Mám Mitsubishi Carisma 1.9 TD a přestalo mi to dobíjet. Kdyby 1) nebylo před nedávnem měněno vstřikovací čerpadlo a 2) nepřestal s tím zároveň jít otáčkoměr tak bych bral jako nejpravděpodobnější alternátor.(uhlíky nebo elektroniku regulátoru) Nikde není žádný upadnutý vodič, ani přerušená pojistka. Má na alternátoru být někde když je motor nastartovaný dobíjecí napětí i když by od něj odpadl nějaký vodič či byla chyba někde jinde v elektrice než v něm ?
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt červen 01 2017, 7:50 Předmět:
Jednému automechanikovi po väčšej oprave na agregáte nešlo poriadne nabíjanie. Bez zaťaženia pri voľnobehu na oscíku vcelku O.K, pridal som citlivosť na AC, a pozoroval zvlnenie,...v celku O.K. Pridám plyn a frekvencia zvlnenia sa nemení ako reve motor.
Kua, on nezaložil klínok do remeničky, ...už nepamätám či altíka, alebo na kľuke.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: čt červen 01 2017, 8:09 Předmět:
Co kontrolka nabíjení, po zapnutí klíčku před nastartováním, svítí? Po nastartování zhasne? Alternátor potřebuje, aby fungovalo buzení, to se dějě přes regulátor a uhlíky do rotoru, k prvnímu nabuzení slouží proud přes kontrolku nabíjení, pak už se budí sám. Pokud se nechová správně kontrolka, je problém v obvodech buzení, pokud se kontrolka chvá správně, ale nenabíjí to, je problém v silové části. Typické zapojení je třeba zde: http://www.skrato.szm.com/fiatka/altik/schema.jpg
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2141 Bydliště: Oslavany
Zaslal: čt červen 01 2017, 10:18 Předmět:
Kontrolka dobíjení svítí hned po zapnutí klíčku. tak jak to bylo i když to bylo v pořádku. Po nastartování nezhasne. Otáčkoměr vůbec nemá snahu ani se trochu vychýlit.
Takže to bude asi tím altíkem? Že by odešli uhlíky ?
Najelo to asi 300km od toho kdy bylo dané jiné vstřikovací čerpadlo, tak jsme si říkal jestli se neutřepal nějaký ten kablík nebo něco v konektoru co se projevilo až po chvíli po té opravě.
To buzení se dá nějak odzkoušet ? Ten regulátor je přímo v altíku ?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: čt červen 01 2017, 10:31 Předmět:
Regulátor je většinou zezadu na altíku, někdy jako jeden celek s držákem uhlíků. Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě. Řemen na altíku předpokládám je a altík se točí Někdy má volnoběžku, tak aby nebyla KO a netočila se jen řemenice. Asi ho budeš muset vymontovat, zkontrolovat uhlíky a pomocné diody a celistvost budícího vinutí. pokud bude vše OK, asi bude problém v regulátoru. Na Belingu mi před časem uhnil plech, který vedl od diod k regulátoru v prostoru alternátoru mezi dvěma plastovými díly, sežrala ho sůl, altík byl před motorem, soli přímo v cestě. Regulátor se musel vyměnit, bylo to celé zalité a nebylo se kam jak místo toho plechu připojit. Díly do altíků se dají sehnat, kdyžtak se podívám po kontaktu, kupoval jsem někde v Praze na Harfě. když už jsem to měl rozdělané, měnil jsem ložiska (stará se stahují obvykle ukrutně blbě, není za nimi místo na stahovák) a celý diodový blok, vývody silových diod byly taky nepěkně sežrané. I tak to vyšlo pod čtvrtinu ceny repasovaného alternátoru.
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2141 Bydliště: Oslavany
Zaslal: čt červen 01 2017, 13:00 Předmět:
Zaky napsal(a):
Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě..
Před nějakým časem se trhala ručička otáčkoměru, ale dobíjení neproblikávalo. nezdálo se mi že by to špatně dobíjelo, to až teď najednou přestalo, ale uhlíky mohli být načnuté.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: pá červen 02 2017, 8:22 Předmět:
Z mercedesa VIANO som raz vybral altik, v ktorom krúžky na budenie asi vyrábajú z nejakej "fólie". Meďák nemal ani 5 rokov, krúžky vydraté do plastu. V servise bosch chcú platiť zlatom za repas-výmenu altíka (cez 1000€). Home-made na dvore ma to stálo cca 16€ aj so sťahovákom na tie krúžky v plaste a dve tri hodiny demontáž-montáž aj s váľaním sa pod meďákom bez zdvíhacej rampy...skurvený prístup
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: so červen 03 2017, 18:27 Předmět:
radioelectrum napsal(a):
Zaky napsal(a):
Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě..
Před nějakým časem se trhala ručička otáčkoměru, ale dobíjení neproblikávalo. nezdálo se mi že by to špatně dobíjelo, to až teď najednou přestalo, ale uhlíky mohli být načnuté.
No tak je dost mozne ze uhliky su zosuchane ak ma altik 250tkm zasebou. Tak ze najprv pozriet toto.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.