Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po květen 01 2017, 8:53 Předmět:
uživatel fóra ZVUK2000 to budě vědět, ve vopce 065 Č.Těšín jsme voba pracovali _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6023 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: po květen 01 2017, 9:07 Předmět:
Vyskytovala se i modrá dvojlinka ale už nevím jestli neměla odlišné konstrukční provedení. V okolí používali naftaři klasickou zelenou než telefony nahradily vysílačky.
Jinak jednožilový kabel (PK-1?) se v 70-tých letech prodával po 15-20m jako prádelní šňůra nebo pro podobné účely.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12444 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po květen 01 2017, 9:12 Předmět:
Já ještě pamatuji nějakou oválnou dvojlinku v barvě hnědozelené, možná to byl ten LK2, která se na cívce skladovaná na půdě v parném létě částečně opotila a částečně slepila - a ten vypocený olejíček byl prý hořký jak tetracyklin.
Taky se u nás vyskytovalo červené lanko, prý signalizační, složení trochu mědi, trochu oceli a vše v PVC barvy od cihlové po rudohnědou, tloušťky od milimetru po symbolické máznutí. Jako prádelní šňůra to občas barvilo a tak za rok či dva urezlo a přervalo se. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 03 2017, 3:39 Předmět:
No to víš že jo, pamatuji se ! Kooperační závod Trenčín-Zlatovce opravoval (GO, SO) motory, podvozky a převodovky OT 62, 64, 65, později BVP, do rozdělení státu 1992-93, kdežto Č.Těšín spojovací zástavby, rst, THZ, telefony a příslušenství...moje doba působení v ty fabrice 1988-96 všetko je preč. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1294 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 03 2017, 9:12 Předmět:
Možná, že ty ó-téčka jsou ještě někde na Slovensku uložený v NZ-tech...
Já tam kdysi vyfasoval na starost 3 stroje, údajně byly asi 5 let uložené v NZ, bez toho, že by je startovali - jarní a podzimní přechody se dělaly jen papírově. Nafta v nádržích byla jak močůvka, ale po nasazení baterek a napumpování na čerpadle motory hladce startovaly, jen patřičně hulily...
A zbylo vůbec něco z toho OZ ?
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 03 2017, 9:33 Předmět:
SKOT (OT64) se adaptoval na pancéřované sanitní vozidlo pro odvoz raněných
a stanici první pomoci, barva bílá, dnes jako bojové a vyzbroji (2 spřažené kulomety) již na bojišti neobstoji, BVP má kanón a sekundární protipěchotní kulomet...
OZ se transformovaly na státní podniky (VOP) a po kalamitě 1989 privatizovaly
zpravidla na s.r.o. se všemi dopady které nejsou předmětem diskuze. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 03 2017, 9:53 Předmět:
Nafta pokud je nechaná v nádrži bez přístupu vzduchu a byla bez biosračky, tak vydrží vnětlivá víc než 20 let. Osobní zážitek, startovali jsme u známýho před pár lety starej traktor Zetor 50 Super, odstavenej léta zpátky ve starý stodole, nikdo se tenkrát nestaral o to kolik je v nádrži, prostě ho tam postavili, pak ho někdo v průběhu let zakryl starým igelitem, aby na něj nechodily sr.át slepice, jen baterku tenkrát nejspíš hned zkraje vybrali, z chladiče vypustili vodu a založili kola klínama. Známej stodolu odkupoval a traktor nepotřeboval, tak si na něj našel kupce. Ten první co bylo dovezl hever, supráka podložil cihlama a trámkama, odmontoval všecky kola, naházel je na valník a přijel za dva dny s vyměněnýma dušema. Dokonce na traktoru bylo ještě původní žlutý číslo, takže po opatrný otázce na evidenci vozidel bylo možný konstatovat, že traktor byl z evidence odhlášenej v roce 1990, když se v dědině likvidovalo původní družstvo a značka byla ohlášená jako ztracená. Takže odpadly starosti s dokladama o převodu, napsaly se kupně-prodejní papíry jen na výrobní číslo traktoru a fertig.
Až když už suprák stál rovně na všech čtyřech, začaly pokusy o natočení. Vyklepal se filtr vzduchu, narovnal se napůl urezlej vejfuk, trochu se přivázal drátem, aby držel svisle, nalila se voda do chlazení, nechala se hodinu jestli někde nesákne ven a neubejvá z chladiče, donesla se klika a na ni se nasadila metrová trubka jako páka. Motor se dal kupodivu poměrně snadno protočit, oleje v něm bylo dost, nikde žádný černý louže, takže se založila nová baterka, zastrčil "bošák" do spínačky - EJHLE, vona se rozsvítila i nějaká ta kontrolka a ručičky se hnuly, tak už jen pro sichr na vstřikovacím čerpadle zmáčknout čudlík zimního startu a zmáčknout tlačítko startéru - a světe po*er se, suprák na třetí pokus zaprskal a asi na pátej nebo šestej se udržel v chodu - na tu neznámou kapalinu, která byla v nádrži...!!! Ve stodole v cuku letu nebylo vidět, tak honem otevřít vrata, to bylo jako když hoří pazderna, bílej smradlavej čmoud a do toho se vztekal ten věkovitej klapající čtyřválec ... Nakonec milej suprák vyprskal svinstvo a přestal dýmit jak indiánskej signální voheň a dokonce se s ním povedlo vyjet ven ze stodoly a najet na připravenej podval. A pak začalo počítání, jak dlouho vlastně v tý stodole stál - protože jako typ se v JZD nepoužíval už někdy od začátku 80. let. Nakonec jsme se shodli, že v tý stodole musel stát zhruba někdy od roku 1978 nebo 79 - protože pod sedačkou byl svazek novin z roku 1980-81 - a do čersvě zagarážovanýho traktoru by si někdo těžko schovával balík do sběru, neboli v tom roce 81 už na traktoru musela ležet ta neprůhledná zaprášená plachta .... Ergo bác-hamr, v roce 2013 tam ta nafta byla nalitá minimálně 33 roků, spíš ještě tak rok nebo dva navíc .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 03 2017, 10:00 Předmět:
OT64 byl vyjímečný motor (8-válec Tatra 928/14 11.7 litrů objemu) schopný v bojové situaci spalovat naftu, petrol, benál či leteckej benzín z ukořistěných zásob na teritoriu nepřítele, to nam tloukli do palic na vojně u bigošů...no nevím, možná klamná propaganda k zastrašení soupeřů. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 03 2017, 10:19 Předmět:
Pravdaže, pokud se nesušil vypraný cirkusový stan ale jen tepláky, trenky, košile a plenky tak se důlní dvojlinka rozrhla na 2 kulaté linky a bylo to, stačilo. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2168 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st květen 03 2017, 10:59 Předmět:
Já zase byl u toho jak se po letech oživil takový ten vozík co jezdil po fabrikách a řidič v něm stál a nohama řídil směr jízdy. Stačilo pouze nasadit baterku a nastartovat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 03 2017, 11:23 Předmět:
konosuke napsal(a):
OT64 byl vyjímečný motor (8-válec Tatra 928/14 11.7 litrů objemu) schopný v bojové situaci spalovat naftu, petrol, benál či leteckej benzín z ukořistěných zásob na teritoriu nepřítele, to nam tloukli do palic na vojně u bigošů...no nevím, možná klamná propaganda k zastrašení soupeřů.
Pro MILITARY specifikaci naprosto běžná věc, říká se tomu VÍCEPALIVOVEJ MOTOR. Jeho tryskovou obdobou byly osazený třeba dneska už skoro zapomenutý "hrábě" Suchoj Su-25 (podzvukovej bombardér přímý podpory) - do toho taky šlo krom kerosinu nalejt doslova všecko co nalitý na lžíci chytlo od přiložený sirky - a to éro na to letělo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 03 2017, 13:05 Předmět:
No, pokud vím, tak "létající tank" se říkalo úplně jiný potfoře - a to konkrétně v NATO kódu označovaný "HIND" - čili bitevně-výsadkovýmu vrtulníku Mil Mi-24, jenže ten je taky vícepalivovej ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.