Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7992 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne srpen 06 2017, 12:57 Předmět: Moto GP Brno-spojení
Sleudji přímý přenos, fascinují mě stovky lidí-mechaniků jednotlivých teamů se sluchátky s anténou. Prvděpodobně digitál s příslušnými adresami páč jinak by se analogy naprosto pomíchaly. Nemá někdo podrobnosti? Vypadaá to na jednotný typ, pravděpodobně komplexní dodávka jedné fy. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 06 2017, 14:57 Předmět:
Obvykle to jsou soupravy odvozený od PMR - běhá to na pásmu 70cm a má to digitálně kódovanou trunkovou strukturu = každej maník má svoji stanici s jedinečným identifikátorem, zařazenou do určitý úrovně = "vrstvy", podle stupně odpovědnosti v rámci mančaftu. Volat může lidi "pod sebou" nebo "ve stejný úrovni", vejš jen svýmu vedoucímu. Přístup na "kanál jezdce" má míň lidí v týmu, než kolik jich může volat šéfovi stáje. Běžně tyhle sady několika desítek kusů produkuje Motorola.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ještě loni "okupovali" traťoví komisaři 468MHz. Dnes jsem to nezkoušel. Nějak Extra zabezpečený to neměli. Byl to obyčejný analogový trunk. Většinou tam bylo slyšet hlášení pozic jednotlivých jezdců a pokyny. Pochopil jsem, že každej člen má na starosti přidělenej úsek. Tuším, že se hlásili jen číslem. Občas proběhl pokyn že (např) dvacítka má vyvěsit bílý praporek. (nějak tím dávají jezdcům pokyny - nevím jaký). Potom po posledním kole hlásí každej projetí posledního jezdce, aby se vědělo, kdy je volný okruh - aby naběhla úklidová četa a sesbírala případné drobné díly z havárek.
Jak to mají jezdci s týmem netuším. Na SDR se tu nic jinýho, než traťáci neprojevili. Občas ještě nějaká ta komunikace v němčině, ale nic nenasvědčuje, že by to bylo mezi jezdcem a týmem. Na to mají nějaký jiný pásmo, kde se případně může objevit i digitální telemetrie.
Jinak musím uznat, že se dneska rachot z okruhu pěkně nesl až sem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 06 2017, 17:28 Předmět:
Rozdíl je hlavně v tom, že traťový komisaři a "maršálové" jsou součástí pořadatelský služby a zabezpečení trati a na jejich činnosti v podstatě není co utajovat. Proti tomu taktický pokyny, komunikace mezi členama týmu a telemetrie jsou už jen ze základního principu utajovaný data - minimálně před konkurencí. Navíc tenhle druh spojení musí bejt schválenej v rámci FIM (Mezinárodní Motocyklová Federace - u automobilovejch závodů je to samozřejmě FIA) a musí bejt buď povolenej, nebo musí mít výjimku na použití během závodního víkendu na území všech států, kde se jedou VC. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No já nevím, jestli zrovna u motorek probíhá nějaká ta extra "telemetrie a komunikace" jako u formule 1. Když se jedou závody, je to zkrátka o schopnostech jezdce a stroje. Jde "jen" o motorku. Myslím si, že jezdec na motocyklu má co dělat sám ze sebou, než aby zvládal nějaký pokec z týmem svý stáje. Případný situace se řeší na brifinku ve paddocku o přestávce, nebo po závodu. Jak jsem psal výše - případný pokyny pro jednotlivého jezde jsou vlajkama. (možná má jezdec v helmě nějakou komunikační soupravu, co já vím..? - ale podle provozu na kanálech komisařů jsem ani v pozadí neslyšel, že by se nějak projevili)
Myslím si, že o utajení komunikací mezi sebou při závodu ani nejde. Kolikrát ji při přenosu (formule F1) pouštějí spolu s telemetrií z kokpitu jezdce. Jde jen o to, aby se týmy mezi sebou nerušili. Motocykl jako takový je jednodušší technologie než formule 1 - proto jsou tyto výše zmiňované "vifikundace" - podle mě - zbytečné.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 06 2017, 19:32 Předmět:
Artabane, bohužel jak v tý telemetrii, tak v tý "rozdílný složitosti technologie" mezi autem a motorkou (F1 vs. MotoGP) se mejlíš - dneska už vzhledem k mikronizaci elektroniky jsou konstruktéři schopní učunit telemetricekej přenos v reálným čase i z motorky ... A o menší složitosti se dá mluvit jen v souvislosti s tím, že motorka má jen 2 kola proti 4 u formule včetně dalších příslušnejch podvozkovejch částí (závěsy, tlumiče...) - zbytek zařízení včetně možnosti namontovat na vozidlo prvky aktivního pérování/tlumení nebo aktivních adaptivních aerodynamickejch prvků (schválně píšu oboje, přestože v obou disciplínách jsou tyhle aktivní prvky v současný době zakázaný) je možnej jak pro auta, tak i pro motorky ... Takže v reálu se jedná spíš o to, co která federace závodníkům i týmům povolí, ne čeho je schopná dosáhnout technika ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.