Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32302 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 30 2017, 21:53 Předmět:
Startéry s rychloběhem pokud nemáš v autě kurvítko STOP-START vydrží bez problému 1/4 mega - uvědom si, že tam je několikanásobně sníženej točivej moment na hřídeli motorku a daleko menší dynamický zatížení vedení ve vinutí.
Alternátory obvykle vydrží míň, protože samozřejmě běží s motorem trvale a jak píšeš, mají kvůli dostatku výstupního proudu převod od kliky do rychla, ale taky 100-150 tisíc vydrží - pak se dělá repas, tj. struží se kroužky, mění se regulátor a ložiska - dalších zhruba 100kkm vydrží i ten repasovanej.
Ale s tím kurwením Stop startem jde do prdele všecko - i altíky, i startéry a baterky. Běžná životnost "než začnou nějaký problémy" podle ústního podání servisáků ze sítě VW je pod 100 tkm, velice často nějaký známky problémů začínají už od 60 000 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34280 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so září 30 2017, 22:06 Předmět:
Mne starter vydal divny zvuk vzdy po nastartovani motora od kupy auta (160 tisic km) - dal som vtedy pre istotu opravit. S alternatorom som nerobil nic a teraz mam 260 tisic.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18731 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne říjen 01 2017, 14:14 Předmět:
Repas dnes neexistuje . Býval ve starých aku , kdy jsi odtavil asfalt , desky zvedl , vypláchl bednu , případně desky vyměnil a opět zatavil .... Dobíjení je nesmysl . Pokud je dobíjení v pořádku . Dobíjení přišlo v minulých dobách , když někdo zapomněl svítit světla , ani to dnes nejde ...
Na vojně byla v autoparku baterkarna. Tam se baterky vykuchaly daly nové desky a a zase běžely dál. Po vojně to ve firmě kde jsem dělal taky nějaký čas fungovalo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32302 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 01 2017, 15:03 Předmět:
Přesně tak - vyndat šly střeva z baterek v nádobách z tvrzený gumy = ebonitu, kde byly jednotlivý sady elektrod zvlášť v jednotlivejch komorách zalitý přírodním asfaltem a z něj nahoru trčely jen olověný čepy = sdružený vývody kladnejch a zápornejch sad desek, na který se zvenku nasadily a roztaveným olovem zalily (taky olověný) mezičlánkový spojky. Ty byly venku, odkrytý a vystavený působení okolí - proto se taky taková baterka nesměla zakrejvat kovovým víkem, ale jen plastem - nebo musela mít extra upevnění a pod deklem zarážky, aby ten deklík nemohl spadnout na spojky článků a vyzkratovat je. U tohohle provedení šla repase učunit jak jednotlivě, tak u všech článků naráz - dokonce se na to dodávaly originálně vyrobený sady desek i s proložením separátorama, který se prostě zastrčily do vyčištěný dutiny po předem vybraným exlým článku, zalilo se to po obvodě asfaltem (naprosto běžně se na to používal plamen autogenu), nasadily a zalily se spojky, do článku se nalila kyselina a baterka se dala normálně používat - formování toho jednoho článku se učunilo za provozu.
Ale u moderních do polypropylénu pouzdřenejch baterek to nejde - protože víko se zátkama (pokud tam vůbec samostatný zátky jsou) je navařovaný natavením na všecky články společně a bez jeho destrukce se na deskový sady vůbec nejde dostat - navíc se absolutně neuvažuje o nějakejch výměnách desek, akumulátor se bere jako celek neopravitelnej s omezenou možností údržby ve formě optický kontroly vejšky hladiny elektrolytu a dobití externí nabíječkou do napěťovejch známek plnýho nabití. K mezičlánkovým spojkám se dostat nejde, u "bezúdržbovejch" provedení nejsou ani nalejvací zátky, jen společně provedenej odplynovací labyrint, aby z baterky mohl odcházet plyn vzniklej elektrolýzou vody a nenafoukla se vnitřním přetlakem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
U tohohle provedení šla repase učunit jak jednotlivě, tak u všech článků naráz
V Banskej Štiavinici bola za totiho taká baterkáreň...Jedna u nich po repasi vydržala 6,5 a druhá 7 mesiacov... škoda bolo cestu merať.. Záruka bola 6 mesiacov.
Odvtedy neriešim nejaké "oživovanie" batérie... má svoj vek...nabijem - nedrží - vymením za novú... nemám stres.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.