)
No, že by to bylo jen o tolik... když tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Constellation se tvrdí tohle:
citace:
... Montáží motorů Wright Double Cyclone ve verzi R-3350-872TC-18DA1 Turbo Compound se vzletovým výkonem až 2 425 kW vznikl Model L-1049C zalétaný 7. února 1953. Každých šest válců motoru mělo výfukové potrubí svedeno na jednu ze tří turbín, která přes planetový reduktor předávala krouticí moment klikové hřídeli. Výrazně stoupl výkon při 20% snížení spotřebě paliva. Celková produkce dosáhla 48 letounů dodávaných od června 1953 do června 1954 ...

Ony tam ty vejfuky jsou otevřený, ztráta energie "úletem" přes vejfuk je dost vysoká. Pokud se při účinnosti zážehovýho motoru udávaný na něco kolem 30% zařazením turbín STOUPNE výkon na výstupním hřídeli PŘI POKLESU SPOTŘEBY o 20%, pak to určitě znamená i reciproční vztah = že se zvýšila účinnost o stejný %. Když vezmu 1/5 ze 30%, je to 6% - a když naroste účinnost ze 30 na 36%, to už je pořádnej výkonnostní kopanec do zádele, ne jen nějaký vyrovnání výkonový ztráty zařazením turba ... Uvědom si, že u aut pro běžnej provoz je výkonová ztráta odporem ve vejfuku daleko vyšší - je tam odpor (relativně) dlouhýho potrubí, katalyzátoru(ů), tlumičů hluku - nic z toho tyhle letecký hvězdicáky neměly, tam byla za ventilem jen kratinká trubka, v podstatě jen roura mimo kapotu a šlus, výšleh do okolí.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 361
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 20:07    Předmět: Citovat

Tak určitě, současná produkce se stejným motorem (Iveco, tuším Cursor 13), a systémem SCR už tuhle turbínu nemá. Dokud byl za motorem jen tlumič výfuku, asi se to vyplatilo. Na vlastní oči jsem to viděl jednou, ale protože nebylo potřeba se v tom hrabat, jsem si to nafotil a nechal být. Kdoví jestli to nebyl jen marketingový tah...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund