Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so únor 25 2017, 14:56 Předmět: AKU Klasika nebo gelový
To té čtyřkolky musím zas ještě koupit AKU.
Vaše zkušenosti klasika versus tzv. gelová. Já mám s gelovými v toto případě spíše špatné zkušenost. Co vy? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so únor 25 2017, 20:43 Předmět:
Je tam gelovka, ale jen 5Ah. Co tam brácha koupil.... Ale dobíjení mi přijde vyšší spíš na normální AKU. Ten bych radši. Všechny gelovky, co mi nějak prošli rukama, byly za dva roky KO. A dobíjené správnou nabíječkou atd. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2600 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne únor 26 2017, 7:56 Předmět:
Osobně bych šel taky radši do klasickeho aku,ale klasika zas neni tak odolná otřesům a že ve čtyřkole dostává co proto.Už jen vibrace motoru bejvaj příšerný a natož pak v terénu.
K tý kapacitě asi to,že nejni tak důležitá jako startovací proud který je baterie ochotná pustit.No vyzkoušej klasiku a třeba se osvědčí.Nestojí zase tolik abys kvůli tomu brečel _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ja servisuji motorky cca 10 let a gekovku jsem jeste nevidel. I ty uplne echt gelovky o kterych to majitel tvrdil, bez jakekoliv moznosti otevreni, byly po destrukcnim otevrani obycejne AGM.
V motorkach se pravdepodobne vubec nevyskytuji. Presto vsichni prodejci i na internetu maji popis gelove, bohuzel. Gel proste asi vic prodava.
Ja mam agm vzdy tak 4 az 5 let, jsou extremne citlive na vybiti. Vetsinou si ji znicim sam. Co se tyce znacek mrkni po japonske yuasa.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne únor 26 2017, 12:03 Předmět:
Jo, psal jsem tzv. gelové. Tu japonku doporučují, to je fakt. Jen jestli ji náš dodavatel vede. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne únor 26 2017, 16:14 Předmět:
To je na pos.... V poledne mi klekla baterka v autě, najednou. Po 50 km jízdě a nic.. No, pět let. 95Ah Banner Power Bull za 3050,- je ucházející cena, teda jak se to vezme. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2600 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne únor 26 2017, 20:03 Předmět:
Kupoval jsem před třemi lety autobaterii origo koncern VW (cca 1600kčs)a můžu říct že to je baterka jak zvon. Je to 65 Ah a zapoměl jsem ji na zimu vyndat z auta,protože s nim nejezdim.Pak mi cvaklo že jsem ji tam zapoměl a v těch mrazech bude po 4 měsících po ni.Ono prd!Ze zvědavosti jsem zkusil zastartovat a ejhle auto (VW transporter T4 2,4D)normálně chytlo.Je pravda že jsem měl baterku přes zimu odpojenou ale i tak mě to překvapilo,že v tý baterce bylo tolik šťávy.Jo a to bylo asi -8°C. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne únor 26 2017, 20:42 Předmět:
Někdy si chce přečíst rozdíl mezi VRLA "gel" a AGM. "Gel" pro motory je nesmysl.
Na výkonnější čtyřkolku správně patří trakční aku.
P.S. Yuasa je nesmrtelná, taky mě párkrát překvapila. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne únor 26 2017, 21:52 Předmět:
O tom se v tomto vlákně vůbec nepíše, nejsem jasnovidec.
Ale zkoušeli jsme "geláče" i na startování motorek a byla to stejná bída. Takže opět jen kapalina nebo "trakce", obyčejné AGM jen z nouze. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34440 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne únor 26 2017, 22:04 Předmět:
AGM ma zmysel tam, kde nie je bateria v horizontalnej polohe alebo je potrebne ju nabijat v interieri (UPS a pod.). Takze by som tam tiez dal "normalnu" kvapalinovu bateriu.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po únor 27 2017, 9:06 Předmět:
Ta mrcha v autě je divná. Vzpomínám, že tohle mi vlastně už provedla, domníval jsem se, že jsem nevypnul radio. Ale na start ji stačilo čuchnout na nabíječku a šla. To samé včera, stalo se to synovi. Stačilo kabely na chvilku a na ťuk. Teď zas startuje normálně. Když se přeruší článek, tak už nechodí vůbec, sakra.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po únor 27 2017, 9:39 Předmět:
To by bylo opravdu divné a nenormální chování baterie.
Není spíš chyba někde jinde? Kontakty baterie - oxidace (nemusí být zjevná, stačí na styčné ploše), kontakty na startéru, spínací skříňka???
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6698 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po únor 27 2017, 10:04 Předmět:
To je vše OK. Navíc je baterka nabitá, OK jakoby. Mám tam v-metr, při pokusu o start to padlo na 6V. Navíc ta četnost poruchy by byla tak 1: 500-1000? To se mi zdá, že by se to projevilo častěji. Ještě zkontroluju kontakt pyropatrony, ale přes něj nejde nic mimo starteru. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.