Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: ne září 10 2017, 16:20 Předmět: Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422
Renault Laguna I ventilátor BEHR 90.415.02.422
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po září 11 2017, 5:37 Předmět:
Soemtron napsal(a):
Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
prolezl jsem to vlákno a není podobného vůbec nic, jen typ toho tranzistoru . . .
tady žádné předřadné odpory ani externí regulátor není . . .
jedná se mi o desku přímo na ventilátoru, na bezkomutátorovém motoru BEHR 9041502422 . . .
až dojde ten tranzistor, dám vědět jestli to ta řídící deska přežila nebo né . . .
nezbývá mi než to zkusit s novým tranzistorem za 50,- plus poštovné . . .
pokud to nepřežilo, budu muset koupit celý ventilátor, jenže ten stojí balík . . . i na vrakáči . . .
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út září 12 2017, 16:53 Předmět:
. . . a je to v háji.
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út září 12 2017, 18:00 Předmět:
. . . ani né, skoro jsem to nepostřehl,
asi po vteřině explodoval tranzistor, uhořel mu source . . . fungoval jako pojistka . . .
od té doby šel ventilátor jen na nízké otáčky a cykloval . . .
10 vteřin se točil a 10 vteřin stál a samozřejmě také cyklovala i klima.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út září 12 2017, 22:36 Předmět:
mám tu jen nedobře fungující BM509, takže si netroufám . . .
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.
Mám tady 2ks těchto stejných ventilátorů, u jednoho z nich stejná závada jako měl "ok1hga", vadný tranzistor + spálené vinutí. Druhý kus se na první pohled jeví jako v pořádku (tranzistory i vinutí ok) ale v autě prý nefunguje. Nevíte někdo jakým způsobem by šel tento motor připojit a odzkoušet mimo auto?
Připojovací konektor má celkem 8 pinů, 2 z nich jsou propojeny a vedou na společný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetů, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.