Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so únor 25 2017, 21:50 Předmět:
STASEK:
Skúšal som dvojtaktnú 1kW centrálu pripojiť na starú Calexku. Dopadlo to tak, že po zapojení za behu centrály vždy chcípol motor. Tak som to skúsil inak, chladničku som nechal zapnutú na centrálu, až potom som štartoval motor. Takto síce chladnička už bežala, ale len po prvé vypnutie a zapnutie termostatu.
Naproti tomu, podstatne drahšia HONDA EU10i, ktorá je tiež 1kW, problém nemala, tú chvíľu preťaženia ustála. V tom sú hlavné rozdiely medzi lacnými a drahými centrálami... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: ne únor 26 2017, 8:49 Předmět:
Taky tam bejvaj nekvalitní kondenzátory a když se prostřílej,výkon klesne a pak to chcípe i na 650W vrtačku,pokud to jde vůbec nakopnout.V práci se nám ve starý Hondě jeden ten kondík vymlátil z 50uF na 50nF(oba stejný a druhej byl naprosto OK) a po jeho výměně dává naprázdno AC 290V(!!!) podle měřáku FLUKE117.Utáhne prej teď naráz 2 flexy(125 a 230mm),a ani tolik nesmrdí.Pokud CALEXka shazuje centrálu při zapnutí,zaměřil bych se právě na ty kondíky v centrále,u tý naší to začínalo právě takhle.Tipoval bych,že minimálně jeden už bude mít menší hodnotu než uváděnou.Jako náhradu bych volil 400V/550V/690V/800V AC typy,hlavně pokud na tom pojede něco s komutátorákem.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18465 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne únor 26 2017, 9:34 Předmět:
Atlan napsal(a):
2tak nebrat. Pred pouzitim budes musiet namiesat zmes benzinu a oleja a po skonce i prevadzky vypustit z nadrze a karburatora navyse ten smrad.
Přesně tak, ty babišosračky, co jim říkaj Narural 95 se po smíchání s jakýmkoliv 2T olejem se začnou do půl roku rozkládat na takový žlutý šupiny a ty totálně zacpou karburátor, kór když se zapomene zavřít přívod z nádrže. Ale ani čistej N95 pro 4T není na dlouhý skladování, v 4,5HP Hondě udělal šupiny za cca 2 roky. Fest pomůže Honda benzínovej stabilizátor asi 200 kaček lahvička do 200 l benzínu. Mám tady na okně N95 s 2T Castrolem v lahvičce již 7 roků a šupiny žádný. Kontrolní lahvičku bez stabilizátoru jsem po roce vyhodil, byla vysrážená. Třetí vzorek je Verva 100 s Castrolem bez stabilizátoru a taky je 7 roků netknutá.
Doporučuju vyjíždět všecky mašinky před zimním uložením do sucha. Ale taky to není všelék, tvrdnou membrány v karbecu Walbro, hlavně u čínských kopií. _________________ Jirka
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne únor 26 2017, 10:35 Předmět:
No jo, taky na radu jezdím na euroil a benzinu. Obojí je bez biosložek (u benziny minimálně premiové - u euroil i zákldněí nafta).
Jaký je smysl rajtovat po poli několikrát za rok, abych vypěstoval trochu toho žlkutého kvítí, spálil při tom mraky dobré nafty a pak tím kvítím zbytek normální? Mnoho traktorů a náklaďáků stejně nemá povoleno používat naftu s bio..
Po trápení s přilepenýma membránama v motorce už "standard" netankuju a teď ani v autě. Cena malinko vyšší, dojezd taky - takže ve výsledku OK
Tak díky za reakce, jednoznačně z nich vyplynulo, že dvoutakt ne. Kvůli oleji. Já mám pilu Husqvarnu a tam mám benzin pořád, vždy jen doleji. Vesměs mě vždy v nádrži zůstane třeba do příšího roku. Taky předmíchaný v litrový flašce ze který to dolívám je určitě starší jak rok. Nikdy se mě nestalo, že bych ji nenatočil třeba i po roce. To samý motorová strunovka koupená v Baumaxu za tisícovku. Do pily ředím 1:50 a strunovky 1:40 olejem Husqvarna. Jestli on ten olej není nějakej lepší.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne únor 26 2017, 13:24 Předmět:
Ještě když sem jezdil na Jawce sem ho používal taky. Oproti stihl oleji prý méně karbonoval (opdověď servisáka pil). Takže do dvojtaktu beru zelený hus. olej jako jeden z nejlepších -a že těch pří starších příznivců dvojtaktů najdeš na forech mraky.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8091 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne únor 26 2017, 14:51 Předmět:
Co se týká rozběhu klasických 1f kompresorů, ano byl to problém. Měly cca 10X větší proudový záběr. Ale jak je to s dnešníma moderníma chladničkama s 3f invertorovým motorem? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18465 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt březen 09 2017, 23:48 Předmět:
No když ti Čezáci vypnou na pár desítek hodin šťávu, tak centrála je jedinná možnost jak zachovat obsah ledničky či mražáku. Třeba když se u nás stavěl Penny, pro rozvod chlaďáků byl samostatnej rozvod s vývodem 400V/32A do skříňky u zásobovací rampy. Motal jsem se tam kvůli elektrickýmu vytápění futer do místnosti alá mražák, tak vím. Bez topení futer dveře zamrzaj a nikdo se tam nedostane.
Jednou jsem to i viděl v praxi, ve čtvrti byla plánovaná odstávka, tak si najmuli dvoukolák centrálu, maník ji přivezl za Tranzitem a celou doby tam vrčel. _________________ Jirka
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6760 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá březen 10 2017, 11:07 Předmět:
Taky jsem byl u takové odstávky. Nevím už jaký obchod, ale běžel celý z centrály. A já s druhým klukem jsme to celý den hlídali a jednou dolili benzín. Dobrá sranda, léto. Ale to už je dost dlouho. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Měl jsem nabídku centrálky Güde s výkonem 1 kW. Takže můj dotaz byl opravdu hloupý, když jsem víc neuvedl. Jedná se zřejmě o tento typ.
Generátor proudu GSE 1200 4T
Trvalý výkon generátoru: 850 W, 1 x zásuvka 230 V~50 Hz, 1 x výstup 12 V, nabíjecí kabely s kleštěmi.
Generátor proudu: synchronní, voltmetr, tepelná ochrana proti přetížení výstupních obvodů.
Pohonná jednotka: 4-taktní motor 1,75 kW, reverzní startér, olejové čidlo se světelnou indikací.
Nevím, co je to synchronní generátor. Soudím, že když je tam výstup 12V stejnosměrných , že je to dynamo, s možností startu přes akumulátor-to si představuji pod pojmem reverzní startér. Takže tam bude asi dále měnič patřičného výkonu. Tedy nevím, jestli by to bylo pro motorky kompresorů chladníčky či mrazáku v pořádku. Bohužel se mě 95dB(A) zdá moc velký rámus.
Naposledy upravil stasek dne pá březen 10 2017, 12:37, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.