Zaslal: ne srpen 13 2017, 20:18 Předmět: napájení palivového čerpadla Fiat Punto
Řešil jsem závadu nefunkčního palivového čerpadla u Fiat Punto II 1,2/16V. Měřením jsem dospěl k tomu že čerpadlo i relé jsou ok, plus napájení na čerpadlo jde, ale nejde na něj kostra. Zkušebně jsem propojil minus pol čerpadla napřímo s kostrou, poté je čerpadlo v autě funkční, motor naskočí, jede normálně. Ale svítí kontrolka motoru, která před touto závadou nesvítila. Takže si myslím že ten minus pol čerpadla asi v originální instalaci nepůjde přímo na kostru ale přes "něco", ale nevím přes co. (čerpadlo má 4 vývody, 2 tenké dráty pro palivoměr a dva silnější pro napájení motoru - fialový se žlutým pruhem jako plus, a fialový jako minus) Asi by mi pomohlo schéma, ale to jsem zatím nenašel
U sdadla řidiče bývá v koberečku gumový čudlík# místo k promacknuto. Je tam bezpečnostní pojistka která při nárazu odpojí čerpadlo. Stačí ji zmáčknout. _________________ Internet - metla lidstva
Já to měl u svýho auta mechanický. Bylo to v motorovým prostoru hned pod deklem.Kulička byla držena na magnetu. Při nárazu spadla a ucpala přívod benzínu do motoru. Červeným tlačítkem šla kulička zpěr "nacucnout" magnetem a přívod se uvolnil. Podávací čerpadlo by podle mě mělo být ovádaný řídící jednotkou. Po zapnutí klíčku si měřila, za jak dlouho to čerpadýlko natlakovalo potrubí na provozní tlak. Nechápu,proč jsou ty "autoschémata " tak nepřehledně kreslený. Obyč liniový schéma by bylo lepší.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7966 Bydliště: Brno
Zaslal: ne srpen 13 2017, 22:08 Předmět:
Ford Probe měl něco podobného vzadu pod tapecem. Kamarád kdysi vyjezdil benzín, pak to nešlo nastartovat. Až jsem k tomu autu sehnal servisní manuál, tak jsme tenhle kombinovaný spínač objevili, byla tam, popisovaná podobná funkce. A až jsme jej "vymáčkli", tak už se jezdilo. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
zítra zkusím odpojit aku, třeba poté ta kontrolka motoru svítit nebude, a ten - pól čerpadla zatím připojím natvrdo na kostru - snad by to ničemu vadi nemělo, protože zatím vůbec nevím kde bych měl nějaký skrytý vypínač/pojistku hledat
Havarijný odpojovač na punte máš na stĺpiku vpravo na spolujazdcovej strane. Otvor kastlík pred spolujazdcom a rukou tam našmátraj - v mieste čo je vypínač airbagu. Buď cez otvor v kastlíku, alebo poza kastlík ohni ruku. Odpojuje mínus čerpadla.
tak jsem ten odpojovač našel - poměrně velká černá plastová kostka a z zvrchu gumová membrána s tlačítkem, ten by tedy měl rozepnout vlivem přetížení při nárazu? co je uvnitř? stává se často že se rozepne bez důvodu? nenašel jsem to ani nikde v náhradních dílech na eshopech
Jak jsem psal výše:
Uvnitř je ocelová kulička, která drží na magnetu. Pokud se do toho drcne, kulička spadne a uzavře přívod. Tlačítkem přiblížíš magnet ke kuličce a ta k němu přiskočí. Aspoň tak to psali v příručce k mýmu autu. nevím, zda je to elektrický, nebo jen mechanický - Palivový čerpadlo po natlakování vedení vypne. Palivový čerpadlo bylo přímo v nádrži a ten stop ventil byl pod deklem motoru. Takže byl vřazen ve vedení za čerpadlem. Tudíž ucpání odstaví čerpadlo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.