Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9103 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt říjen 05 2017, 8:27 Předmět: Šalina na baterky
Byl jsem teď na dovolené ve Španělsku a ve městě mě tam zaujalo zajímavý řešení šalin. Po většinu dráhy měla normálně trolej jako u nás, ale v historické části města jela bez ní. V každé zastávce byla dobíjecí stanice, kam se pantograf vždycky na chvíli připojil, jinak jezdila se zataženým. V zastávce stála třeba jen půl minuty, ale stejně se dobíjela. Zajímalo by mě, jak to mají řešený, že stačí i tak krátkej čas na dobití. Olovo tam asi nebude. Ví někdo?
Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2379 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt říjen 05 2017, 8:58 Předmět:
Jak je to u šalin nevím, ale ve Zlíně se od loňska testují parciální trolejbusy - tady jsou nějaké zkušenosti s provozem, prý používají "nano Lithium Titanate Battery" / nLTO.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6732 Bydliště: Praha
Zaslal: čt říjen 05 2017, 9:19 Předmět:
Tohle nic jiného než nějaká modifikace lithia nezvládne. I tak bude jistě životnost baterek přímo oslňující. A hlavně bude zajímavé, až nějaký tenhle elektrostroj někde havaruje tak, že to schytají články, ten fajrák bude jistě nezapomenutelný zážitek. Obdržel jsem z nejmenovaného zdroje informaci per huba, že alespoň co se některých elektroautobusů týče, crashtesty se dělají BEZ baterek, což mi přijde tak nějak poněkud zvláštní.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9718 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt říjen 05 2017, 9:40 Předmět:
šaliny sice v Třinci nemáme ale zelené el.autobusy Solaris Urbino ano, mě by zajímalo či jízdou z kopce se baterky reciproče dobíjejí přes nějaké palubní dynamo nebo se pohonný motor přepne do funkce generátoru proudu ? _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 05 2017, 9:53 Předmět:
Podobný systém se už leta používá u trolejbusů, minimálně v Plzni (ve Zlíně taky? To nevím jistě).
A chtějí jej zavést v případě obnovy trolejbusového provozu v Praze. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 05 2017, 10:27 Předmět:
FHonza- ale to je jen oblezlička kvůli dotacím.
Sejně to budou trolejbusy, ovšem EU přispívá jen na elektrobusy, tak se to pojmenovalo nějak ve smyslu: Elektrobus s úsekovým dobíjením. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 05 2017, 10:37 Předmět:
Pokud jsem tomu rozumněl dobře, tak je elektrobus takový samohyb, který funguje jen a jen na baterky.
Kdežto u toho kombinovaného provozu je možnost buď jet na baterky, nebo si cucat z troleje, přitom navíc dobíjet baterky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4148 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt říjen 05 2017, 10:40 Předmět:
FHonza napsal(a):
Zas když to nemá trolej všude, tak je to trolejbus nebo elektrobus ?
Záleží, jak se to vypapíruje. Ve Zlíně třeba už leta jezdí trolejbusy, které nemají trolej všude, a jsou to opravdu trolejbusy. Čili drážní vozidlo, které například nemá SPZ. Jízda mimo trolej je "speciální použití drážního vozidla". Elektrobus bude pravděpodobně papírově jako obyčejný autobus.
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: čt říjen 05 2017, 10:54 Předmět:
Schválně jsem kouknul do silničního zákonu a trolejbus je považován za motorové vozidlo. K řízení je potřeba kromě "průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla" i řidičské oprávnění D.
Takže se to vlastně pozná jednoduše. Stačí se zeptat řidiče jaký má papíry
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2818 Bydliště: Blížejov
Zaslal: pá říjen 06 2017, 8:20 Předmět:
Michal22 napsal(a):
... u trolejbusů, minimálně v Plzni ...
Tak to máš nepřesné informace.
V Plzni jezdí na některých linkách trolejbusy, co mají i spalovací motor. Takže např. v Černicích nastartuje, stahne sběrače a jede dál.
A zpátky u Olympie nastartuje, jede, na jedné zastávce v Černicích má takové "trychtýře" aby se mu sběrače trefily na troleje, jen pro jistotu koukne ze dveří a jde se dál, už na elektrický pohon.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9103 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá říjen 06 2017, 8:46 Předmět:
Ještě přidám fotku, zrovna v "nabíjecím doku" na zastávce.
O nano lithium titanátových baterkách jsem ještě neslyšel. Přečetl jsem si ten popis u trolejbusu a píšou prý 16 000 cyklů do plnýho vybití. Akorát neuvádí vybíjecí, ani nabíjecí proudy, pro těch 16 000 cyklů. Ale zdá se to docela v pohodě. Jen mají menší energetickou hustotu, škoda.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9103 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá říjen 06 2017, 9:18 Předmět:
Na těch tam jezdily skupiny turistů s průvodcem. Taky to nechápu, historický centrum nebylo tak velký, aby nešlo projít pěšky. Navíc na tom krámu stejně musíš dávat bacha na cestu a nestačíš koukat okolo. Ve výsledku jedeš jak idiot ve vláčku dalších idiotů a zastavíš jen tam, kde se rozhodne ten průvodce.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.