Zaslal: so srpen 19 2017, 16:10 Předmět: Cvakani hydrostelu
Zdravicko
Existuje nejaka rozumna metoda, jak potvrdit/vyvratit to, ze tlumene klepani z motoru je zpusobene spatnym hydrostelem? Nejake mereni, ci jiny "dukaz"? Problem se vyskytuje spis sporadicky a krome toho zvuku se to nijak neprojevuje.. diky za konstruktivni pripominky
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 16:28 Předmět:
Bez demontáže a změření vůle ne. Konkrétně u motorů 1,4 16V ("dvouvačkovejch" = 2x OHC) z produkce koncernu VW úplně stejně jako hydroštel cvakají ventilový vahadýlka s uvolněným pouzdrem. Taková "polodiagnóza" je, že když to nepřestane cvakat ani při nalití řidšího motorovýho voleje (řidší volej = rychlejší naplnění pracovní komůrky v hydroštelu), tak je to vahadlo, jinej mechanik zase tvrdí, že to souvisí s tím, že řidší volej z hydroštelu dřív uteče a že pomůže výměna za hustší - prostě nevybereš si a jediná skutečně funkční metoda je shodit kryt rozvodu a zkusit zahejbat vahadlama případně rovnou změřit vůle při natlakovanejch zdvihátkách (bez speciálního přípravku na motoru nelze, většinou se to dělá tak, že se hydroštely postupně vyndávají ven a měří v jednoúčelovým přípravku, přičemž se ty vadný rovnou nahrazujou novýma kus za kus). Výměna kompletu 16ks "rovnou a preventivně" pak už vyjde cenově skoro stejně draho ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 17:06 Předmět:
Hydroštel je oficiální terminus technicus pro zdvihátko ventilů s automatickým vymezováním ventilový vůle pomocí tlaku oleje získávanýho z mazacího systému motoru. Základní vůle u takovýho ventilu je nastavená na velkou hodnotu (zdvihátko je prázdný) - po startu se během naběhnutí tlaku oleje v systému naplní komůrka a zdvihátko se "povysune", čímž vyplní mezeru mezi vahadlem a dříkem ventilu. Kvůli tomu, že vůle se vymezí až po několika otáčkách motoru/vačky, tímhle zařízením vybavený motory těsně po startu po odstavení delším než několik hodin charakteristicky "zaklapou" úplně stejně jako vykotlanej dýzl - a třeba kvůli omezení rázovejch sil v rozvodu se pro hydroštelama osazenej rozvod musejí používat vačkový hřídele s menší strmostí náběhu vaček atp = při osazení "ostrý závodní vačky" v rámci "ladění" se musejí hydroštely vyházet a vůle se musí vymezovat klasicky, šroubkama - případnej tunér takovýho motoru přijde o "bezúdržbovost" motoru a musí tak vůli nastavovat manuálně po určitý porci km jako u starejch šádyn a pod ...
A tvar slova "hydrostell" je variantou z němčiny pocházejícího "hydrostellung" - Dojčové jaxitaxi postrádají háčky a čárky nad písmenkama, takže tvar bez háčku je vlastně správnější než počeštěnej s háčkem - voni se tím upálením Honzy Husovic v Kostnici vlastně předem ubránili zavádění takovejch "unijních pitchovin" jako je diakritika i do tý svojí dojčoviny ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne so srpen 19 2017, 17:10, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 06, 2005 Příspěvky: 788 Bydliště: Havířov
Zaslal: so srpen 19 2017, 17:08 Předmět:
Takže "hydroštel" jsou vlastně hydraulicky ovládaná zdvihátka ventilů.
"Sahara" je vlastně ventilátor chlazení.
Trochu mě to "slangové" označování irituje. _________________ http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 17:18 Předmět:
nekmil napsal(a):
Takže "hydroštel" jsou vlastně hydraulicky ovládaná zdvihátka ventilů.
...
Nejsou. Ovládaný jsou mechanicky, vahadlem od vačky na vačkovým hřídeli. Hydraulický je na nich jen automatický vymezování ventilový vůle = nastavování během provozu. "Hydraulicky ovládaný" zdvihátka by hydraulicky přímo otevíraly i zavíraly ventily ... Už ale existujou systémy s velice rychlýma elektrickýma servomotorkama, tzv. "aktuátorama", kde ventily neovládá vačka, ale přímo pomocí těch elektrickejch serv řídící jednotka. Takovej motor pak má absolutně volně nastavitelný úhly otevření a zavření všech ventilů nezávisle na poloze kliky (samozřejmě elektronicky blokovaný, aby se nemohly "potkat" s pístama) a může tak úplně postrádat jak škrticí klapku (e-gas), tak může libovolně přecházet s Ottova pracovního cyklu na Atkinsonův (motor s proměnným expanzním a kompresním poměrem) a taky má možnost odpojovat bez složitý mechaniky jednotlivý válce v rámci úspornýho režimu běhu - prostě ventily danýho válce se neotevřou, vstřikovač nevstříkne palivo a svíčka nedá jiskru, válec běží naprázdno... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Toho jsem se obaval, ze bude muset kryt dolu. Doufal jsem, ze to jde vydedukovat podle nejakyho "doprovodnyho efektu"...
Ridsi olej jsem nezkousel, ale dal jsem preventivne novej, i kdyz ten predtim mel jen 3000km za sebou. Predtim to nebyl presne ten, co uvadi VW (Castrol Edge), ale ekvivalent od jinyho vyrobce. Ted jsem nalil ten Castrol, a zadna zmena...
Tak nejak jsem vypozoroval, ze se ten zvuk objevi az po jizde na vyssich otackach - kolem 3500rpm... mozna to souvisi s promennym casovanim.. potom to uz klepe i na volnobehu. A je to trochu citit i "hmatem" kdyz se na motor polozi ruka.
Založen: Mar 06, 2005 Příspěvky: 788 Bydliště: Havířov
Zaslal: so srpen 19 2017, 17:31 Předmět:
Samozřejmě jsem myslel "vymezování vůle".
Ovládání ventilů nějakýma servama bez vačky si sice dovedu představit, už jsem o tom četl.
To by byl další krok k tomu aby se ze spalovacího motoru stal ještě větší "orloj" než je to dnes. Samá "řídící jednotka" na kdejakou ptákovinu. 150 hadic, 350 drátů,230 snímačů všeho možného i nemožného. _________________ http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Založen: Mar 06, 2005 Příspěvky: 788 Bydliště: Havířov
Zaslal: so srpen 19 2017, 17:41 Předmět:
PixelOrgy: měl jsem podobnou závadu, v motoru zarachotilo a pak se ozývaly jakési podivné klepotavé zvuky. Motor normálně startoval i v mrazech -17 na první protočení. V servise vyměnili rozvodový řetěz, napínák a problém nezmizel. No byla to hrůza, nová vačka, vahadla, zdvihátka, jeden ventil, pístní kroužky na jednom válci. No byla to drahá sranda. 1,2 TSI _________________ http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Nekmil: no to je luxus, to urcite potesilo.... nejhorsi je, ze kdyz to chci nekomu erudovanymu ukazat, tak napotvoru neklape ... a jak jsem psal, jinej projev to (zatim) nema, a to ani, kdyz se poradne topi pod kotlem
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so srpen 19 2017, 18:02 Předmět:
Hydroštel mi klepe někde kolem 1. válce, vždycky kolem cca 1000 ot./min. Neřeším to ale ze dvou důvodů - jednak tam mám rezervní (je to 16V, takže při nejhorším to bude 15V), jednak jezdím na otáčky vyšší.
Takový klepání má ale ostrej kovovej zvuk. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.