Pozor fakt na čínské zmetky, prodávané různými prodejci! Také jsem jeden "set startovacích kabelů 300A" koupil a nestačil se divit. ΦCu tak 1mm a Φ celého kabelu 12mm
, to pro dojem, že jde o solidní, masivní kabel. Inu měď je drahá! Z tohoto "výrobku" jsem užil pouze kleště, jako vodič jsem použil 16mm² Cu. Už jsem četl i reklamu na " startovací kabely s kvalitním hliníkovým jádrem poměděným" !!
Je pravdou ale, že u posledních jsem četl na obalu průřez Cu (podle start. proudu i 16mm²) ale věř papíru prodejce od výrobku PCR
Proto bych nejraději ten s toho hadexu.
Mam to kousek a osobně si ho mohu prohlédnout.
Pišou tam take 16mm² Cu a šupleru mam
Když koupím něco přes net, tak pak jen starostí když to bude šmejd.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne září 03 2017, 11:10 Předmět:
Když to bude celý zabužírkovaný, stejně na tom houno poznáš. Jak už psal mojza, bužírka jak jitrnice, ale uprostřed chlup vodivýho čehosi. Měď je ale dost těžká, pokud víš a máš v rukou, kolik 5m šestnáctky váží, poznáš to. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Startovací kabely se v 99% případů použijí tehdy, pokud přijdeme k autu a nemůžeme nastartovat. Buď je vybitá baterka, nebo je baterka na konci života a je taky vybitá. V tu chvíli se najde někdo s dobrou baterkou a my se pomocí startovacích kabelů k němu napojíme a - většinou nastartujeme. No a: ve chvíli, kdy se připojíme, tak se ta naše vybitá baterie začne dost velkým proudem nabíjet. A než začneme startovat, je naše baterie už dost nabitá k tomu, aby s pomocí druhé připojené baterky auto nastartovala. V tomto většinovém případu je skoro jedno, jestli máme ty startovací kabely měděné nebo hliníkové...
Ve všech ostatních případech je dobré mít kvalitní měděné kabely s co největším průřezem.
Poznámka: startovat auto, ve kterém není baterka pomocí kabelů je cesta do pekel: ve chvíli, kdy se nastartuje a nedejbože spadne kabel ze svorek, může odejít velká část elektroniky v autě...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne září 03 2017, 12:26 Předmět:
Takže to znamená, že na tohle dobíjení stačí 1.5mm² a pár minutek si počkat. Pokud je baterie jen vybitá.
Pokud je ale v baterii například uhnilá elektroda, nebo zkratovanej článek, potřebuješ na to kabely pořádný, protože pak přes ně teče skoro celej startovací proud (i pár stovek A) a nemůžeš si na něm dovolit úbytek několika voltů, nemůžeš si dovolit ho přepálit. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18864 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne září 03 2017, 12:36 Předmět:
16ka je v pohodě , koupíš svařovací kabel . Se svorkami je to zde bída . Co jsme měli v príci , tak jsme používali kostřící kleště ke svářečce . Mají jednu nevýhodu , jsou neizolované .... Inu ale fungují . Celkově obecněji , pokud víš , že je aku v řiti přijet k němu s novým . Kabely připadají v úvahu jen při náhodně vybitém . Dnes má již téměř každá rodina alespoň dvě auta , takže co řešit . Stejně necháš někde kabely zrovna v případě , že je budeš potřebovat .
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6023 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: ne září 03 2017, 12:45 Předmět:
Něco k tématu plus doporučení pro vlastní výrobu kabelu: Startovací kabely ze supermarketu a tak...
Na fotce ke srovnání startovací vozík CARSTAR 12/24V 200A s ještě poctivým průřezem kabelů.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne září 03 2017, 13:26 Předmět:
Já ty moje kupoval přes známého v APM. Jenže teď už mají web jen přes přihlášení.
Detail, jak vypadají svorky a jejich vnitřní propojení sem vyfotil, průměr kabelu i s izolací je cca 12mm. Té izolace tam není moc, což je vidět z té fotky - takže průměr mědi samotné je cca 8mm. No fungují dobře
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne září 03 2017, 13:29 Předmět:
No právě ten Conrad je zase hliníkový paskvil viz průřez vs průřez mědi
Když už sem vybíral i v obchodech kabely deklarované jako 600A, pokud to šlo sundal sem si gumu z ručky a podíval se na provedení spoje + průřez drátu. No přesvědčilo mě to o koupi jedněch dražších, kterýma asi jednou budu nabíjet elektro letadlo na sklonku života
Taková svorka za 610 kč
X 4 + kabl.
To aby se člověk bal to nechávat v autě a vždy když ho opouští, nejlepe vzít sebou.
Ještě že se to dá omotat kolem krku
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.