No ale elektromobil právě do mrazů je asi nejlepší.V mongolsku mají -40 a jezdí tam ve městech Priusy.Nějaký cestopis je i s fotkama.Ted ho nemůžu najít.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2600 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st leden 25 2017, 20:49 Předmět:
Radovan:To vyřeší třeba benzínovej nebo naftovej bufík Já nevim jestli to bez tý ropy půjde
Ještě tématu.Už maj zmáknutý to proměnný časování?Vim že kdo to dřív v autě měl tak na to nadával.Nejhorší prej ještě v kombinaci 16V DOHC. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Prius je hybrid. Má spalovací motor a elektromotory. Jsou chvíle, kdy se spalovací motor fláká, jsou chvíle kdy maká (a dobíjí). Ale většinu času běží...
V čistém elektromobilu si zatopíš jak? Elektrikou... Kterou potřebuješ k čemu? Správně Halík, k tomu, aby to jelo. A když budeš topit, tak jaký potom bude dojezd? nižší, nižší, nižší!
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt leden 26 2017, 0:08 Předmět:
Vona by nafta nemusela ani bejt zlá. Existuje vůbec auto, který pracuje podobně jako třeba moje pracovní vozítko, ještěrka? Motor 30kW V4 1.9D, kterej pohání čerpadlo a poněkud větší altík, vcelku malá trakční baterie (jen o něco větší, než je u auta), na pohon 38kW elektromotor. Když je potřeba plnej výkon, motor se roztočí + šťáva se bere z baterie, která se dobíjí i rekuperací (stačí ubrat trochu plyn; motor běží v optimálních otáčkách jen, když je potřeba, tzn. při potřebě prudší akcelerace, nebo hydrauliky, jinak si bublá na volnoběhu).
Na to, že dostává na prdel, že jezdím do kopců, že samotná váží skoro 5t a papírovou nosnost má další 3t (ale s trochou štěstí nemám potíže s 4.5t nákladem, pokud je při zemi a nemá těžiště vysoko) a maximálku má v obou směrech 21km/h, její spotřeba je 1.7l/h oproti konvenčním, co si vezmou 2.5l/h.
Myslím, že tohle je mnohem lepší řešení, než mít vozidlo věčně v zásuvce, než mít vejfuk někde ve Chvaleticích. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Promenny casovani ma uz v nabidce vetsina vyrobcu.
Naftovej motor by nemusel byt takova hruza jaka je ted, kdyby se vyrabel s jinym cilem, nez uspokojit zelenou EU...
Jak psal nekdo nahore, videl jsem, jak si lidi kolem v praci nezridka nakoupi na poskakovani po meste a 2km do prace typicky oktavku kombi TDi a pak si porovnavaji spotreby Neco jako clenstvi v klubu asi...
Jasne ze ten filtr s takovou za chvilki skonci.... A pak jeste kdyz to trapi ve meste na petku na 900 otacek, cely se to klepe, duni, ale nevadi, jedeme za 4.9453l/100km
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2600 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt leden 26 2017, 17:07 Předmět:
No jezdit s TDi do 1500 otáček je prasárna ale tomu motoru bohatě stačí jezdit od těch 1500 do 2000 otáček.Kdo s tim jezdí tak mi to potvrdí.Je potřeba na něj občas dupnout a točit i ke 4000 kvůli zatuhávání rozváděcích lopatek ve dmychadlu,jinak TDi rádo padá do nouzáku a je to dost protivný a i nebezpečný při předjíždění. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Jako jo, ono to jede, ale jak se na to tvari mimo turba treba dvouhmota, vzdyt to ty pruzinky musim umlatit
Ten nouzak si dovedu predstavit. Kdysi se starym mondeem 1.8TD se behem predjizdeni v dvoupruhu do kopce rozhodlo palivovy cerpadlo, ze pro dnesek stacilo.... taky to byla celkem zajimava situace...
Pche, copak nějaká TDI. Já měl dva roky Renault Safrane 2,1 dT (turbodiesel konstrukcí spadající do půlky osmdesátých let, závratných 65 kW to mělo) a to byla kára! Pohodlné to bylo a shledal jsem, že pojem "francouzský gauč" není jen klišé a fáma. Nebylo to tedy žádné brko, ten motor s tím měl plné ruce práce, ale když se to rozjelo, tak to prostě jelo; žralo to kolem sedmi. Mělo to svoje mouchy, byla to vylítaná popelnice (při koupi to mělo nájezd 580.000 km), technická se "nějak" dělala a podobně. Přes to všechno na to rád vzpomínám, ale do moderní nafty bych asi nešel. Tohle byl motor, kde veškerá elektronika spočívala v jehlovém odpojovacím ventilu. Konec auta? Ukradeno -> zbořeno -> sešrotováno. Pachatel, jak jinak, neznámý.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt leden 26 2017, 22:05 Předmět:
Jo, správný čmouďák má jen ten drát k vstř. čerpadlu. Žhavení už to trochu kazí. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Musela by se samozrejme vybudovat prislusna infrastruktura, ale uz to neni takove scifi jako budovat megawatove pripojky ke kazde pumpe nebo myslet si ze tam bude nekdo hodinu cekat az se mu nabiji baterie aby mohl ujet dalsich 300km.
Ten nabity elektrolyt by se vozil bud v cisternach jako benal, pripadne kontinualne dobijel primo na benzinkach. Muselo by se doresit spoustu logistickych a technickych problemu, ale na prvni pohled v tom nevidim nic neresitelneho.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7124 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po únor 06 2017, 16:54 Předmět:
t=58951 ??? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Proměnné časování jedněch ventilů má Toyota asi od poloviny 90. let, obou pak taky už tak dekádu. Nadávají na to jen typičtí vohnouti co serou na údržbu neb štely se musí jednou za čas taky seřídit, že.
Jakýkoli elektroúchylárny jsou jenom úlet magorů z uhnije a blbečků co nerozumí základům chemie a fyziky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.